اگر از کاربران دنیای مجازی باشید به طور حتم اصطلاح پروکسی به گوشتان خورده است. این واژه را بسیاری از کاربران با عنوان تغییر آی پی نیز یاد می کنند. در اصل پروکسی ها به عنوان واسطه بین سرور و کاربر قرار می گیرند تا به دلیل این واسطه گری امنیت رایانه شما را بالا ببرند. درباره ی پروکسی ها در مقالات پروکسی در اینترنت اکسپلورر و پروکسی در مرورگر فایر فاکس مطالبی را در اختیارتان گذاشتیم. در مقاله ی امروز گروه مشاوره هیواتک نیز به مقوله ی تغییر پروکسی در اندروید اشاره شده است. با ما همراه باشید تا بتوانید به راحتی پروکسی را در گوشی اندروید تغییر دهید.




تغییر پروکسی در اندروید به چه کار می آید؟

یکی از قابلیت های کاربردی گوشی های اندروید تعریف کردن پروکسی برای هر وای فای که در هر مکان ممکن است به آن متصل شوید می باشد. تنظیمات پروکسی در گوشی اندروید ترافیک رد و بدل شده توسط مرورگر اینترنت شما را به سرور پروکسی می فرستد. همچنین امنیت رایانه شما را بالا می برد و دلیل بالا رفتن امنیت رایانه شما این است که دیگر به صورت مستقیم به اینترنت متصل نمی شود و بین شما واسطه ای به نام پروکسی وجود دارد.


نحوه تغییر تنظیمات پروکسی در اندروید

برای تغییر تنظیمات پروکسی در اندروید مسیر زیر را دنبال کنید:
•  به قسمت Settings مراجعه کنید.
•  در بخش Wi-Fi گوشی لیستی از وای فای های موجود نشان داده می شود.
•  روی وای فای مورد نظر تب کنید و چند لحظه انگشت خود را روی آن نگه دارید.
•  با باز شدن پنجره ی فوق گزینه ی Modify Network را انتخاب کنید.

 


 

 

اگر به وای فای متصل نمی باشید، ابتدا اتصال اینترنتی خود را وصل کنید تا بتوانید در بخش وای فای و پروکسی تغییراتی اعمال کنید.


•  بخش Advanced Options را باز و سپس روی گزینه ی Proxy تب کنید.
•  با انتخاب گزینه ی Proxy یکی از گزینه های Manual یا Proxy Auto-Config را انتخاب کنید.


توجه داشته باشید  که ممکن است در گوشی های قدیمی اندروید گزینه Proxy Auto-Config وجود نداشته باشد.

 


گزینه Proxy Auto-Config: اگر این گزینه را انتخاب کرده اید، از شما کد آدرس سرور پروکسی را می خواهد که این کد ها معمولا با پسوند PAC شناخته می شوند. اگر در این قسمت از شما این کد خواسته شد باید آن را از سرویسی که پروکسی مورد نظر را به شما ارائه داده است بگیرید. اگر این کد  را در دسترس دارید آن را در بخش فوق وارد کنید.

 

 

 


گزینه Manual: انتخاب این گزینه بدان معناست که باید تنظیمات پروکسی را به صورت دستی وارد کنید. نام آدرس پروکسی خود را در بخش Proxy Host Name و در بخش های بعدی آی پی و پورت سرور را وارد کنید.

 

 

در بخش Bypass می توانید نام سایت هایی که میخواهید به آن ها دسترسی داشته باشید را بنویسید و  با , از یک دیگر جدا کنید.
پس از انجام مراحل بالا گزینه Save را انتخاب کنید.

 







منبع : تنظیمات پروکسی در اندروید چگونه است؟