کارت صدا قطعه ای است در کامپیوتر که وظیفه آن تبدیل سیگنال دیجیتال به آنالوگ است تا توسط بلندگوهای کامپیوتر قابل پخش باشد . بعد از نصب ویندوز و یا در اثر بروز برخی اشکالات نیاز به نصب کارت صدا و یا آپدیت کارت صدا پیدا می کنید . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتکقصد داریم در خصوص نصب کارت صدا و آپدیت کارت صدا صحبت کنیم .

 

این مقاله را نیز بخوانید :  علت وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت در ویندوز 7

 

 

 



نصب کارت صدا در ویندوز 7

برای نصب کارت صدا در ویندوز 7 در صورتی که سی دی مادربورد شما Auto run می باشد می توانید به راحتی مراح نصب را انجام دهید . اما در صورتی که سی دی مادربورد خود را گم کرده اید باید درایور کارت صدا خود را از اینترنت دانلود کرده و سپس مراحل زیر را دنبال کنید :
1- بر روی گزینه Computer در دسکتاپ خود راست کلیک کرده و در منویی که باز می شود گزینه Manage را انتخاب کنید .

 


2- گزینه Device Manager را انتخاب کنید .

 

3- در این قسمت تمام سخت افزارهایی را که در سیستم شما نصب است مشاهده خواهید کرد . در صورتی که در کنار هر یک از این سخت افزارها علامت خطر زرد رنگ وجود داشته باشد به این معنی است که این سخت افزار در سیستم شما نصب نیست .

 


4- در قسمت Sounds, video and game controllers کارت صدا خود را خواهید دید ، در صورتی که کارت صدا شما نصب نباشد در کنار آن یک علامت اخطار زرد رنگ می بینید .


5- با کلیک راست بر روی کارت صدا و انتخاب گزینه Update Driver Software می توانید اقدام به آپدیت و نصب کارت صدا خود نمایید . گزینه های دیگری که در این قسمت وجود دارند عبارتند از : Disable ، Uninstall و Scan for hardware change می باشد که به ترتیب برای غیر فعال کردن ، حذف سخت افزار و اسکن برای یافتن سخت افزار جدید می باشد .


6- دو گزینه برای آپدیت و نصب کارت صدا پیش روی شما قرار دارد : با انتخاب گزینه Search automatically for update driver software ویندوز به صورت اتوماتیک آخرین درایور کارت صدا مربوط به سیستم شما را از اینترنت جستجو می کند و با انتخاب گزینه Browse my computer for driver software می توانید درایوری را که خودتان دانلود کرده اید از سیستم تان انتخاب و نصب کنید . در این آموزش ما گزینه دوم را انتخاب می کنیم .

 


7- با انتخاب گزینه دوم ، در صفحه ای که برای شما باز می شود دکمه Browse را انتخاب کرده و مسیر درایوری که دانلود کرده اید را انتخاب کنید . ( در صورتی که سی دی مادربورد دارید مسیر سی دی مادربورد را انتخاب کنید ) و دکمه Ok را بزنید و سپس دکمه Next را انتخاب کنید .  

 

 


 



دانلود درایور کارت صدا

برای دانلود درایور کارت صدا باید مدل مادربورد و مدل کارت صدا خود را پیدا کنید و از طریق آن ها درایور مربوط به کارت صدا سیستم خود را پیدا کنید . برای پیدا کردن مدل مادربورد می توانید از ابزارهای پیش فرض ویندوز استفاده کنید . در ویندوز 7 وارد مسیر زیر شوید :

 

All programs » Accessories » System Tools » System information

 

 

و در قسمت System Manufacture و System Model مشخصات سیستم خود را بیابید . همچنین برای پیدا کردن مدل کارت صدا می توانید مدل مادربورد خود را در اینترنت سرچ کنید و یا در کیس را باز کرده و مدل کارت صدا را روی قطعه مشاهده کنید و یا اینکه از برنامه های شناسایی سیستم مثل Update Driver استفاده کنید .

 

 





منبع : نصب کارت صدا