ارسال فکس به روش سنتی کاری پرهزینه و زمان بر است و نیاز به دستگاه فکس و کامپیوتر و خط فکس دارد اما امروزه با استفاده از اینترنت وفکس همراه به راحتی می توانید فکس های خود را با روش های مختلف دریافت و ارسال کنید . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم روش های ارسال و دریافت فکس با موبایل یا همان فکس همراه را به شما دوستان عزیز ارائه دهیم .

 

 


 فکس همراه اول مختص سیمکارت های دائمی است . 


 

ارسال فکس با موبایل رایگان

دو روش برای دریافت و ارسال فکس با موبایل رایگان وجود دارد ، در این بخش بر ای شما این دو روش را توضیح می دهیم .

روش اول
با ثبت نام در سایت fax.ir می توانید از طریق تلفن فکس های خود را دریافت و ارسال کنید .
- برای ثبت نام ابتدا باید به سایت fax.ir  بروید ، سپس بر روی گزینه عضویت کلیک کنید در صفحه باز شده جدید نام ، ایمیل ، رمز عبور ایمیل خود را وارد کنید .

 

 

- شماره تلفن همراه خود را وارد کنید . یک کد برای شما ارسال می شود .

- ثبت نام شما با موفقیت انجام شد .

 

 

- در صفحه باز شده 4 سربرگ مشاهده می شود ، در سر برگ ارسال فکس می توانید 500 شماره فکس مقصد را وارد کنید و ارسال را بزنید . در قسمت دفترچه تلفن شماره های فکس هایی که می خواهید ذخیره کنید . در قسمت پروفایل مشخصات شما نوشته شده است در این بخش شما می توانید برای خود شماره فکس بخرید . برای انجام این کار روی خرید شماره کلیک کنید .

 

 

- در این قسمت باید نوع اشتراک را مشخص کنید . که شامل ساده ، پیشرفته و سازمانی است .مدت تمدید را تعیین کنید که شامل یک ماهه ، سه ماهه ، شش ماهه ، 12ماهه است . بعد از انتخاب این دو گزینه جدید برای شما باز می شود که در این گزینه باید نوع خرید شماره خود را تعیین کنید که به صورت تصادفی ، انتخابی و یا طلایی است که می توانید شماره خود را انتخاب کنید .

 

 

سایت های زیادی برای ارسال فکس در فضای مجازی است ، برای نمونه می توان از  faxzero ، gotfreefax ، faxbetter free ، myfax free ، fax2email و ... نام برد .

روش دوم
در صورت داشتن سیمکارت دائمی همراه اول ، می توانید از سرویس جدید ارسال و دریافت فکس همراه اول استفاده کنید . در سایت همراه اول به این صورت اطلاع رسانی شده است که برای فعال سازی این بخش ، می توانید به صورت حضوری و  غیر حضوری اقدام کنید ، برای فعال سازی حضوری این سیستم باید با کارت ملی و یا وکالت نامه به شعب متناظر همراه اول بروید و فرم درخواست را پر کنید . برای فعال سازی غیر حضوری از طریق سایت ، انتهای صفحه اصلی سایت همراه اول در قسمت خدمات غیر حضوری داخل همراه من سیستم فعال سازی فکس همراه اول در دست اقدام است و در سایت همراه اول به فعال سازی غیر حضوری اشاره کوچکی شده است .

 


 



بهترین برنامه فاکس اندروید

با استفاده از نرم افزار می توانید ارسال و دریافت فکس با موبایل را انجام دهید . در این بخش می خواهیم بهترین برنامه فاکس اندروید را معرفی کنیم :

- یکی از بهترین برنامه فاکس اندروید نرم افزار fax.ir است ، با استفاده از نرم افزار fax.ir ارسال و دریافت فکس با موبایل را انجام دهید . شما می توانید این نرم افزار را از بازار و یا گوگل پلی دانلود کنید و بعد از نصب از آن استفاده کنید . این نرم افزار مربوط به سایت fax.ir است که در روش اول توضیح دادیم . در صورتی که قبلا در این سایت ثبت نام کرده اید برای استفاده از این نرم افزار نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید ، در غیر این صورت مانند روش اول از طریق نرم افزار ثبت نام کنید .

- یکی دیگر از نرم افزار های موجود ، نرم افزار efax اندروید است . بعد از نصب این نرم افزار شما می توانید یک ماه به صورت رایگان از آن استفاده کنید . این نرم افزار برای سیستم عامل ios هم طراحی شده است .

 

 

 





منبع : ارسال و دریافت فکس با موبایل ( فکس همراه )