سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تغییر سایز عکس در paint

 

اگر قصد ارسال عکس به شخصی را دارید بهتر است به کمک نرم افزار های مربوطه ابتدا حجم عکس را کم کنید تا سرعت در ارسال عکس نیز افزایش یابد. یکی از این نرم افزار های جانبی نرم افزار فتوشاپ است که به کمک آن می توانید حجم عکس ، رزولوشن و dpi تصویر را تغییر دهید. اما بسیاری از کاربران کار با این نرم افزار را بلد نیستند و یا به دلیل حجم بالای فتوشاپ فضای کافی برای نصب این نرم افزار ندارند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای تغییر سایز عکس از روش تغییر سایز عکس در Paint استفاده کنید. در ادامه با هیواتک همراه باشید تا نحوه تغییر سایز عکس در Paint را آموزش ببینید. همچنین برای تغییر سایز و حجم عکس و فیلم های خود می توانید از مقالات تغییر سایز تصویر و نرم افزارهای کاهش حجم و فشرده سازی فیلم بهره بگیرید.




چگونه سایز عکس را در paint تغییر دهیم

پیش تر در مقاله کاهش حجم عکس نیز دو روش برای کاهش حجم و اندازه عکس معرفی کردیم که یکی از روش ها تغییر سایز عکس در Paint بود. مجددا در این مقاله نیز به روش تغییر سایز عکس در پینت می پردازیم. از ساده ترین روش ها برای کاهش سایز عکس استفاده از نرم افزار پینت است. برای دسترسی به این نرم افزار چند راه وجود دارد که از ساده ترین آن ها می توان به روش زیر اشاره نمود :


روی عکسی که قصد تغییر سایز آن را دارید کلیک راست کنید و گزینه Open With را انتخاب کنید و این بار در لیست باز شده گزینه Paint را انتخاب نمایید و پس از باز شدن برنامه پینت طبق تصویر زیر گزینه Resize را انتخاب کنید.

 

 

در پنجره باز شده می توانید سایز عکس خود را بر اساس پیکسل و یا درصد تغییر دهید.

 


بعد از تغییر سایز عکس در Paint می توانید با کلید ترکیبی Ctrl + S آن را ذخیره کنید.

 


 

 



نحوه تغییر رزولوشن عکس در paint

باید بدانید که تغییر رزولوشن عکس در نرم افزار پینت مقدور نیست و  می بایست برای تغییر رزولوشن از نرم افزار های دیگر استفاده کنید. از نمونه این نرم افزار ها می توان به نرم افزار Light Image Resize  ، فتوشاپ ، Photo & Picture Resizer و سایر نرم افزارهای ویرایش تصویر اشاره نمود.


تغییر dpi عکس در paint

همانطور که می دانید dpi واحد اندازه رزولوشن تصویر است و برای تصاویر چاپی و یا تصاویر دیجیتال که روی صفحه نمایش هستند مقدار dpi معینی تعریف می شود. مقدار dpi را می توانید در نرم افزار هایی که در بالا به آن ها اشاره شد تعیین کنید.

 

 

 




 




منبع : آموزش تغییر سایز عکس در paint