سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فعال سازی و لغو رومینگ همراه اول

 

هنگامی که به مسافرت خارج از کشور می روید با مشکل ارتباط با تلفن همراه و بالارفتن سرسام آور هزینه تماس مواجه می شوید زیرا از محدوده سرویس دهی سیم کارت خود خارج شده اید ، برای رفع این مشکل و استفاده از سیم کارت خود می توانید از سرویس رومینگ استفاده کنید . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم روش فعال سازی سرویس رومینگ همراه اول و قطع رومینگ همراه اول را برای شما دوستان عزیز شرح دهیم .

 

خواندن مقاله : ارسال و دریافت فکس با موبایل ( فکس همراه ) را نیز به شما عزیزان توصیه می کنیم .


 


فعال سازی رومینگ همراه اول

سرویس رومینگ برای سیم کارت های دائمی و اعتباری قابل استفاده است . رومینگ همراه اول سیمکارت های دائمی در 112 کشور از طریق 271 اپراتور و سیمکارت های اعتباری در 56 کشور از طریق 86 اپراتور قابل استفاده است . یکی از مزیت های سیمکارت اعتباری قابلیت فهمیدن میزان شارژ است . سرویس رومینگ سیم کارت های اعتباری و دائمی قبل از آخر مرداد 1393 ، به طور اتوماتیک فعال است . برای فعال سازی سیم کارت های دائمی بعد از مرداد سال 1393 می توانید از کد #291*10* استفاده کنید و یا به مراکز تلفن ثابت مراجعه کرده و با پر کردن فرم سرویس رومینگ را فعال کنید . سرویس رومینگ تنها در کشور های طرف قرارداد قابل استفاده است برای اطلاع از لیست کشور های طرف قرار داد به سایت www.mci.irمراجعه کنید .

 

روش شماره گیری هنگام استفاده از سرویس رومینگ :

برای برقراری تماس با موبایل : 9121234567  0098 و برای برقراری تماس با تلفن ثابت : 2112345678 0098

 

نکات سرویس رومینگ که باید قبل از سفر بدانید
 

** قبل از سفر افزایش اعتبار دهید : در سیم کارت های دائمی برای افزایش اعتبار و یا بستانکاری می توانید به دفاتر همراه اول و یا سایت همراه اول قسمت همراه من مراجعه کنید . حرف B را به شماره 990009 ارسال کنید و قبض بستانکاری با مبلغ مورد نظر دریافت کنید . با استفاده از کد#1* و انتخاب گزینه بستانکاری و پرداخت مبلغ مورد نظر اعتبار خود را افزایش دهید . در سیم کارت های اعتباری نیز به حالت همیشه به افزایش شارژ اقدام کنید .

 

** در حالت رومینگ بسته های اینترنتی فعال نیست : برای اطلاع از قیمت های اینترنت رومینگ به سایت www.mci.ir مراجعه کنید . روشن کردن گوشی و دریافت پیامک در تمام کشور های طرف قرار داد رایگان است .

 

** هزینه مکالمه به صورت دقیقه محاسبه می شود : حتی اگر زیر یک دقیقه صحبت کنید هزینه یک دقیقه کسر می شود .

 

** مراقب هم پوشانی باشید : نقاط مرزی به دلیل هم پوشانی اپراتور های دو کشور دچار اختلال می شوند ، باید از طریق settings به اپراتور های ایران متصل شوید ( IR-TCI ، IR-MCI ) .

 

 

** رومینگ پرواز : در هنگام پرواز نیز می توانید از سرویس رومینگ استفاده کنید برای انجام این کار رومینگ خود را روشن کنید ، شبکه On Air را جست و جو کنید و از آن استفاده کنید .

 


 

 



لغو رومینگ همراه اول

برای قطع رومینگ همراه می توانید از کد #292*10* استفاده کنید ویا از طریق تنظیمات گوشی خود اقدام کنید .
- وارد قسمت settinges شوید .
- Mobile network را انتخاب کنید .
- گزینه dataroaming را خاموش کنید .
- در قسمت network mode گزینه WCD MA /GSM را انتخاب کنید .
- در قسمت Network operator وارد operator name شوید و یکی از گزینه های IR-MCI و یا IR-TCI را انتخاب کنید .

 



منبع :  فعال سازی و لغو رومینگ همراه اول