شاید برای بسیاری از کاربران اندروید پیش آمده باشد که در هنگام اجرای یک برنامه با پیغام Unfortunately App has Stopped مواجه شده باشند . ممکن است این پیغام را حتی در حین کار کردن با برنامه ( تلگرام ، اینستاگرام ، بازی ، گالری تصاویر و ... ) هم مشاهده کرده باشید . متوقف شدن برنامه ها در اندروید دلایل مختلفی می تواند داشته باشد ، به عنوان مثال کمبود فضای ذخیره سازی داده های برنامه و یا مشکلات رم و بسیاری از مشکلات نرم افزاری و بعضا سخت افزاری می تواند باعث بروز این خطا شده باشد . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم راه حل مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید و رفع خطای Unfortunately App has Stopped را مورد بررسی قرار دهیم .

 

 



حل ارور Unfortunately App has Stopped

در صورتی که پردازش اندروید متوقف شده است و با پیغام خطای Unfortunately App has Stopped مواجه شده اید مراحل زیر را دنبال کنید . در صورتی که مشکل شما در هر مرحله حل نشد وارد مرحله بعد شوید .

 

راه حل اول : پاک کردن کش و دیتا برنامه


یکی از موثرترین راه ها برای حل مشکل توقف برنامه در اندروید پاک کردن کش و دیتای برنامه می باشد . زیرا یکی از دلایلی که موجب بروز خطای توقف برنامه در اندروید می شود اطلاعات زیادی است که در حافظه اندروید شما به صورت کش ذخیره شده است . شما می توانید کش و دیتا گوشی اندرویدی خود را به یکی از سه روش زیر پاک کنید :
1- در صورتی که می خواهید کش و دیتا همه برنامه ها را به صورت یکجا پاک کنید مسیر زیر را دنبال کنید :

Settings » Storage » Cached data


2- برای پاک کردن کش و دیتا یک برنامه خاص مسیر زیر را دنبال کنید :

Settings » Apps » All » انتخاب برنامه مورد نظر » Clear Cache and Data

 

3- پاک کردن کش و دیتا با استفاده از اپلیکیشن هایی که به صورت اتوماتیک این کار را انجام می دهند :
برای این کار Google Play را باز کرده و یکی از این اپلیکیشن ها را ( به عنوان مثال Clean Master ) آن را باز کرده و روی گزینه Junk Files کلیک کنید .

حال گوشی خود را ری استارت کنید و ببینید که آیا مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید حل شده است یا خیر . در اکثر مواقع این روش مشکل را رفع خواهد کرد .

 

 

راه حل دوم : آپدیت برنامه در صورتی که آپدیت جدید آن در Play Store موجود است :


پیغام Unfortunately App has Stopped گاهی به دلیل آپدیت نبودن برنامه اتفاق می افتد . معمولا آپدیت جدید برنامه ها ایرادات قبلی را برطرف می کنند . برای آپدیت برنامه ای که پردازش آن متوقف شده است مراحل زیر را دنبال کنید :
1- Google Play Store را باز کنید و وارد منو شوید .
2- وارد قسمت Find my apps شده و در صورتی که آپدیت جدید برنامه در دسترس است آن را آپدیت کنید .

 

 

راه حل سوم : حذف و نصب مجدد برنامه

وجود برخی مشکلات در برنامه ممکن است باعث بروز خطای Unfortunately App has Stopped شده باشد . حذف برنامه و نصب مجدد آن می تواند مشکل متوقف شدن برنامه در اندروید را حل کند . برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :
1- وارد قسمت تنظیمات (settings) شده و Application Manager (Apps) را باز کنید .
2- برنامه ای که پیغام خطای ... Unfortunately دارد را انتخاب کنید و روی گزینه Uninstall تپ کنید .
3- سپس وارد Google Play Store شده ، اپلیکیشن مورد نظر خود را جستجو کرده و آن را دانلود و نصب کنید . در صورتی که ارور شما رفع نشد مراحل بعدی را دنبال کنید .

 


 



راه حل چهارم : استفاده از ریکاوری مد برای پاک کردن کش
 
1- ابتدا گوشی خود را خاموش کنید و آن را به حالت Recovery mode ببرید . برای این کار دکمه های Volume بالا و پاور را به صورت همزمان نگه دارید . ( البته بستگی به مدل گوشی دارد ، برای بعضی از مدل ها ، برای رفتن به حالت ریکاوری مد باید دکمه های Volume بالا و Volume پایین و پاور را به صورت همزمان فشار دهید . )
2- بعد از رفتن به حالت ریکاوری مد گزینه های زیادی ظاهر می شود . برای حرکت در بین گزینه ها از کلیدهای Volume بالا و پایین و برای انتخاب یک گزینه از دکمه Power استفاده کنید . )
3- گزینه Wipe Cache Patition را انتخاب کنید . به این ترتیب پاک شدن کش گوشی شما آغاز می شود .

 


4- بعد از کامل شدن مرحله قبل یک پیغام ظاهر می شود . حال گزینه reboot system را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا گوشی تان reboot شود . به این ترتیب کش گوشی شما پاک می شود . البته این کار ممکن است باعث پاک شدن دیتا ذخیره شده برنامه مثل دیتا بازی و ... شود .

 

 

 

راه حل پنجم : ریست فکتوری گوشی

آخرین راه حلی که برای رفع مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید وجود دارد بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه می باشد . با توجه به اینکه باریست فکتوری گوشی کلیه اطلاعات گوشی پاک می شود ، باید از قبل از اطلاعات گوشی خود بکاپ تهیه کرده باشید . مقاله بکاپ گرفتن از اندروید را مطالعه نمایید . برای ریست فکتوری گوشی اندروید مراحل زیر را دنبال کنید :
1- وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید .
2- به سمت پایین اسکرول و گزینه Backup & reset را انتخاب کنید .
3- با انتخاب این گزینه چند گزینه ظاهر می شود .
4- گزینه Factory Data reset را انتخاب کنید .

 





منبع : متوقف شدن برنامه ها در اندروید