سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهم ریختن متن بعد از کپی در word

 

ممکن است شما هم به مشکل بهم ریختگی متن در ورد برخورد کرده باشید. مشکل بهم ریختگی متن در ورد زمانی رخ می دهد که شما متن را از سایت یا منبع کپی کرده باشید و بخواهید مستقیما آن را وارد ورد کنید.  در این صورت تمامی کلمات و جملات بهم ریخته و در بعضی از مواقع شکل عجیبی پیدا می کنند. بعد از کپی کردن متن و قبل از وارد کردن آن در ورد می بایست گزینه ای را فعال کنید که هیواتک در ادامه شما را با آن آشنا می کند. همچنین پیشنهاد می کنیم اگر در خصوص نرم افزار ورد سوالی دارید مقالاتبازگرداندن تنظیمات ورد به حالت اولیه و مشکل تایپ همزمان فارسی و انگلیسی در ورد را دنبال کنید.




حل مشکل در هم ریختگی متون پس از کپی پیست در word

معمولا کپی کردن مستقیم از یک سایت یا مطلب دیگر و Paste کردن آن در Word باعث بهم ریختگی متن  در ورد می شود. دلیل این موضوع هم این است که متون دارای استایل های خاصی مثل فونت ، سایز فونت و رنگ نوشته هستند و معمولا بعد از کپی کردن ، این استایل ها همراه با متن منتقل نمی شوند. اولین راه کار که در بیشتر مواقع مشکل بهم ریختگی متن را حل می کند این است که ابتدا متن خود را وارد برنامه نوت پد کنید و سپس از آنجا مجددا کپی و به ورد انتقال دهید. با این روش در بیشتر موارد می توانید این مشکل را حل کنید. اما راه حل اصلی برای حل مشکل بهم ریختگی متن در ورد انجام مراحل زیر است :

 

روش اول :

ابتدا متن مورد نظر را کپی کنید.

وارد محیط Word شوید و گزینه Paste special را از منوی Editانتخاب کنید.

 

 

 

پس از انتخاب گزینه Paste special پنجره ای مطابق تصویر زیر باز می شود که در این بخش گزینه Un formatted text را انتخاب کنید.

 

 

با انتخاب این گزینه جملات کپی شده شما بدون تغییر در ورد اضافه می شود.

 

روش دوم :

بهتر است از این روش حتما قبل از شروع به تایپ استفاده کنید.

وارد بخش Paragraph  شوید و قسمتی که در تصویر زیر نشان داده شده است را انتخاب کنید. با انتخاب این قسمت مکان نمای شما به سمت راست تغییر جهت می هد و در صورتی که متن شما دارای ترکیب متن انگلیسی و فارسی باشد با مشکل بهم ریختگی متن در ورد مواجه نمی شوید.

 

 

,center/>

 

برای تراز کردن متن نیز می توانید از قسمت های زیر استفاده کنید:

 

 


 



روش درست کپی کردن متن از اینترنت در word

توجه کنید که حقوق کپی رایت ایجاب می کند حدالامکان از منابع اینترنتی، متن یا تصویری را کپی نکنید جز با ذکر منبع. با این حال اگر قصد کپی کردن متن های طولانی را از منبعی دارید حتما از روش گفته شده استفاده کنید. زیرا ممکن است چند خطای کوچک به طور کلی متن شما را بهم بریزد و باعث آشفتگی کلمات کپی شده شود.






منبع : بهم ریختن متن بعد از کپی در word