پروکسی واژه ای آشنا و با معنایی است که گاهی کاربران را به اشتباه می اندازد و این روزها در فضای مجازی زیاد شنیده می شود. بعضی از کاربران پروکسی را نوعی روش برای تغییر IP می دانند که این باور اشتباه است. پروکسی در اصل یک واسطه میان سرور و شماست و باعث می شود دستورات شما با واسطه به سرور منتقل شود تا امنیت دستگاه شما تامین شود. گروه مشاوره هیواتک در مقاله ی امروز خود به مقوله ی تنظیم پروکسی در آیفون پرداخته است تا کاربران گوشی های آیفون نیز از این قاعده مثتثنی نباشند. همچنین پیشنهاد می کنیم در دیگر مقالات مربوط به پروکسی نظیر تنظیم پروکسی در اندروید  ، پروکسی در اینترنت اکسپلورر و پروکسی در مرورگر فایر فاکس نیز با ما همراه باشید.



 

تنظیمات پروکسی در اندروید به چه کار می آید ؟

اگر بخواهیم تعریف مشخصی از پروکسی داشته باشیم می توان عملکرد آن را مثل عملکرد قنرم افزار های تغییر IP تعریف کرد. گزینه پروکسی در مرورگر ها باعث از بین رفتن خطای باز نشدن بعضی از صفحات وب می شود که این گزینه در گوشی های همراه نیز به از بین رفتن فیلترینگ اپلیکیشن ها یا صفحات وب کمک می کند. پروکسی علاوه بر توضیحات گفته شده، امنیت گوشی شما را نیز بالا می برد. بدین صورت که شما به صورت مستقیم با سرور در ارتباط نیستید و درخواست های شما از طریق پروکسی به سرور منتقل می شود.


نحوه تغییر تنظیمات پروکسی در آیفون

برای تغییر تنظیمات پروکسی در آیفون، در مرحله ی اول وارد قسمت Settings شوید.
•  سپس وارد قسمت Wi-Fi شوید.
•  Wi-Fi که به آن متصل هستید را از لیست وای فای های موجود انتخاب کنید.
•  به پایین ترین قسمت صفحه ی باز شده بروید.
•  گزینه ای تحت عنوان HTTP Proxy در پایین صفحه قرار دارد که به صورت خودکار Off است. با انتخاب آن وارد صفحه ای جدید خواهید شد که دو گزینه مقابل شما قرار دارد:
1.  Auto : با فعال کردن این گزینه ، سرور به صورت خودکار پروکسی ها را شناسایی می کند. اما بعد از انتخاب آن ، فیلدی با عنوان URL برای شما ظاهر می شود که باید آدرس اسکریپ پیکر بندی خودکار پروکسی را وارد کنید.
2.  Manual : انتخاب این گزینه بدان معناست که باید تنظیمات پروکسی را به صورت دستی وارد کنید.

 

 

 

بعد از انتخاب گزینه Manual مراحل زیر را انجام دهید:


•  در فیلد Server ، آدرس سرور  پروکسی را وارد و بعد از آن شماره پورت را نیز وارد کنید.
•  اگر سرور درخواست رمز عبور و نام کاربری را کرد، گزینه ی Authentication را انتخاب و مشخصات خواسته شده را وارد کنید.
•  پس از آن که تمام جزئیات را به درستی وارد کردید، از این پس آیفون شما تمام درخواست های شبکه را به سرور پروکسی تنظیم شده ارسال می کند. حال اگر بدون هیچ خطایی می توانید به صفحات وب دسترسی پیدا کنید، بدان معناست که اطلاعات پروکسی را به درستی وارد کرده اید.

 



 

 






منبع : تنظیمات پروکسی در آیفون