شماره سریال و کد IMEI آیفون حامل اطلاعات بسیار مهم و حیاتی می باشد که به کمک آن می توانید از اصل بودن گوشی خود مطمعن شوید و به اطلاعاتی همچون سال ساخت گوشی پی ببرید و از اصالت آن اطمینان حاصل نمایید. اما پیدا کردن این کد شاید از نظر بسیاری از کاربران امری پیچیده باشد و دستور العمل آن را بلد نباشد. اما این کد در چند روش قابل دسترسی است که گروه مشاوره هیواتک در مقاله ی امروز خود به این امر پرداخته است. همچنین پیشنهاد می کنیم ما را در مقالات پر شدن حافظه آیفون ، دلیل ارور 3194 ، گیفت کارت رایگان اپل ، آپدیت آیفون و بک آپ گرفتن از آیفون  نیز دنبال نمایید.




پیدا کردن سریال نامبر (کد IMEI آیفون ) از طریق تنظیمات گوشی

برای پیدا کردن سریال نامبر آیفون خود می توانید از منوی تنظمیات اقدام کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

1- وارد بخش Settings شوید

2- گزینه ی General را انتخاب کنید

3- گزینه ی About را انتخاب کنید

پس از انجام مراحل بالا صفحه ی زیر را که شامل اطلاعاتی درباره ی سریال نامبر گوشی شما می باشد را مشاهده می کنید.

 

 


پیدا کردن سریال نامبر (کد IMEI آیفون ) از طریق بدنه گوشی

در گوشی های آیفون 7 و 7 پلاس ، آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس می توانید اطلاعات مربوط به سریال نامبر گوشی را فقط از طریق تنظیمات گوشی مشاهده کنید و سریال نامبری روی بدنه ی گوشی حک نشده است. اما برای دریافت کد IMEI گوشی لازم است زائده ی مربوط به بخشی که سیم کارت در آن قرار می گیرد را بیرون بکشید و این کد را آنجا مشاهده کنید.

 

 

در گوشی های قدیمی تر آیفون نیز اطلاعات مربوط به کد IMEI روی بدنه ی پشت گوشی نوشته شده است که این روند تا گوشی آیفون 5 ادامه دارد.

 

 

 

اما در آیفون 3 جی، آیفون 3 جی اس، آیفون 4 (مدل GSM) و آیفون 4 اس اپل روند دیگری پیش گرفته شده است و می توانید در قسمتی که سیم کارت قرار می گیرد هم سریال نامبر و هم کد IMEI گوشی را مشاهده کنید و نیاز به مراجعه به منوی تنظیمات نیست.

 


پیدا کردن سریال نامبر (کد IMEI آیفون ) از طریق آیتونز

یکی دیگر از راه های پیدا کردن سریال نامبر گوشی استفاده از نرم افزار آیتونز می باشد. برای در پیش گرفتن این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- ابتدا آیفون یا آیپدی که قصد پیدا کردن سریال نامبر آن را دارید از طریق کابل به کامپیوتری که روی آن آیتونز نصب می باشد، متصل کنید.

2- در این مرحله آیتونز به صورت اتوماتیک اجرا می شود. در صروت بروز هرگونه مشکل ما را در مقاله ی  آموزش کار با آیتونز دنبال کنید.

3- در برنامه ی آیتونز آیفون مورد نظرتان را انتخاب کنید و به منو ی Summary مراجعه کنید.

4- برای مشاهده ی سریال نامبر و کد IMEI آیفونتان باید روی گزینه ی Phone number کلیک کنید.

 

 

پیدا کردن سریال نامبر (کد IMEI آیفون ) از طریق جعبه گوشی

شاید یکی از راحت ترین راه ها برای پیدا کردن سریال نامبر گوشی آیفون مراجعه به جعبه ی گوشی باشد. در این جعبه به دنبال بارکدی باشید که سفید رنگ است و اطلاعات مربوط به سریال نامبر و کد IMEI روی آن نوشته شده است.

 

همانطور که مشاهده کردید از چند روش می توانید سریال نامبر گوشی آیفون خود را پیدا کنید.


 

 




منبع : پیدا کردن سریال نامبر آیفون و آیپد