علوم انسانی و اسلامی از جمله علوم مهم و کاربردی زندگی ست و با توجه به اهمیت این موضوع ، پایگاه نورمگز یا پایگاه تخصصی مجلات نور ایجاد شده است. در این مقاله سعی داریم علاوه بر آشنا شدن با این پایگاه ، امکانات کلی موجود در این سایت را مرور کرده و نحوه ثبت نام و عضویت در نورمگز را شرح دهیم تا از این پس به راحتی به مجلات و مقالات این حوزه دسترسی پیدا کنید.


 پایگاه تخصصی مجلات نور از سال 1384 شروع به کار کرده است. 


 

آشنایی با پایگاه تخصصی مجلات نور ( نورمگز )

پایگاه تخصصی مجلات نور ، یکی از سایت های مفید و البته زیبا از لحاظ گرافیکی و کاربردی است. وظیفه اصلی این پایگاه جمع آوری و آرشیو کردن مجلات و مقالات منتشر شده در زمینه علوم انسانی و اسلامی در کشور است. این پایگاه وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی می باشد و  از سال 1384 شروع به جمع آوری اسناد در این سایت کرده است.
برخی از امکانات و ویژگی های مهم این پایگاه عبارتند از :
- ارائه مجلات به صورت تمام تصویر
- امکان دانلود مقالات دلخواه با فرمت pdf
- جستجوی ساده و پیشرفته با دامنه های مختلف
- بانک اطلاعات صاحبان آثار
- نقد مقاله های مجلات و مشاهده نقدهای دیگران

برای وارد شدن به سایت بر روی لینک روبرو کلیک کنید: http://www.noormags.ir

 

 

ذکر این نکته ضروری است که به گفته این پایگاه ،  این سایت در مورد مجلات دارای مجوز از جایگاه اطلاع رسانی عمل کرده و هیچ گونه مسئولیتی نسبت به محتوای آن ندارد.


 



نحوه عضویت در سایت نورمگز

برای عضویت در سایت نورمگز وارد صفحه http://www.inoor.ir/personform/register شوید. همانطور که مشاهده می کنید در خصوص امکانات اعضا در سمت چپ صفحه توضیح داده شده است و فرم مربوط به ثبت نام در سمت راست به نمایش در آمده است.

 


 

 

اطلاعات شخصی و تماس خود را به دقت وارد کنید. توجه کنید که ایمیل تایید عضویت به پست الکترونیکی که وارد کرده اید ارسال می گردد.
پیشنهاد می شود قسمت های اختیاری که مربوط به تحصیلات و شغل شماست را نیز تکمیل کنید تا در بانک جامع سایت قرار بگیرید.
پس از کلیک کردن روی دکمه ثبت مشخصات ، مرحله اول ثبت نام شما به پایان می رسد و یک ایمیل برای شما ارسال می شود که باید بر روی لینک داخل آن کلیک کنید تا مرحله نهایی ثبت نام شما در سایت نورمگز انجام شود.
برای ورود به سایت نورمگز با استفاده از نام کاربری خود ، وارد صفحه http://www.inoor.ir/PersonForm/Login شده و با وارد کردن پست الکترونیکو رمز عبور خود ، وارد سایت شده و از امکانات آن استفاده نمایید.


 خرید آنلاین مقالات و مطالعه آنها در سایت نورمگز 


راهنمای استفاده از نورمگز

نحوه استفاده از امکانات سایت نورمگز ساده و جذاب است. در هر صفحه ای از سایت که باشید یک منوی عمودی در سمت راست صفحه برای شما به نمایش در آمده است. در این منو امکان جستجوی مجلات بر اساس فهرست موضوعی و فهرست الفبایی وجود دارد. همچنین می توانید بر اساس پژوهشگر و پدیدآورنده و ناشر نیز شروع به جستجو کنید.

 


علاوه بر امکان فوق ، در بالای سایت یک نوار جستجو وجود دارد که می توانید به طور سریع نسبت به جستجوی مجلات و مقالات اقدام کنید. به طور مثال کلمه "اسلامی" را وارد کنید. می بینید که تعداد زیادی نتیجه که کلمه فوق در آن وجود دارد به شما نمایش داده می شود.
اگر در همان نوار جستجوی بالا ، بر روی + کلیک کنید می توانید به صورت پیشرفته و جزئی نسبت به جستجوی دقیق تر اقدام کنید:

پس از انتخاب مجله یا مقاله دلخواه ، می توانید نسبت به خرید آن بصورت الکترونیکی اقدام کنید.


 

 




منبع : راهنمای عضویت در سایت نورمگز پایگاه مجلات تخصصی نور