سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه همتا – اپلیکیشن رسمی ثبت و رجیستری گوشی موبایل

 

همان طور که می دانید مدتی است طرح رجیستری گوشی موبایل ( طرح ثبت تلفن همراه ) در کشور توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا می باشد . هدف از اجرای این طرح جلوگیری از فعالیت گوشی های موبایلی است که از مبادی غیر رسمی وارد کشور می شوند . برنامه همتا نرم افزاری است که به منظور سهولت کاربران برای انجام کلیه امور مربوط به طرح رجیستری گوشی نظیر استعلام اصالت گوشی موبایل ، فعال سازی تلفن همراه و انتقال مالکیت و ... برای کاربران گوشی موبایل ایجاد شده است . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم به معرفی برنامه رجیستری موبایل ( اپلیکیشن همتا ) بپردازیم و نحوه دانلود ، نصب و استفاده از نرم افزار همتا را به شما عزیزان آموزش دهیم .

 

این مقاله را نیز بخوانید : تشخیص گوشی قاچاق از گوشی اصل

 


 فعال سازی تلفن همراه مربوط به گوشی هایی می باشد که بعد از طرح رجیستری خریداری شده اند و سایر گوشی ها نیازی به فعال سازی ندارند . 

 

 

هزینه ، امکانات و نحوه دانلود نرم افزار همتا

نرم افزار همتا یک نرم افزار کاملا رایگان است و برای دانلود و استفاده از آن نیازی به پرداخت هیچگونه وجهی نیست . این نرم افزار کلیه امکانات و قابلیت های سامانه همتا را ارائه می دهد . از جمله امکانات فعلی نرم افزار همتا می توان به استعلام اصالت گوشی ، فعال سازی تلفن همراه و انتقال مالکیت اشاره کرد . کاربران گوشی های اندرویدی برای دانلود نرم افزار همتا می توانند از طریق اپلیکیشن بازار و یا گوگل پلی استور اقدام بهنصب برنامه همتا نمایند . متاسفانه برنامه همتا در مارکت آی او اس عرضه نشده است و برای کاربران این سیستم عامل قابل استفاده نمی باشد .

 

 


 

 



کار با اپلیکیشن همتا

بعد از دانلود و نصب برنامه همتا ، زمانی که برای اولین بار برنامه را اجرا می کنید ، صفحه ای برای شما باز می شود که از شما می خواهد شماره تلفن همراه تان را وارد کنید . شماره موبایل خود را در کادر مربوطه وارد کنید و بر روی دکمه ارسال تپ کنید . یک کد فعالسازی نصب برای شماره ای که وارد کرده بودید پیامک می شود . این کد را در کادر مربوطه وارد کرده و روی دکمه ارسال تپ کنید .

 

 

در این مرحله قابلیت های نرم افزار همتا یعنی : 1- استعلام اصالت 2- فعال سازی تلفن همراه 3- انتقال مالکیت را مشاهده خواهید کرد .

 


1- استعلام اصالت : این قسمت برای تشخیص اصالت گوشی و اطمینان از قاچاق نبودن آن می باشد . با انتخاب این گزینه پنجره زیر را مشاهده خواهید کرد .

 

 

در صورتی که می خواهید اصالت همان گوشی که نرم افزار همتا در آن نصب است را تشخیص دهید می توانید گزینه شناسه دستگاه من را انتخاب کنید . با انتخاب این گزینه می توانید به کد IMEI دستگاه مورد استفاده دسترسی پیدا کنید . در غیر این صورت می توانید از گزینه دریافت شناسه از طریق بارکدخوان استفاده کرده و بارکد شناسه دستگاه را اسکن کنید و یا اینکه در کادر پایین شناسه دستگاه خود را به صورت دستی وارد نمایید و سپس بر روی دکمه ارسال تپ کنید . در مرحله بعدی پیغامی مشابه تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد دستگاه جز شناسه های قانونی است . در غیر این صورت دستگاه مربوطه قاچاق می باشد .

 

 


2- فعال سازی تلفن همراه : همان طور که می دانید بعد از اجرا شدن طرح رجیستری ، باید برای استفاده از گوشی جدید آن را فعال سازی نمایید . زمانی که یک گوشی جدید خریداری می نمایید و سیم کارت خود را در آن وارد می کنید پیام غیر فعال بودن گوشی را دریافت خواهید کرد .

 

 

برای فعال سازی تلفن همراه باید وارد این قسمت از نرم افزار همتا شوید . برای استفاده از این بخش نیاز به وارد کردن شماره تلفن همراه ، شناسه IMEI و کد فعال سازی دارید . شماره خود را در کادر اول وارد نمایید . برای دریافت شناسه IMEI می توانید از گزینه های موجود در بالای صفحه یعنی شناسه دستگاه من و دریافت شناسه از طریق بارکد خوان استفاده کنید و یا اینکه شناسه IMEI دستگاه خود را به صورت دستی در این کادر وارد کنید . و کد فعال سازی نیز توسط فروشنده دستگاه باید به شما ارائه شود . بعد از وارد کردن این سه قسمت بر روی گزینه ارسال تپ کنید .  


3- انتقال مالکیت : همان طور که در قسمت فعال سازی گوشی اشاره کردیم ، با فعال سازی گوشی در سامانه همتا بین گوشی و سیم کارت ارتباط برقرار می شود ، بنابراین در هنگام فروش گوشی لازم اسن مالکیت گوشی موبایل را انتقال دهیم .
بعد از انتخاب این گزینه پنجره زیر را مشاهده خواهید کرد ، شما باید در کادر مربوطه شماره خریدار را وارد نمایید .

 

 

بعد از این مرحله یک پیامک که حاوی کد فعال سازی است به سیم کارت خریدار ارسال می شود . حال خریدار باید سیم کارت خود را در گوشی مربوطه وارد کرده و وارد قسمت فعال سازی تلفن همراه ( مرحله قبل ) شده و اقدام به فعال سازی گوشی نماید و در بخش کد فعال سازی کد دریافتی از طریق پیامک را وارد نماید.


 برای تعویض سیم کارت نیاز به انتقال مالکیت نیست و این کار تنها برای فروش گوشی الزامی است . 


 

 

 





منبع : برنامه همتا – اپلیکیشن رسمی ثبت و رجیستری گوشی موبایل