سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکل نداشتن صدا در ویس های تلگرام را چطور حل کنیم

 

تلگرام محبوب ترین پیام رسان چند سال اخیر میان کاربران است و این امکان را در اختیارتان می گذارد که علاوه بر ارسال و دریافت پیام متنی، با دوستان خود از طریق پیام صوتی تلگرام در ارتباط باشید. همانطور که می دانید با لمس کردن قسمت میکروفن در صفحه چت های خود می توانید صدای ضبط شده خود را برای دیگران ارسال کنید. اما در این میان بعضی از کاربران با مشکل نداشتن صدا در ویس تلگرام مواجه هستند که این مشکل دو عامل نرم افزاری و یا سخت افزاری دارد. در ادامه با هیواتک همراه باشید تا مشکل نداشتن صدا در ویس های ارسالی تلگرام را برطرف کنید.




بررسی تنظیمات گوشی برای حل نداشتن صدا در ویس تلگرام

یکی از دلایل برزو مشکل نداشتن صدا در ویس های تلگرام ، غیر فعال بودن بخش میکروفن تلگرام است. نحوه دسترسی به بخش میکروفن در گوشی های اندروید و آیفون را ادامه توضیح می دهیم.
 
حل مشکل نداشتن صدا در ویس تلگرام در گوشی های آیفون :

1-  وارد بخش Settings شوید.
2-  در صفحه تنظیمات به سمت پایین اسکرول کنید تا در پایین صفحه لیستی از نرم افزار های نصب شده روی گوشی را ببینید. از میان آن هاتلگرام را انتخاب کنید.

 

 

 

3-  همانطور که می بینید در این بخش می توانید برای تلگرام خود محدودیت هایی نظیر موقعیت مکانی ، عکس گرفتن ، مخاطبین و.. را اعمال کنید. از میان آن ها گزینه ای با عنوان Microphone این امکان را  به شما می دهد تا با فعال و غیر فعال کردن آن اجازه دسترسی به میکروفن را و ضبط صدا را به تلگرام بدهید.
4-  این گزینه را فعال کنید تا ویس هایتان در تلگرام با صدا ضبط شوند.

 

 

حل مشکل نداشتن صدا در ویس تلگرام در گوشی اندروید :


1-  وارد بخش Settings گوشی خود شوید.

2-  در بخش Applications manager یا Apps گوشی ، تلگرام را انتخاب کنید. ( ممکن است در گوشی های اندروید نحوه دسترسی به این بخش متفاوت باشد. به طور کلی در بخش تنظیمات ، وارد لیستی شوید که اپلیکیشن های روی گوشی در آن قسمت وجود دارد. از میان آن ها تلگرام را انتخاب کنید. )

   

 

3-  با انتخاب تلگرام از میان اپلیکیشن ها صفحه ای مطابق صفحه زیر را مشاهده می کنید.

 

 

4-  در این بخش گزینه Permissions را انتخاب کنید.
5-  اکنون مانند روش قبل گزینه میکروفن را فعال کنید تا مشکل نداشتن صدا در ویس های ارسالی تلگرام شما رفع شود.

 

 


 



مشکلات سخت افزاری

اگر مراحل بالا را طی کردید و باز هم در ویس های خود در تلگرام مشکل داشتید ، این مشکل سخت افزاری بوده و به بخش بلندگو گوشی شما آسیب وارد شده است. یکی از اصلی ترین دلایل این آسیب های سخت افزاری آب رفتن در میکروفن گوشی است که باید با مراجعه به مراکز تعمیر موبایل این مشکل را حل کنید.





منبع : مشکل نداشتن صدا در ویس های تلگرام را چطور حل کنیم