سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Restriction در ایفون چیست ؟

 

یکی از مشکلاتی که کاربران تلفن های همراه با آن مواجه هستند خصوصی سازی برنامه ها و اپلکیشن های شخصی خود است . افرادی که تلفن هایی با سیستم عامل اندروید دارند معمولا از برنامه هایی که قابلیت رمز گذاری روی اپلکیشن ها ، مسیج ها ، گالری و ... را دارند استفاده می کنند اما در گوشی هایی که سیستم عامل iOS دارند قسمتی در settings به نام restrictions در ایفون تعبیه شده است ، که برای برنامه های مورد نظر کاربران خود محدودیت قرار می دهد ، در گذشته در مورد پسورد گذاشتن روی آیفون صحبت کردیم و در صورت فراموش کردن رمز آیفون خود در مقاله disable شدن آیفون روش هایی را ارائه دادیم ، در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم کاربرد restrictions در ایفون و رستریکشن کد آیفون را برای شما دوستا عزیز شرح دهیم .

 

مطالعه مقاله باز کردن اپل آیدی قفل شده را به شما دوستان عزیز توصیه می کنیم .

 

 

رستریکشن کد آیفون

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که restriction در ایفون چیست ؟ کاربرد restriction در آیفون چگونه است ؟ همانطور که گفتیم برای شخصی سازی برنامه های سیستم عامل iOS از رستریکشن کد آیفون استفاده می کنیم . در واقع این قسمت برای محدودیت دسترسی به برنامه ها و بخش هایی است که نمی خواهیم کسی به آن ها دسترسی داشته باشد . قابلیت Restriction در ایفون برای افرادی که می خواهند برای کودکان خود محدودیت استفاده از تلفن همراه تعیین کنند یا کسانی که نمی خواهند برای آیفون خود passcoad بگذارند بسیار مفید است . با فعالسازیrestrictions در ایفون می توانید آیکون برنامه های مورد نظر خود را مخفی کنید و از دسترسی دیگران به آن ها جلوگیری کنید .


 

 



روش کاربرد restrictions در ایفون

 برای استفاده از قابلیت restriction در اپل و مخفی کردن برنامه ها و قسمت های شخصی گوشی خود باید رستریکشن کد آیفون تعیین کنیم که برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید :
- وارد قسمت settings شوید .
- روی general تپ کنید .
- گزینه restrictions را انتخاب کنید .

 


- در صفحه باز شده روی گزینه Enable Restrictions تپ کنید .
- در پنجره باز شده باید یک پسورد برای restriction در ایفون خود تعیین کنید .
- اکنون باید دوباره پسورد مورد نظر خود را تکرار کنید .

 


اکنون رستریکشن کد آیفون برای شما فعال شد حالا باید برنامه هایی که می خواهید برای آن ها محدودیت تعیین کنید را انتخاب کنید ، برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید :
- در قسمت settings گزینه general را انتخاب کنید .
- روی restrictions تپ کنید .
- در پنجره باز شده رستریکشن کد آیفون خود را که در مرحله قبل تعیین کردید وارد کنید .
- در صفحه باز شده تمام برنامه های موجود در گوشی خود را مشاهده می کنید که با غیر فعال کردن گزینه رو به روی هر یک محدودیت استفاده از آن ها را فعال می کنید . به عنوان مثال گزینه رو به روی safari را خاموش می کنیم و از بخش settings خارج می شویم و به صفحه اصلی باز می گردیم ، اکنون آیکون safari مخفی شده است و در صورت سرچ کردن هم آن را پیدا نمی کنید .

 


به همین ترتیب می توانید با استفاده از کاربرد restrictions در آیفون ، برنامه ها ، سرچ ها ، نصب برنامه های مورد نظر و ... را محدود کنید و با خیال راحت گوشی خود را در اختیار کودک خود قرار دهید یا بدون passcoad از آن استفاده کنید .

 

 


 

 

 





منبع : Restriction در ایفون چیست ؟