سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کش اندروید

 

همه ی شما با حافظه کش و اضافی در گوشی های خود آشنا هستید . این حافظه در واقع از فایل های بیهوده و بی کاربرد پر شده است که این امر باعث پر شدن حافظه داخلی گوشی شما نیز می شود . در مقاله های قبل در خصوص کش تلگرام در مقاله چگونه کش تلگرام را پاک کنیم و در خصوص کش اینستاگرام در مقاله پاک کردن کش اینستاگرام برای شما دوستان عزیز صحبت کردیم در این مقاله گروه مشاوره هیواتک قصد داریم در مورد کش اندروید و روش های پاک سازی حافظه پنهان اندروید برای شما دوستان عزیز صحبت کنیم .




پاک سازی حافظه پنهان اندروید

در این قسمت می خواهیم در خصوص پاک کردن کش اندروید برای شما دوستان عزیز صحبت کنیم . برای پاکسازی کش اندروید از دو طریق می توانید اقدام کنید که هر دو روش را در این قسمت شرح خواهیم داد . در خصوص پاک سازی حافظه پنهان اندروید با ما همراه باشید :

پاک سازی حافظه پنهان اندروید به صورت یک جا

1. وارد تنظیمات گوشی خود ( Settings ) شوید .
2. گزینه Storage را انتخاب کنید .
3. در صفحه باز شده شما میزان فضایی که هر قسمت اشغال کرده است را مشاهده می کنید .
4. روی Cached Data تپ کنید .
5. از شما سوال می کند که آیا مطمئن هستید که حافظه کش را پاک کنم ؟ و شما با انتخاب گزینه Ok کش اندروید خود را به صورت یک جا پاک می کنید .

 

کش اندروید


پاکسازی کش اندروید در هر برنامه

1. وارد Settings گوشی خود شوید .
2. روی گزینه Apps تپ کنید .
3. کمی منتظر بمانید تا برنامه ها برای شما باز شود .
4. اکنون روی برنامه های گوشی خود به ترتیب تپ کنید ، مثلا ما برنامه تلگرام را انتخاب کرده ایم .
5. در صفحه باز شده گزینه های مختلفی مشاهده می کنید که یکی از آن ها Cache Data است .
6. روی گزینه Clear Cache تپ کنید و منتظر بمانید .
7. کش برنامه شما پاک شد .

 

پاک کردن کش اندروید

 


 



برنامه پاک کردن کش اندروید

در بخش قبل روش پاک کردن کش اندروید از طریق خود گوشی را برای شما دوستان عزیز شرح دادیم . اما شاید استفاده از روش های قبل کمی وقت گیر باشد . و یا ممکن است دسترسی به فایل های کش در برخی از گوشی های اندروید به این راحتی نباشد و مکان فایل کش اندروید در برخی از گوشی ها متفاوت باشد . بدین منظور در این بخش می خواهیم تعدادی نرم افزار را برای پاک کردن کش اندروید به شما دوستان عزیز معرفی کنیم :

برنامه App Cache Cleaner
با استفاده از این برنامه حذف حافظه پنهان اندروید شما به طور خود کار انجام می شود و کش برنامه های خاص را نیز می توانید با استفاده از این نرم افزار پاک کنید .

نرم افزار 1Tap Cleaner
یکی از کاربردی ترین برنامه حذف حافظه پنهان اندروید موجود ، برنامه 1Tap Cleaner است . شما می توانید این برنامه را از گوگل پلی دانلود کنید .

اپلکیشن Cache Cleaner
این اپلکیشن نیز برای پاک سازی کش اندروید است که می توانید آن را از بازار یا گوگل پلی دانلود کنید .

 






منبع : کش اندروید