دارندگان گوشی گلکسی اس 5 سامسونگ که در سال 2014 منتشر شد ، این روزها می توانند خوشحال باشند که جدیدترین آپدیت شرکت سامسونگ برای گوشی آنها هم قابل دریافت است. اندروید 6.0.1 نسخه مارشملو از اواخر سال 2016 برای گوشی های گلکسی اس 5 سامسونگ ، قابل دانلود و نصب می باشد. ما در این مقاله می خواهیم روش بروزرسانی این نسخه از اندروید را برای گوشی های 4 هسته ای و 8 هسته ای Galaxy S5 یا مدل های G900H و G900F شرح دهیم.


 حجم فایل آپدیت اندروید 6 در حدود 1 گیگابایت است. 


 

ویژگی های نسخه جدید اندروید 6.0.1 مارشملو

از ویژگی های مهم نسخه 6.0.1 اندروید می توان موارد زیر را نام برد:
- پشتیبانی از حسگر اثر انگشت در همه نرم افزار ها به گونه ای که اکنون می توانید حتی خرید های اینترنتی و رمز اکانت های اینترنتی خود را با حسگر اثر انگشت ایجاد کنید.
- ویژگی چرت یا Doze: به گوشی شما اجازه می دهد در هنگام بیکاری به حالت چرت رفته و باعث بسته شدن برنامه های اضافه و در نتیجه افزایش کارکرد گوشی و بهینه سازی مصرف باتری شود.
- پشتیبانی از نسل جدید USB با نام USB-C: گوشی شما می تواند با سرعت بیشتری انتقال فایل ها به کامپیوتر های مجهز به این درگاه انجام دهد.
- پشتیبانی کردن از قلم بلوتوث: گوشی خود را می توانید با قلم های نوری بلوتوث مدیریت کنید.
- بروزرسانی هات اسپات به نسخه 2: در نسخه 2 هات اسپات امنیت بیشتری وجود خواهد داشت.
- پشتیبانی از زبان های بیشتر: این نسخه از اندروید،  بیش از 70 زبان را در بر می گیرد.

در کنار موارد فوق ، ظاهر این نسخه نیز اندکی فرق کرده است و برخی افکت های تصویری در هنگام باز کردن و بستن برنامه ها نیز اعمال شده است.
از دیگر ویژگی های مهم در این نسخه قابلیت Google Now است. این ویژگی به معنی این است که در هر برنامه ای که باشید می توانید با نگه داشتن کلید خانه یا Home در گوشی ، وارد صفحه گوگل شوید.


 



نحوه به روز رسانی اندروید گلکسی اس 5

برای بروزرسانی اندروید گوشی گلکسی اس 5 خود وارد تنظیمات اندروید خود شده و در قسمت System گزینه About Device را پیدا کنید. پس از لمس این گزینه صفحه ای برای شما باز می شود که شما باید اولین مورد یعنی Update Now را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه عملیات دانلود نسخه جدید اندروید شروع می شود:

 

 

با توجه به حجم بالای آپدیت بهتر است از این به بعد گوشی خود را به شارژ بزنید و اجازه دهید عملیات دانلود حدود 1 گیگابایت انجام شود.
بعد از اینکه عملیات دانلود به پایان رسید ، پیغام زیر به شما نشان داده می شود:

 

 

حال شما باید گزینه INSTALL را انتخاب کنید و اجازه دهید عملیات نصب اندروید 6 آغاز شود. لازم به ذکر است که نصب آپدیت اندروید ، بیش از 30 دقیقه طول خواهد کشید. پس همچنان گوشی خود را در حالت شارژ قرار دهید. ضمنا در هنگام نصب ، گوشی شما چند بار ریست خواهد شد. بنابراین نگران نباشید.
پس از اینکه آخرین ریست انجام شد ، گوشی گلکسی اس 5 شما با نسخه جدید اندروید آماده کار است.

 


 در هنگام دانلود و نصب آپدیت گوشی خود را به حالت شارژ ببرید. 






منبع : نحوه آپدیت اندروید 6 برای گلکسی اس 5 سامسونگ