یکی از تفاوت های بزرگ سیستم عامل اندروید و دیگر سیستم عامل ها توانایی دسترسی به فایل ها و پوشه هاست که برای انجام این کار از فایل منیجر اندروید استفاده میشود . فایل منیجر اندروید یک اپلکیشن بسیار کاربردی است که قابلیت های فراوانی دارد و توانایی مدیریت فایل ها ، برنامه ها و پوشه های مختلف را به ما می دهد . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک می خواهیم به معرفی بهترین فایل منیجر اندروید بپردازیم .

 

 

همچنین مطالعه مقالات بهترین دانلود منیجر اندروید و معرفی آنتی ویروس قوی برای اندروید را به شما دوستان عزیز توصیه میکنیم .

 



فایل منیجر اندروید چیست ؟

برنامه فایل منیجر یکی از مهمترین برنامه های موجود در دستگاه اندروید است که با استفاده از آن می توانید فایل های خود را مرور کنید ، دانلود های خود را پیدا کنید ، فضا های ذخیره سازی خود را مدیریت کنید ، فایل های خود را از رام به دستگاه یا از دستگاه به رام انتقال دهید و ... در اینجا ما به شما بهترین فایل منیجر اندروید را معرفی می کنیم .

 

 


 



معرفی بهترین فایل منیجر اندروید

معرفی 15 فایل منیجر اندروید و قابلیت آن ها :

ES File Explorer PRO : یک مورد قدیمی است که دارای ویژگی مدیریت فایل و امکانات مفید دیگر است . تغیرات اخیر در برنامه مثل تبلیغات و توصیه های برنامه از جذابیت بسته رایگان آن کاسته است . این برنامه تمام نیاز های اصلی یک فایل منیجر مثل کپی ، چسباندن ، حذف و انتقال را پوشش می دهد . قسمت فرعی برنامه دارای Dropbox ، Google Drive و همچنین پشتیبانی از WiFi SMB ، FTP ، WebDAV است .

 

 

ASTRO File Manager : یکی دیگر از بهترین فایل منیجر اندروید است . ASTRO شامل ویژگی های ذخیره سازی است که به شما اجازه میدهد فضای ذخیره سازی داخی و فضای کارت SD خود را در یک بسته مدیریت کنید .  همچنین فایل های خود را به سرویس های Cloud مانند Google Drive ، Dropbox ، One Drive منتقل کنید .

 

 

Solid Explorer File Manager : یکی از قدیمی ترین فایل منیجر اندروید است که دارای محیط ساده با قابلیت های بسیار خوب است . از ویژگی های این فایل منیجر اندروید می توان به دو پنل مستقل برای مرور فایل ها ، قابلیت کشیدن و رها کردن فایل ها بین دوپنل ، استخراج فایل های فشرده مختلف ، ایجاد فایل های فشرده مثل zip و rar ، پشتیبان گیری از تنظیمات و بازیابی آن ها و اشتراک فایل از طریق FTP و ... اشاره کرد .

 

 


File Commander : یکی از محبوب ترین فایل منیجر اندروید است ، این فایل منیجر به صورت پیش فرض بر روی گوشی های سونی قرار دارد . برخی از قابلیت ها و امکانات این اپلکیشن به شرح زیر است :
کپی کردن ، چسباندن ، انتقال دادن و ... فایل ها و پوشه ها ، قابلیت بازگشت فایل ها و پوشه های حذف شده ، امکان مخفی کردن فایل ها توسط کاربران ، جدا سازی مطالب و ..

 

 

File Expert : یکی از کامل ترین فایل منیجر اندروید است که میتوانید به صورت حرفه ای و با سرعت بالا به مدیریت فایل های خود بپردازید و آن ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید . این فایل منیجر از 20 زبان زنده دنیا پشتیبانی میکند . به چند مورد از ویژگی های این برنامه اشاره می کنیم :
دسترسی آسان به تمام فایل ها و برنامه ها ، ارسال فایل ها برای دوستانتان ، انجام عملیات اصلی مثل کپی ، چسباندن ، انتقال ، ایجاد میانبر و پنهان کردن پوشه ها و ...

  

Ghost Commander : نرم افزاری برای مدیریت فایل های اندروید و بسیار کم حجم است رابط کاربری آن به صورت پنل دوگانه طراحی شده برخی از کاربرد های این نرم افزار را ارائه میدهیم :
حالت روت ، امکان انتخاب چند فایل ، توانایی اکسترکت فایل های ZIP ، امکان لیست کردن پوشه ها و انتخاب مسیر دلخواه ، چیدن پوشه ها بر اساس سایز نام تاریخ و.. ، توانایی ارسال فایل ها با بلوتوث و ایمیل ، دسترسی به سرویس های Cloud مثل google drive و dropbox و ...

 

 

Gira File Manager Premium : یک نرم افزار قوی وسبک برای مدیریت فایل های اندروید است کا قابلیت ادغام سازی فایل ها با نرم افزار های google drive و drive box ، پشتیبانی از USB و OTG ، انجام عملیات اصلی بر روی پوشه ها مثل کپی ، انتقال ، حذف و تغیر نام و .. ، اکسترت کردن فایل فشرده ، امکان ایجاد فایل فشرده ، و .. را داراست .

 

AntTek Explorer Ex : فایل منیجر اندروید است که دارای چند پنل است که در این قسمت ما چند نمونه از قابلیت های این نرم افزار را برای شما آورده ایم :
نمایش فایل های apk ، دارا بودن ویجت ، دارای موزیک پلیر داخلی ، امکان مدیریت فایل های داخلی ، دارای امکان drag and drop ، کپی و جا به جایی آسان فایل ها و ...

  

Amaze File Manager : یک فایل منیجر اندروید است که به صورت کاملا رایگان توسط استدیو team amaze عرضه شده است که میتوان از قابلیت های این برنامه برش ، کپی ، حذف ، تغییر نام و ... ، فشرده سازی فایل ها و اکسترکت فایل های فشرده ، بکاپ گیری و حذف اپلکیشن ها ، بدون تبلیغات و .. را نام برد .

Tetra Filer : یکی از کم حجم ترین فایل منیجر اندروید است . برخی از ویژگی های این نرم افزار به شرح زیر است :
کپی ، حذف ، انتقال فایل ها ، ساخت پوشه ، تغییر نام ، فشرده سازی و اکسترکت فایل ها ، بوکمارک ، مرتب کردن فایل ها ، انتخاب چندین فایل ، نمایش تصویر بندانگشتی و..

MK Explorer : یک فایل منیجر اندروید ساده است که دارای کاربرد های بسیاری از قبیل قابلیت حذف کپی چسباندن و انتقال ، دارای دوپنل برای مدیریت فایل ها ، دسترسی روت ، پشتیبانی از چندین زبان مختلف ، میانبر کیبورد ، فشرده سازی با فرمت zip ، اکسترکت کردن فایل ها ، سازگاری با تبلت های 7 و 10 اینچ و ... است .

 

Root Explorer : یکی دیگر از محبوب ترین فایل منیجر اندروید است که با کسب امتیاز 4.8 از 5 محبوبیت خود را نشان میدهد . این نرم افزار رایگان نیت و با قیمت 3.99 دلار در مارکت اندروید به فروش میرسد . از قابلیت های آن میتوان محیط کاربری ساده و کلاسیک ، امکان جست و جو سریع ، امکان اعمال کار های مختلف بر روی فایل ها به صورت دسته جمعی ، فشرده سازی و اکسترکت فایل ها ، مرور تصاویر و فایل های apk با نمایش ریز انگشتی ، تعیین مجوز و دسترسی به فایل ها و پوشه ها و ... را نام برد .

 

Total Commander : یک فایل منیجر اندروید است که دارای قابلیت های بسیار زیادی است . به عنوان مثال چند نمدنه از قابلیت های این اپلکیشن را برای شما ذکر میکنیم :
نمایش پانل سریع به کمک bitmap display ، قابلیت کنار هم قرار گرفتن دو فایل ویندوز ، دسترسی به شبکه محلی ، سیستمی کردن فایل ها و پوشه ها ، کپی ، چسباندن ، حذف ، انتقال فایل ها و پوشه ها ، نمایش فایل ها به صورت tex ، binery ، hex و ... ، فشرده سازی و اکسترکت فایل ها ، نمایش فایل های HTML و ...

 

 

ASUS File Manager : یک فایل منیجر اندروید است که با آن می توان بر روی فایل های داخلی و خارجی گوشی خود نظارت کرد ، بهترین فایل منیجر برای تبلت هاست ، این اپلکیشن با ابزار های Google driver ، dropbox ، HomeCloud ، WebStorage و ... همگام سازی شده است . این برنامه قابلیت مخفی کردن فایل ها را دارد ، همچنین دارای حساب های ذخیره سازی cloud و lan است .

 

 

AndroZip : جزو اولین نرم افزار های ساخته جهت مدیریت فایل های اندروید است که از سال 2009 کار خود را شروع کرده است . با این نرم افزار شما می توانید اطلات تان را کپی ، حذف ، انتقال و بچسبانید ، فایل ها را با ایمیل و بلوتوث به اشتراک بگذارید ، بر روی فایل ها رمز بگذارید و از اطلاعات تان بکاپ بگیرید .

 

 

X-plore File Manager : یک فایل منیجر قدیمی برای سیستم عامل اندروید است که فایل ها را به صورت دو پنل جداگانه نمایش میدهد . از فایل های فشرده پشتیبانی می کند و قابلیت فشرده سازی و اکسترکت را دارد . همچنین امکان به اشتراک گذاری فایل ها از طریق ایمیل و بلوتوث امکان پذیر است .

 

 

 

 





منبع : بهترین فایل منیجر اندروید