زمانیکه آیفون شما روی لوگو اپل گیر می کند و بالا نمی آید ، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد . هنگ روی آرم اپل می تواند به دلیل بروز یک مشکل در حین آپدیت نرم افزار آیفون شما باشد . دلیل دیگری که برای گیر کردن روی لوگو اپل می تواند وجود داشته باشد نصب نسخه بتای سیستم عامل iOS می باشد و در مورد گوشی هایی که جیلبریک شده اند مشکل ماندن روی لوگو اپل می تواند به دلیل مشکلاتی در رابطه با جیلبریک آن گوشی باشد . در بعضی از موارد نادر نیز مشکل روی آرم ماندن آیفون سخت افزاری می باشد . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم در خصوص حل مشکل ماندن روی لوگو اپل صحبت کنیم .

 

 



در صورت گیر کردن روی لوگو اپل چه کنیم ؟

در صورتی که گوشی شما روی لوگو اپل گیر کرده ، برای رهایی از این مشکل راه حل هایی وجود دارد که در ادامه مقاله ارائه خواهیم کرد :

 

راه حل اول هنگ روی آرم اپل : آیفون خود را ری استارت کنید

در صورتی که آیفون شما روی آرم اپل گیر کرده و بالا نمی آید قبل از هر کاری بهتر است گوشی خود را ری استارت کنید . برای ری استارت آیفون خود مراحل زیر را دنبال کنید :
1- در آیفون X و آیفون 8 و آیفون 8 پلاس : دکمه Volume بالا را فشار داده و به سرعت رها کنید ، سپس دکمه Volume پایین را فشار داده و به سرعت رها کنید ، سپس دکمه Power را نگه دارید تا زمانی که لوگو اپل را شماهده کنید .
2- در آیفون 7 و 7 پلاس : در حالیکه دکمه Power را نگه داشته اید دکمه Volume پایین را حداقل به مدت ده ثانیه نگه دارید تا لوگو اپل را مشاهده کنید .
3- در آیفون 6s و نسخه های قبل از آن : دکمه های Home و Power را به صورت همزمان به مدت ده ثانیه نگه دارید تا زمانی که لوگو اپل را مشاهده کنید .
ری استارت گوشی ، در مواردی باعث حل مشکل ماندن روی لوگو اپل شده است . اما در صورتی که مشکل گوشی شما حل نشد و همچنان روی لوگو اپل گیر کرده است مراحل بعدی را دنبال کنید .

 

راه حل دوم روی آرم ماندن آیفون : ریستور آیفون با استفاده از ریکاوری مد (Recovery Mode)

برای رفع مشکل روی آرم ماندن آیفون می توانید با استفاده از ریکاوری مد ، آیفون خود را ریستور کنید . زمانی که دیوایس شما در حالت Recovery Mode است ، آیتونز به شما اجازه می دهد با استفاده از آخرین نسخه iOS دیوایس خود را ریستور کرده و آن را به تنظیمات کارخانه باز گردانید . برای بردن آیفون خود به حالت ریکاوری مد مراحل زیر را دنبال کنید :
1- ابتدا آخرین نسخه نرم افزار آیتونز را روی کامپیوتر خود نصب کنید و آن را اجرا کنید .
2- از طریق کابل USB آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید .
3- * در آیفون 7 و نسخه های بعد از آن ، دکمه های Power و Volume پایین را به صورت همزمان فشار داده و آن ها را تا زمانی که پیغام تشخیص آیفون در حالت ریکاوری را در آیتونز مشاهده کنید ، نگه دارید . * در نسخه های قبل از ایفون 7 برای رفتن به حالت ریکاوری مد ، دکمه های Power و Home را به صورت همزمان نگه داشته و آن ها را تا زمانی که پیغام تشخیص آیفون در حالت ریکاوری را در آیتونز مشاهده کنید ، نگه دارید .
4- حال در صفحه آیتیونز روی دکمه Update کلیک کنید .
به این ترتیب سیستم عامل گوشی شما آپدیت می شود و در صورتی که مشکل گیر کردن روی لوگو اپل به دلیل ایراد به روز رسانی قبلی باشد این مشکل مرتفع خواهد شد . اما در صورتی که مشکل هنگ روی آرم اپل سخت افزاری باشد و یا به دلیل جیلبریک باشد مشکل شما با این روش حل نمی شود .


نکته 1 : در صورتی که با انجام مراحل قبل موفق به آپدیت iOS خود نشدید ، مجددا همه مراحل را انجام داده و این بار در مرحله 4 به جای دکمه update بر روی دکمه Restore کلیک کنید . مقاله ریستور آیفون را در این زمینه مطالعه نمایید . با انتخاب گزینه Restore تمام اطلاعات گوشی آیفون شما حذف می شود و برای بازگرداندن اطلاعات گوشی خود باید از بکاپ قبلی خود استفاده نمایید . مقاله بکاپ گرفتن از آیفون را مطالعه نمایید .

 


 



راه حل سوم گیر کردن روی لوگو اپل : ریستور آیفون با استفاده از حالت DFU

حالت DFU دیوایس شما را قادر می سازد که بدون فعال بودن بوت لودر با آیتونز ارتباط برقرار کند . به این نکته توجه داشته باشید که با ریستور آیفون از طریق حالت DFU تمامی اطلاعات دیوایس شما از بین می رود . در صورتی که نتوانستید مشکل گیر کردن روی لوگو اپل را با ریستور با حالت ریکاوری مد حل کنید از حالت DFU برای این کار استفاده کنید .
برای رفع مشکل روی آرم ماندن آیفون با این روش مراحل زیر را دنبال کنید :
1- آخرین نسخه آیتونز را روی کامپیوتر خود نصب کرده و آن را اجرا کنید .
2- با استفاده از کابل USB گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید .
3- گوشی خود را خاموش کنید ، در صورتی که نمی توانید گوشی خود را خاموش کنید دکمه Power یا همان Sleep/Wake را تا زمانی که صفحه خاموش ود نگه دارید و زمانی که گوشی تان خاموش گوشی خود را به حالت DFU ببرید . در صورتی که نمی دانید چطور گوشی خود را به حالت DFU ببرید مقالات حالت DFU در آیفون 7 و 7 پلاس ، حالت DFU در آیفون های پایین تر از 7 و حالت DFU در آیفون ایکس را مطالعه نمایید .


نکته : در صورتی که صفحه نمایش دستگاه شما سیاه باقی بماند و چیزی نمایش ندهد به این معنی است که با موفقیت آن را به حالت DFU برده اید ، اما در صورتی که لوگو اپل ظاهر شود و پیغام Connect to iTunes prompt را مشاهده کردید به این معنی است که در حالت DFU نیستید و باید مجددا برای بردن گوشی خود به حالت DFU تلاش کنید .

 

4- شما باید در صفحه آیتونز یک پنجره Pop Up ببینید که از شما می خواهد دیوایس خود را ریستور کنید . در این بخش شما می توانید انتخاب کنید که تنظیمات گوشی خود را به تنظیمات کارخانه ( ریست فکتوری ) بازگردانید یا اینکه یکی از بکاپ های قبلی را برای ریستور آیفون خود انتخاب کنید .

خطاهایی که در هنگام ریستور آیفون با آیتونز ممکن است با آن مواجه شوید عبارتند از خطای 1014 ، خطای 1015 ، و یا خطای 16xx series که در مقالات بعدی روش های رفع این خطا ها را توضیح خواهیم داد .

 

این مقاله را نیز بخوانید : تفاوت حالت DFU و حالت ریکاوری در آیفون

 

 




منبع : حل مشکل ماندن روی لوگو اپل