همانطور که می دانید یکی از روش های بالا بردن امنیت مودم و جلوگیری از هک وای فای مودم ، دادن پسورد مناسب به وایرلس مودم می باشد . در این خصوص می توانید مقاله انتخاب یک رمز عبور قوی و ویژگی های یک پسورد خوب را مطالعه نمایید . قبلا در مقالاتتغییر رمز مودم دی لینک و تغییر رمز مودم تی پی لینک ، روش تغییر رمز وای فای d-link و تغییر رمز وای فای مودم tp-link را آموزش دادیم . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم تغییر رمز وای فای zyxel را آموزش دهیم . در این مقاله تغییر رمز وای فای مودم های zyxel HN ، zyxel HW ، zyxel Del 1202 ، zyxel 1312 را بررسی خواهیم کرد .

 



تغییر پسورد در مودم های زایکسل مدل HN و HW

برای عوض کردن رمز وای فای مودم زایکسل خود مراحل زیر را دنبال کنید :
1- ابتدا وارد صفحه تنظیمات مودم خود شوید . برای این کار آی پی 192.168.1.1 را در مرورگر خود وارد کنید .
2- در صفحه لاگینی که برای شما باز می شود نام کاربری و رمز عبور را برابر admin قرار دهید .
3- به این ترتیب وارد صفحه تنظیمات مودم خواهید شد . حال برای انجام تنظیمات به صورت دستی Go to Advaned set up را انتخاب کرده و بر روی دکمه Apply کلیک کنید .

 


4- حال از سرتیتر Network بر روی گزینه Wireless LAN کلیک کنید و وارد سربرگ AP شوید .

 


5- برای تغییر رمز وای فای zyxel خود ، باید در قسمت Pre-shaed key پسورد جدید وایرلس خود را وارد کنید . ( پسورد قبلی در قسمت Pre-shared key وجود دارد )

نکته : در صورتی که بخواهید روی شبکه وایرلس خود پسورد بگذارید باید قسمت Security را در این بخش در حالت هایی غیر از No Security قرار دهید .
در صورتی که Security را در حالت WPA2-PSK قرار دهید بعد از انتخاب WPA2-PSK صفحه ای به صورت تصویر بالا ظاهر می شود ، در قسمت Pre-shaed key یک پسورد وارد کنید . ( پسوردی که وارد می کنید باید حداقل 8 کارکتر بوده و می تواند ترکیبی از حروف و اعداد باشد ) و بعد بر روی گزینه Apply کلیک کنید .

6- در صورتی که Security را در حالت WEP قرار دهید در صورت انتخاب WEP باید پسورد خود را در قسمت WEP key وارد کنید و همچنین در صورت نیاز می توانید یک کلمه تا 32 کارکتر را در قسمت Passphrase وارد کنید تا با انتخاب دکمه Generate برای شما پسوردی ساخته شود .

 

 

 


تغییر رمز وای فای مودم های زایکسل مدل 1312 و Del 1202

در مودم های zyxel Del 1202 و zyxel 1312 برای تغییر پسورد وایرلس مراحل زیر را دنبال کنید :
1- ابتدا وارد صفحه تنظیمات مودم خود شوید . ( آی پی 192.168.1.1 )
2- در صفحه لاگین نام کاربری و پسورد را برابر admin قرار دهید .
3- از منوی پایین صفحه از قسمت Network Settings گزینه Wireless را انتخاب کنید .

 


4- به این ترتیب وارد تنظیمات وایرلس مودم خود خواهید شد .
5- در این صفحه در قسمت Security level پسورد وایرلس خود را مشاهده می کنید که برای تغییر آن باید پسورد جدید را در قسمت Pre shared key و یا Password وارد کنید .