سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیفون ایکس - آیفون X

 


اگر از کاربران گوشی های آیفون هستید بدون شک بی صبرانه منتظر رونمایی آیفون X و مشاهده قابلیت های جدید آن بوده اید . همانطور که می دانید زمان عرضه آیفون 8 و آیفون 10 یا همان آیفون X در یک شب و همزمان با 10 سالگی اپل بود . در مقاله قیمت گوشی آیفون 8 در خصوصآیفون 8 صحبت کردیم ، در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم آیفون X را معرفی کنیم و مشخصات آیفون X را برای شما دوستان عزیز شرح دهیم .

 


آیفون x

آیفون X آخرین سری آیفون است که در 13 سپتامبر ( 21 شهریور ) ، در تالار استیو جابز از آن رونمایی شد . به گفته مدیر عامل اپل ، تیم کوک ایفون X قوی ترین آیفون است . همانطور که می دانید عدد 10 به زبان یونانی X است خانوانده اپل آیفون X را آیفون 10 می دانند و به همین دلیل به همراه آیفون 8 در جشن 10 سالگی اپل از آیفون ایکس رونمایی کردند . در مورد رنگ بندی ایفون ایکس شرکت اپل آن را در دورنگ ارائه کرد مشکی و سفید که هر کدام با توجه به تغییر خصوصیات ظاهری در ایفون X از جذابیت بالایی بر خوردارند ، در ادامه ویژگی های آیفون X را برای شما دوستان عزیز شرح می دهیم .

 

 


 



ویژگی های ایفون ایکس

زمان زیادی بود که همه منتظر رونمایی آیفون جدید به مناسبت تولد 10 سالگی آیفون بودند که بالاخره روز موعود رسید و از آیفون X رونمایی شد ، حدس های زیادی در مورد مشخصات آیفون ایکس زده شده بود ، در این بخش ویژگی های ایفون ایکس را برای شما دوستان عزیز شرح می دهیم :

 

صفحه نمایش کامل با حاشیه کم

آیفون X با صفحه نمایش OLED 5.8 اینچی و بدون دکمه home رونمایی شد ، با حذف شدن دکمه هوم قابلیت سوایپ از پایین به بالا در آیفون ایکس اضافه شد و با بزرگ شدن صفحه نمایش و کم شدن حاشیه جذابیت خود را دو چندان کرد در واقع می توان گفت تنها در بالای صفحه قسمت کوچکی به دوربین جلو و سنسور های هوشمند تعلق گرفته است و تمامی فضا صفحه نمایش است که چشم ها را به خود خیره می کند OLED اولین بار برای آیفون X طراحی شده است که استاندارد های آیفون را به همراه دارد و با رنگ های دقیق و واقعی جذابیت آیفون ایکس را افزایش می دهد .

 

 

دوربین  TrueDepth

این دوربین در فضای بسیار کم تعبیه شده است که شناسه  Face ID را فعال می کند . اما گویی می توان از آن در آیفون X برای سیو کردن حرکت ها و ساخت انیمیشن سه بعدی نیز استفاده کرد .

 

طراحی همه جانبه

پشت گوشی آیفون ایکس همانند 6 سال پیش از شیشه ای با مقاومت بسیار بالا استفاده شده است و قاب دور گوشی آیفون x از فولاد ضد زنگ و ضربه ساخته شده است . همچنین یکی دیگر از ویژگی های ایفون ایکس شارژر بی سیم است که کار را برای کاربران خود آسان کرده است . همچنین طراحی ایفون x به گونه ای است که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است .

 

Face ID

تایید هویت از چهره یا همان فیس آی دی قابلیت جدیدی است که اپل جایگزین حسگر اثر انگشت در آیفون X کرده است به طوری که چهره شما رمز عبور شما است و اپل ادعا دارد که فیس آی دی بسیار ایمن تر از حسگر اثر انگشت است و شما می توانید حتی در سامانه های پرداختی مانند apple pay نیز از فیس آی دی استفاده کنید . اما Face ID چگونه کار می کند ؟ همانطور که گفتیم دوربین TrueDepth برای تشخیص فیس آی دی تعبیه شده است و بیش از 30 هزار نقطه نامرئی را برای ایجاد یک تصویر دقیق از چهره شما تحلیل و طراحی می کند به صورتی که درصد خاطای آن یک در میلیون است . فیس آی دی در ایفون X به دلیل قابلیت شناخت سازگاری دستگاه آیفون ایکس با تغییرات ظاهری در طول زمان سازگار می شود و توانایی تشخیص چهره شما را حتی هنگامی که تغییر کرده اید هم دارد .

 

 

حالت portrait selfies در دوربین جلو

حالت پرتره تصویر شما را واضح و تصویر پشت سر شما را مبهم وتا می کند تا جذابیت تصویر شما را افزایش دهد . یکی دیگر از قابلیت های جدید پرتره نورپردازی بسیار عالی قابل تنظیم است که افکت های جذابی را برای شما تولید می کند .

 

 

Animoji

دوربین  TrueDepthبیش از 50 جنبش مختلف عضلانی صورت شما را در 12 ایموجی بررسی می کند و به شما نمایش می دهد .

 

 

دوربین عکاسی 12 مگاپیکسلی

یکی دیگر از مشخصات آیفون ایکس سنسور بزرگ تر و سریع تر 12 مگا پیکسلی است که لذت کیفیت عکاسی را برای شما به همراه دارد ، همینطور یک فیلتر رنگ جدید به همراه پیکسل عمیق تر به دوربین آیفون X افزوده شده است . هر دو دوربین عقب دارای تثبیت کننده تصویر است و لنز های سریع برای عکاسی و فیلم برداری برجسته حتی در نور کم است .

 

زوم اپتیکال

دوربین ایفون X دارای زوم اپتیکال و همچنین زوم دیجیتال تا 10 برابر برای عکس و 6 برابر برای فیلم ها است .

 

 

پردازنده

پردازنده گوشی آیفون ایکس A11Bionic است که هوشمند ترین تراشه یا پردازنده در یک گوشی هوشمند است که دارای یک موتور عصبی با قابلیت انجام 600 میلیارد عملیات در ثانیه است . cpu آیفون X به دلیل بالا بودن قدرت پردازنده 30 درصد سریع تر از نسل قبل خود عمل میکند . یکی دیگر از قابلیت های آیفون ایکس اضافه کردن حالت های واقعی به بازی ها و برنامه ها است .

 

 

باتری

کمپانی اپل ادعا می کند باتری گوشی آیفون 10 یا همان ایفون X تا 2 ساعت بیشتر از آیفون 7 توانایی نگه داشتن باتری را دارد و در مدت 30 دقیقه نصف باتری شارژ می شود . همانطور که گفتیم شارژر آیفون X بی سیم و بیضی شکل است که توانایی شارژ کردن یک گوشی آیفون X یک ایر پاد اپل و یک اپل واچ را دارد .

 

 

 


 

 





منبع : آیفون ایکس - آیفون X