سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوابق بیمه - سابقه بیمه تامین اجتماعی خود را چگونه مشاهده کنیم ؟

 


در گذشته افراد برای اطلاع از سوابق بیمه خود باید به شعبه ای که در آن جا بیمه شده بودند مراجعه می کردند و وقت و زمان زیادی را برای این کار صرف می نموند . بعدها راهکار اینترنتی دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی ( سامانه مشاهده سوابق بیمه ) توسط سازمان تامین اجتماعی ایجاد شد ( قبل از سال 95 ) . در این سامانه کاربران می توانستند برای مشاهده سوابق بیمه خود کد بیمه و رمز عبور خود را در این سامانه وارد کرده و به راحتی از سابقه بیمه خود مطلع شوند . اما بعد از سال 95 این سامانه به روز رسانی شد و تغییرات زیادی روی آن انجام شد . دلیل این امر نیز بالا بردن امنیت سامانه مشاهده سوابق بیمه و افشا نشدن اطلاعات شخصی کاربران بوده است . در سامانه جدید برای دسترسی به سوابق بیمه خود باید حتما یک بار در سایت ثبت نام کرده و در دفعات بعدی با کد ملی و رمز عبور خود سابقه بیمه خود را مشاهده نمایید .

 

 



روش دریافت سوابق بیمه از طریق سامانه مشاهده سوابق بیمه

برای اطلاع از سابقه بیمه خود از طریق سامانه مشاهده سوابق بیمه ، باید ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید . در صورتی که نمی دانید چطور این کار را انجام دهید مقاله ثبت نام سوابق بیمه را مطالعه نمایید . بعد از ثبت نام وارد لینک https://sabeghe.tamin.ir شوید و با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه خود همچنین وارد کردن تصویر امنیتی و انتخاب دکمه ورود به این سامانه وارد شوید و مقاله مشاهده سوابق بیمه را مطالعه نمایید .


 



نکاتی که در استفاده از سامانه مشاهده سابقه بیمه تامین اجتماعی باید رعایت کنید

نکته اول : همه اطلاعات هویتی شما باید با اطلاعات کد ملی و شناسنامه شما یکی باشد .


نکته دوم : هنگام ثبت نام با دقت به سوالات امنیتی پاسخ دهید و حتما آن ها را در خاطر نگه دارید زیرا در صورت فراموش کردن گذرواژه به این سوالات برای بازیابی گذرواژه خود احتیاج دارید .


نکته سوم : صفحه کلید حتما باید به زبان انگلیسی باشد .


نکته چهارم : شماره همراه خود و ایمیلتان را به دقت وارد کنید .


نکته پنجم : گذرواژه باید با کارکترهای انگلیسی وارد شود . ( ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک لاتین ، علامت ها و اعداد )


نکته ششم : در صورتی که ثبت نام شما به درستی انجام شده باشد پیغام : درخواست شما با موفقیت انجام شد و نتیجه مراحل صورت گرفته در قالب پیامک برایتان ارسال خواهد شد . در صورت ایجاد حساب کاربری جهت فعال سازی نام کاربری خود به شعبه بیمه مراجعه کنید ، را مشاهده خواهید کرد .

 

این مقاله را نیز بخوانید : آشنایی با بیمه سلامت ایرانیان و نحوه ثبت نام بیمه سلامت

 





منبع : سوابق بیمه - سابقه بیمه تامین اجتماعی خود را چگونه مشاهده کنیم ؟