با کم شدن و تمام شدن حجم اینترنت به صورت غیر معقول اولین فکری که به ذهن هر کاربری می رسد این است که شخص سومی به وای فای آن دسترسی دارد و از آن استفاده می کند. اما این مورد در صورتی امکان پذیر است که مودم شما از امنیت بالایی برخوردار نباشد. وقتی صحبت از امنیت مودم می کنیم منظور انتخاب یک پسورد قوی و امن در مرحله ی اول است که هنگام کانفیگ مودم وتنظیمات مودم به آن پرداختیم. همانطور که قبلا نیز در مقالات مک آدرس گوشی آیفون و تنظیم مک آدرس مودم دی لینک هم گفتیم، مک آدرس یک کد منحصر به فرد برای دستگاهایی ( مثل لپ تاپ، موبایل، تبلت و ..) که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند می باشد که این کد غیر قابل تغییر است. با توجه به این که امکان تغییر این کد وجود ندارد، شما می توانید با روش های که در ادامه گفته می شود، ابتدا مک آدرس دستگاه را پیدا کرده و با وارد کردن آن در مودم خود، ترتیبی اتخاذ کنید که از آن پس فقط دستگاهایی که مک ادرس آن ها در تنظیمات وایرلس مودم وارد شده است، به وای فای دسترسی داشته باشند. گروه مشاوره هیواتک این مقاله را در راستای پیدا کردن مک آدرس برای کسانی که دارای گوشی های اندروید می باشند در نظر گرفته است. به همین دلیل اگر از کاربران گوشی های آیفون می باشید، مقاله ی مک آدرس گوشی آیفون را مطالعه نمایید.



مک آدرس گوشی اندروید چیست ؟

همانطور که پیش تر نیز در مقاله ی مک آدرس آیفون توضیح دادیم، مک آدرس یه کد 12 تا 16 رقمی می باشد که شرکت سازنده ی تلفن همراه یا به طور کلی هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد، برای آن یک مک آدرس اختصاصی در نظر گرفته است.  این مک آدرس یک کد منحصر به فرد است و امکان یکی بودن این کد در دو دستگاه وجو ندارد. اما اینکه این مک آدرس در کجا و کی کاربرد دارد را در مقاله ی ضد هک مودم نیز توضیح دادیم. به طور مثال با دانستن مک آدرس مودم خود ( نوع مودم مهم نیست و فقط دسترسی به مک ادرس در هر یک متفاوت است) می توانید امنیت بالا را برای مودم خود ایجاد کنید و دسترسی دیگران به اینترنت خود را تقریبا غیر ممکن نمایید. اما اگر دارای مودم دی لینک می باشید، بعد از کانفیگ کردن مودم دی لینک خود، توصیه می کنیم برای امنیت بالا وای فای خود ابتدا یک رمز عبور مناسب بر گزینید که در مقاله ی ساخت رمز عبور قوی درباره ی آن توضیحاتی دادیم و سپس مقاله ی مک آدرس مودم دی لینک را مطالعه نمایید.


پیدا کردن مک آدرس گوشی اندروید

برای پیدا کردن مک آدرس گوشی اندروید خود لازم است مراحل زیر  را طی کنید:
مرحله  اول: وارد قسمت تنظیمات Settings دستگاه خود شوید.
مرحله دوم: وارد قسمت About Device شوید
مرحله سوم: گزینه ی Status را انتخاب نمایید.
در این صفحه می توانید اطلاعاتی درباره ی مک ادرس خود را مشاهده کنید.

 


به این نکته نیز توجه داشته باشید که در گوشی های قدیمی اندروید، برای دیدن مک آدرس خود باید اول وای فای گوشی را روشن کنید.

 





منبع : پیدا کردن مک آدرس گوشی اندرویدی