یوتیوب یک شبکه اجتماعی است که در آن از هر موضوعی که بخواهید فیلم وجود دارد . برای همه ما پیش آمده است که به دلیل پخش نشدن فیلم در یوتیوب از دیدن فیلم مورد نظرمان منصرف شده ایم ، اما اشکال کار کجاست ؟ چگونه می شود مشکل اتصال به سرور قطع شده در یوتیوب اندروید را رفع کرد ؟ در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم به شما در باز شدن فیلم ها در یوتیوب کمک کنیم .

 

 

همچنین مطالعه مقاله های آموزش دانلود از یوتیوب و معرفی چند سایت دانلود از یوتیوب را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم .

 

 



علت پخش نشدن فیلم در یوتیوب

پخش نشدن فیلم در یوتیوب ، اتصال به سرور قطع شده در یوتیوب و ... می تواند دلیل های زیادی داشته باشد ، چندین روش عیب یابی ساده وجود دارد که می توانید از آنها در پیدا کردن علت پخش نشدن فیلم در یوتیوب استفاده کنید .

 

مشکل اول :

- بعضی مواقع ممکن است ویدیو های یوتیوب به دلیل ترافیک دانلود ، بارگیری نشود ، 30 دقیقه صبر کنید و دوباره امتحان کنید .
- گاهی اوقات مرورگری که از آن استفاده می کنید به روز رسانی نشده است ، مرور گر خود را به روز کنید .
- یکی از قسمت های مهم برای دیدن فیلم های آنلاین به روز بودن فلش پلیر است ، مرورگر های کروم و اکسپلور ، خود دارای فلش پلیر هستند و با به روز شدن مرورگر فلش پلیر نیز به روز میشود ، اما مرورگر های دیگر نیاز به پلاگین فلش دارند ، بنابراین آخرین نسخه فلش پلیر را دانلود کنید .
- مطمئن شوید که در شبکه خود به یوتیوب دسترسی دارید ، زیرا اگر از کامپیوتر مدرسه ، کتابخانه و یا کامپیوتر های عمومی استفاده می کنید ممکن است دسترسی شما به یوتیوب مسدود یا محدود شده باشد .
- ممکن است اینترنت شما ضعیف باشد پس بهتر است فیلم هارا با کیفیت کمتری ببینید . برای تغییر کیفیت فیلم ها روی نماد چرخ دنده پایین کلیک کنید و کیفیت کمتر را انتخاب کنید .

 


- شتاب دهنده سخت افزاری خود را غیرفعال کنید . اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید برای غیر فعال کردن شتاب دهنده سخت افزاری خود به قسمت tools رفته و از طریق options تیک گزینه Use hardware acceleration when available را غیر فعال کنید و مرورگر فایر فاکس را ریستارت کنید .

 

مشکل دوم :

بعضی مواقع ویدیو های شما بدون صداست برای درست کردن این حالت باید :
- سطح صدا را در دستگاه تان بررسی کنید تا مطمئن شوید که صدای دستگاه تان بالاست .
- می توانید کنترل های صوتی ویدئو را در قسمت پایین سمت چپ ، پیدا کنید و آن ها را تنظیم کنید .

 


- کابل ها را بررسی کنید اگر از یک کامپیوتر رو میزی استفاده می کنید مطمئن شوید که بلندگو های خارجی روشن است و به پورت صحیح وصل شده است .
- هدفون را وصل کنید و ببینید آیا می تونید صدا را از هدفون بشنوید .

 


 



حل مشکل اتصال به سرور در یوتیوب اندروید

برای حل مشکل اتصال به سرور در یوتیوب اندروید 5 روش را ارائه می دهیم :

 

اول

باتوجه به فیلتر بودن یوتیوب در ایران ، از برنامه های تغییر آی پی استفاده کنید .

 

دوم

بلوک های تبلیغاتی را غیرفعال کنید . این روش فقط برای کسانی است که گوشی خود را root کرده اند و در سیستم عامل اندروید خود Adblocker نصب کرده اند . برای کاربران اندروید این موضوع بسیار رایج است که تلفن همرای خود را root کنند تا از گزینه های بیشتری برخوردار شوند . ( خواندن مقاله روت گوشی را به شما توصیه می کنیم .)
- نرم افزار بلوک تبلیغاتی را در موبایل خود نصب کنید و آن را در تنظیمات غیر فعال کنید .
- اگر می خواهید تمام پیام های تبلیغاتی را بلوک کنید ، ابتدا مطمئن شوید که غیر فعال است .
- بعد از غیر فعال کردن بلوک آگهی ، ری استارت لازم است تا سفارش شما فعال شود .
- یوتیوب را باز کنید و ببینید که آیا بدون مشکل فیلم هارا می بینید یا نه .

 

 

 

 

سوم

تنظیمات wi-fi را تغییر دهید .
تنظیمات پروکسی وای فای شما یکی از عوامل پخش نشدن فیلم در یوتیوب شماست . برای درست کردن این تنظیمات مراحل زیر را انجام دهید :
- از قسمت settings وارد تنظیمات wi-fi شوید .
- انگشت خود را روی اسم wi-fi مورد نظر نگه دارید تا منو آن باز شود .

 

 

 

- بر روی Modify Network کلیک کنید .

- گزینه Show Advanced Options را فعال کنید .

 


- اکنون منو Proxy Settings باز می شود . در این قسمت چک کنید که آیا تنظیمات پروکسی به صورت دستی وارد شده است یا نه ، اگر به صورت دستی وارد شده بود آن را به none تغییر دهید و از تنظیمات خارج شوید .


چهارم

حساب گوگل خود را چک کنید ، گاهی اوقات تفاوت حساب کاربری شما در گوگل پلی ممکن است باعث پخش نشدن فیلم از یوتیوب شود ، اگر از دو یا چند حساب استفاده میکنید از طریق حسابی وارد شوید که به یوتیوب متصل است .

 

پنجم

آخرین کاری که می توانید انجام دهید این است که برنامه یوتیوب را حذف کنید و دوباره نصب کنید. آخرین نسخه یوتیوب را از Google Play Store دریافت کنید .

 

 





منبع : پخش نشدن فیلم در یوتیوب