به تازگی آپدیت تلگرام ، یعنی نسخه 4.5 ارائه شده است . در این نسخه ویژگی های جذاب و کاربردی ارائه شده است . از جمله ویژگی های جدیدتلگرام 4.5 می توان به ارسال گروهی تصاویر و ویدئوها و مشخص کردن ترتیب آن ها ، نمایش عکس های پروفایل به صورت آلبوم ، ذخیره پیام تلگرام در بخش Saved messge ، بهبود سرچ ، پین کردن پیام در کانال تلگرام و تغییراتی در ظاهر تنظیمات iOS که در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک این ویژگی ها را توضیح خواهیم داد . همچنین خواندن سایر مقالات تلگرام نظیر مخفی کردن شماره تلگرام ، بازی تلگرام ، مدیریت کانال تلگرام و امنیت موبوگرام را نیز به شما عزیزان توصیه می کنیم .

 

 

 



ارسال گروهی تصاویر و ویدئوها و مشخص کردن ترتیب آن ها

در آپدیت تلگرام 4.5 ، شما می توانید هر بار که قصد دارید چند عکس یا ویدئو را ارسال کنید ، آن ها را در یک آلبوم گروه بندی کنید . هر آلبوم می تواند شامل ده تصویر یا ویدئو باشد . داخل چت نیز این تصاویر و ویدئو ها به صورت تصاویر کوچک مرتب می شوند .

 

 

. در سمت گیرنده نیز ، کاربر به جای 10 اعلان تنها یک اعلان دریافت خواهد کرد . برای ارسال گروهی تصاویر و ویدئو ها وارد چت مورد نظر خود شده و با انتخاب آیکون سنجاق ، سپس ورود به بخش Gallery یا Photo or video وارد گالری تصاویر خود شوید . حال تصاویر و ویدئوهایی که می خواهید به صورت گروهی ارسال کنید را انتخاب کرده و سپس بر روی آیکون Show photos as one message تپ کنید .

 

 


 



نمایش عکس های پروفایل به صورت آلبوم

 

 

از دیگر ویژگی های تلگرام 4.5  نمایش عکس های پروفایل به صورت آلبوم می باشد . هنگام مشاهده یک عکس از پروفایل ، سایر تصاویر به صورت تصاویر بند انگشتی در پایین صفحه نمایش داده می شوند و شما می توانید به سادگی در بین آن ها حرکت کنید و سایر تصاویر پروفایل را ببینید .

 


ذخیره پیام تلگرام

در آپدیت تلگرام 4.5 این امکان وجود دارد که پیام های مهم خود را در قسمت Saved message یا پیام های ذخیره شده ، ذخیره کنید تا در صورت نیاز به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنید .

 

 

هر پیام در Saved message یک دکمه go to دارد که شما را به محل اصلی پیام هدایت می کند . برای ذخیره یک پیام ، ابتدا پیام مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس گزینه Forward را انتخاب کنید . از لیست ارائه شده گزینه Saved Message را انتخاب کنید . برای دسترسی به پیام های ذخیره شده دو راه وجود دارد یکی استفاده از لیست چت ها و دیگری قسمت تنظیمات یا Settings تلگرام .

 

 

بهبود سرچ در تلگرام 4.5

در آپدیت تلگرام 4.5 امکان جستجوی ربات ها ، کانال ها و گروه ها با تایپ عنوان آن ها وجود دارد . بعد از سرچ ، لیستی که ارائه می شود به ترتیب اولویت از محبوب ترین به کم ترین محبوبیت می باشد .

 

 

پین کردن پیام در کانال

 

 

از دیگر ویژگی های تلگرام 4.5 ، امکان پین پیام در کانال تلگرام می باشد . ادمین کانال می تواند یک پیام مهم را پین کند ، به این ترتیب این پیام در بالای پیام ها سنجاق شده و به صورت ثابت قرار می گیرد . بنابراین تمام اعضای کانال این پیام را می بینند و کسی این پیام مهم را از دست نمی دهد .

 

 

تغییر ظاهر تنظیمات در iOS

در آپدیت تلگرام 4.5 ظاهر قسمت تنظیمات و منوی زمینه در چت ها برای iOS تغیراتی کرده است و همچنین عملکرد ورژن 4.5 در آیفون x عالی شده است .

 

 

 

 





منبع : آپدیت تلگرام 4.5