با افزایش استفاده از شبکه های مجازی و پیام رسان های رایگان مثل تلگرام ، مزاحمت های افراد برای یگدیگر نیز گسترش یافته است. این مزاحمت ها دلیلی شد تا تلگرام هم مانند سایر برنامه های پیام رسان ، امکان بلاک کردن افراد را تعبیه کند. ما در این مقاله آموزش می دهیم کهچگونه یک فرد را در تلگرام بلاک کنید ، تشخیص بلاک شدن خود را بررسی کنید و نحوه خارج شدن از بلاک تلگرام را یاد بگیرید.


 با بلاک کردن افراد مزاحم ، دیگر پیام های آنان به شما نمی رسد. 


 

بلاک کردن افراد در تلگرام چگونه است ؟

بلاک کردن افراد در تلگرام به دو صورت امکان پذیر است.:
1-  نام کاربر مورد نظر را لمس کنید و سپس قسمت کنار عکس فرد مورد نظر را لمس کنید تا شماره تلفن و نام کاربری اش را ببینید. اکنون در این صفحه بر روی سه نقطه (بالا سمت راست) رفته و گزینه Block را انتخاب کنید. کاربر مورد نظر بلاک شد!

 

 


2-  وارد نرم افزار تلگرام شده و Settings را انتخاب کنید. در قسمت Privacy and Security گزینه ای بنام Blocked Users وجود دارد که لیست کاربران بلاک شده توسط شما را نشان می دهد. وارد آن شوید و در سمت راست بالای صفحه ، دکمه + را لمس کنید. حالا می توانید کاربران مورد نظر را انتخاب و بلاک کنید.

 


در صورتی که خواستید شخص بلاک شده را از حالت بلاک خارج کنید مسیر شماره 2 را رفته و کاربر را از لیست بلاک ها حذف می کنید.

 

 


 



راه های تشخیص بلاک شدن در تلگرام

شخصی که بلاک شده است می تواند با یک ترفند ، متوجه بلاک شدن خود توسط شما شود. به این شکل که در کنار تصویر شما پیغام last seen a long time ago را مشاهده می کند. این به معنی است که شما او را بلاک کرده اید تا پیام هایش به شما نرسد.
همچنین تصویر شما نیز برای فرد بلاک شده به نمایش در نمی آید. بنابراین تشخیص دادن بلاک شدن در تلگرام کار چندان سختی نیست.


 خارج شدن از بلاک تلگرام بدون حذف اکانت امکان پذیر نیست. 


خارج شدن از بلاک تلگرام

بارها مشاهده شده است که افرادی عنوان می کنند که راه های خارج شدن از تلگرام را بلد هستند اما در واقعیت چنین نیست. تنها راه خارج شدن از بلاک تلگرام ، حذف اکانت ( دلیت اکانت ) و ثبت نام مجدد در تلگرام است. هیچ راه دیگری برای خارج شدن از بلاک تلگرام وجود ندارد.





منبع : تشخیص بلاک شدن در تلگرام و خارج شدن از بلاک در تلگرام