سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رفع پیغام خطای parse error در اندروید

 

در میان گوشی های موجود در بازار، گوشی های دارای سیستم عامل اندروید از جایگاه خاصی میان کاربران برخوردار هستند. یکی از شایع ترین مشکلاتی که کاربران اندروید با آن مواجه هستند خطای parse error در اندروید می باشد. در ادامه دلیل بروز خطای parse error در اندروید و راه حل هایی برای رفع این مشکل را با شما در میان می گذاریم. همچنین پیشنهاد می کنیم دیگر مقالات مربوط به مشکلات سیستم عامل اندروید نظیر حل مشکل نخواند سیم کارت در اندروید ، کمبود حافظه داخلی اندروید ، رام گوشی  و انواع رام اندروید را دنبال کنید.



 

علت مشکل تجزیه بسته در اندروید چیست ؟

خطای تجزیه بسته در اندروید ، معمولا در هنگام پخش بازی یا برنامه یا نصب آنها نمایش داده می شود. اما بروز این مشکل و مسدود کردن برنامه از سوی سیستم عامل اندروید ممکن است به دلایل زیر اتفاق بیفتد :

 

 

1- ممکن است در بخش تنظیمات گوشی اندروید خود دسترسی فایل های ناشناس به گوشی را برای امنیت بیشتر غیر فعال کرده باشید و یا به طور اتفاقی تنظیمات پیش فرض بخش "َAllow installation of apps from unknown sources " را غیر فعال کرده باشید و یا تغییراتی در آن ایجاد کرده باشید.
2- ممکن است یکی دیگر از دلایل خطای parse error در اندروید ، کامل دانلود نشدن فایل apk. برنامه یا بازی شما باشد و یا فایلی که دانلود کرده اید دچار مشکل باشد.
3- دلیل سوم برای بروز خطای parse error در اندروید می تواند به دلیل ناسازگاری برنامه با ورژن اندروید و سخت افزار گوشی شما باشد.

 


 

 



رفع خطای there is a problem parsing the package

حال که با دلایل بروز خطای parse error در اندروید آشنا شدیم ، باید به دنبال راهکارهایی برای حل این مشکل باشیم  :


روش اول : یکی از اصلی ترین روش ها که در بیشتر  مواقع به حل مشکل کاربران کمک می کند ، این است که دسترسی به برنامه ناشناس را در گوشی خود به شکل زیر فعال کنید برای این کار در تنظیمات گوشی اندروید خود گزینه Application  را انتخاب کنید. به دنبال بخش Unknown Sources بگردید و گزینه Allow installation Apps From Unknown Sources را فعال کنید تا اجازه دسترسی به برنامه های ناشناس صادر شود. سپس برنامه مورد نظر را از منبعی به جز گوگل پلی دانلود کنید.


روش دوم : اگر طبق روش بالا عمل کردید و نتیجه ای نگرفتید می بایست فایل apk. را بررسی کنید تا از دانلود کامل فایل اطمینان پیدا کنید. بیشتر مواقع دلیل بروز خطای There is a problem parsing the package در اندروید دانلود نشدن کامل و صحیح برنامه می باشد. اگر طبق روش بالا از منابع ناشناس اقدام به دانلود برنامه کرده اید، این بار مجددا از گوگل پلی دانلود خود را انجام دهید.


روش سوم : اگر بعد از امتحان کردن روش های بالا همچنان مشکل تجزیه بسته در اندروید شما حل نشد، بی شک برنامه دانلود شده با ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی شما سازگاری ندارد. برای حل این مشکل اگر مقدور است نسخه ی اندروید گوشی خود را ارتقا دهید و یا از نسخه های پایین تر برنامه مورد نظر استفاده کنید. برای ارتقا نسخه اندروید خود می توانید به مقاله " آپدیت اندروید " رجوع کنید.

 


 




منبع : رفع پیغام خطای parse error در اندروید