سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هک تلگرام ممکن است؟

 


پیام رسان تلگرام که این روزها میان مردم جا افتاده است ، از سروری قدرتمند بهره مند است که تا حدود زیادی جلوی هک شدن تلگرام را می گیرد. اما ممکن است با کمی سهل انگاری اطلاعات شما به سرقت رفته و هکر ها از آن سو استفاده کنند. به همین منظور گروه مشاوره هیواتک چند نکته درباره ی هک تگرام را در اختیارتان خواهد گذاشت تا از سرقت اطلاعاتی هکر ها در امان باشید.

بالا بردن امنیت تلگرام را مطالعه کنید.




آیا تلگرام هک می شود؟

در جواب این سوال نمی توانیم به صورت قطعی بگوییم که هک تلگرام امکان نیست. اما این کار مهارت زیادی می خواهد و با استفاده از نرم افزار هایی که اخیرا به منظور هک تلگرام روانه بازار شده اند امکان پذیر نیست. به طور حتم کسی که بتواند تلگرام کسی را هک کند از دانش زیادی در این زمینه برخوردار است.

همانطور که می دانید هنگام لاگین شدن در تلگرام یک کد 5 رقمی برایتان ارسال می شود که این کد را هکر اگر با ترفندی از شما بگیرد می تواند به راحتی وارد تلگرام شما شود. اما تلگرام برای حل این مشکل راه حلی را در نظر گرفته است که مانند تایید دو مرحله ای اینستاگرام ، در تلگرام نیز برای امنیت بیشتر از تایید دو مرحله ای استفاده شود. در بخش Privacy and Security تلگرام گزینه ای با عنوان Tow- step verification وجود دارد که به کمک آن برای ورود به حساب کاربری خود نیز می توانید رمز بگذارید. با فعال کردن این گزینه ، هنگام لاگین کردن تلگرام در هر دستگاهی ، علاوه بر آن کد 5 رقمی این کد نیز از شما خواسته می شود.


 



برسی مداوم گزینه ی Session ها یکی از روش های جلوگیری از هک تلگرام

در بخش Privacy and Security گزینه ای با عنوان Active sessions وجود دارد که می توانید در آن ببینید که چند دستگاه به تلگرام شما متصل است. حتی IP و مدل دستگاه های متصل را نیز می توانید ببینید. اما اگر در این بخش متوجه شدید کسی به تلگرام شما دسترسی دارد، می توانید با تپ کردن روی مشخصات آن دستگاه دسترسی آن را قطع کنید.


قفل صفحه برای تلگرام

در تنظیمات تلگرام بخشی با عنوان Passcode lock وجود دارد که با فعال کردن آن می توانید برای تلگرام خود رمز بگذارید. اما این گزینه با تایید دو مرحله ای دو مقوله ی جدا می باشد. زیرا با فعال  کردن آن هنگام ورود به تلگرام از شما رمزعبور برای ورود به تلگرام خواسته می شود. برای رمز عبور خود می توانید از رمز 4 رقمی که شامل 4 عدد است استفاده کنید یا از ترکیب حروف و اعداد.

 

چند نکته امنیتی درباره ی تلگرام

- تلگرام را حتما از فروشگاه های رسمی نظیر App store ، Play store دانلود کنید.

- تلگرام خود را مداوم و با آمدن هر نسخه ی جدید آپدیت کنید. زیرا باگ های این نرم افزار به مرور زمان از بین رفته و در نسخه های جدید امنیت بیشتری را برای شما به وجود می آورند.

- پیام های ناشناسی که برایتان ارسال می شود را پاک کنید! زیرا ممکن است حاوی لینک های خطرناک برای هک کردن تلگرام شما باشند.

- اطلاعات خود را در گوشی و یا لپ تاپ ذخیره نکنید! چون امکان دسترسی هکر ها به دستگاه شما وجود دارد.

 

منبع مقاله >>علم فردا




منبع : هک تلگرام ممکن است؟