ممکن است به دلایل مختلفی مثل مشاهده یک فعالیت مشکوک در اکانت جیمیل خود و یا احساس نا امنی در پسورد قبلی و تمایل به انتخاب رمز عبور قوی ، تمایل به تغییر رمز جیمیل خود داشته باشید . قبلا در مقاله فراموش کردن رمز جیمیل و بازیابی پسورد جیمیل در خصوص این دو مقوله صحبت کردیم . اما در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم در خصوص عوض کردن رمز جیمیل صحبت کنیم . همچنین خواندن مقاله راهنمای حذف اکانت جیمیل و حذف همه نامه ها در جیمیل را نیز به ما عزیزان توصیه می کنیم .

 

 



عوض کردن رمز جیمیل

برای تغییر رمز جیمیل و عوض کردن پسورد جیمیل مراحل زیر را دنبال کنید :
1- وارد لینک myaccount.google.com شوید .
2- در صورتی که لاگین نیستید ، با وارد کردن اطلاعات خود وارد اکانت جیمیل خود شوید .
3- در قسمت Signin & Security روی گزینه Signin into google کلیک کنید .

 


4- حال در این قسمت روی Password کلیک کنید و پسورد فعلی را وارد کنید .
5- در صورتی که در این مرحله از ما خواسته شد که مشخصات اکانت خود را مجددا وارد کنید ، این اطلاعات را وارد کرده و دکمه Sign in را انتخاب کنید .
6- پسورد جدید را در فیلد New password وارد کنید و در قسمت Confirm new password رمز جدید را مجددا وارد کنید .
به این ترتیب موفق به تغییر پسورد اکانت جیمیل خود خواهید شد .

 

نکته : در صورتی که بخواهید از طریق صفحه جیمیل خود اقدام به تغییر رمز جیمیل تان کنید باید روی تصویر خود در جیمیل کلیک کنید و دکمه My Account را انتخاب کنید و سپس مراحل 3 به بعد را دنبال کنید .

 


 



نکاتی در رابطه با عوض کردن پسورد جیمیل

در صورت عوض کردن پسورد جیمیل ، بهتر است یک پسورد قوی برای اکانت جیمیل خود انتخاب کنید ، قبلا در مقاله انتخاب یک رمز قوی و ویژگی های یک پسورد خوب ، در رابطه با ساده ترین پسوردهای جهان صحبت کردیم و بیان کردیم که یک پسورد خوب چه ویژگی هایی دارد . به عنوان مثال یک پسورد خوب نباید قابل حدس زدن باشد ، طول پسوردی که انتخاب می کنید باید بیشتر از 8 کارکتر باشد ، پسوردی که انتخاب می کنید بهتر است ترکیبی از اعداد ، حروف و کارکترهای خاص مثل @!# و ... باشد . در بسیاری از موارد دیده شده که افراد رمزی را که در فروم ها و انجمن ها استفاده می کنند را بر روی حساب کاربری جیمیل خود قرار می دهند ، این امر شانس هک شدن اکانت جیمیل شما را بالا می برد . بنابراین بهتر است برای اکانت جیمیل خود یک رمز جداگانه انتخاب کنید . نکته دیگری که می تواند به بالا بردن امنیت حساب کاربری جیمیل شما کمک کند استفاده از قابلیت Two-Step Verification می باشد . با فعال کردن این قابلیت حتی در صورتی که کسی رمز اکانت جیمیل شما را داشته باشد ، بدون داشتن کدی که از طریق SMS برای شما ارسال می شود قادر به وارد شدن به حساب جیمیل شما نمی باشد . برای ساخت رمز قوی ، همچنین می توانید از نرم افزار های ساخت پسورد مثل Password Generator Professional استفاده کنید .


نکته : در صورت عوض کردن پسورد جیمیل ، در صورتی که اکانت جیمیل شما در گوشی اندرویدی تان فعال باشد ، در اندروید 5.1 و نسخه های بعد از آن تا 24 ساعت قادر به ریست فکتوری نیستید .

 


 

 






منبع : آموزش تغییر رمز جیمیل