شاید برای شما نیز پیش آمده است که بعد از خرید بسته های اینترنتی، به طور غیر معقول حجم شما تمام شود. اولین فکری که به ذهن تمامی کاربران می رسد این است که به طور حتم شخص دیگری نیز به اینترنت آن ها متصل و از آن استفاده می کند. اما یکی از راه های بالا بردن امنیت مودم شما، فیلتر و تنظیم مک ادرس مودم شما می باشد که این تغییرات را باید هنگام کانفیگ مودم و تنظیم مودم خود انجام دهید. اگر تا کنون با تنظیم و کانفیگ کردن مودم  آشنا نبودید حتما پیشنهاد  می کنیم ما را در مقالات کانفیگ مودم زایکسل ، کانفیگ مودم دی لینک و کانفیگ مودم تی پی لینک همراهی نمایید و اگر بعد از تنظیم مودم خود با قطع و وصلی اینترنت مواجه شدید، مقاله  علت قطع شدن مودم وای فای  می تواند پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشد. با گروه مشاوره هیواتک در مقالات تنظیم مک آدرس مودم دی لینک و مودم DWE-932 نیز همراه باشید.




مک آدرس گوشی آیفون چیست ؟

به طور کلی مک آدرس، یک کد منحصر به فرد می باشد که شرکت های سازنده برای هر نوع دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشند، توسط آن کمپانی در نظر گرفته می شود و این آدرس بین 12 تا 16 رقم می باشد. به همین دلیل که هر دستگاه مک آدرس مختص به خود را دارد، امکان ندارد دو مک آدرس شبیه به یک دیگر ساخته شود. اما همانطور که در مقاله ی بالا بردن امنیت مودم دی لینک نیز توضیح دادیم، در بعضی مواقع لازم است شما مک ادرس مربوط به آیفون، لپ تاپ، مودم و دیگر دستگاه های متصل شونده به اینترنت خود را در دست داشته باشید. به طور مثال یکی از ضرورت های دانستن مک آدرس مودم این است که می توانید امنیت مودم خود را بالا برده و دسترسی دیگران به اینترنت تان  را غیر قابل دسترسی کنید. که این آموزش ها در مقاله تنظیم مک آدرس مودم دی لینک برایتان شرح داده شده است.


پیدا کردن مک آدرس آیفون

مرحله ی اول : برای پیدا کردن مک آدرس آیفون خود  ابتدا وارد Settings شوید.

مرحله ی دوم : در زیر مجموعه ی تنظیمات وارد قسمت General شوید.
مرحله ی سوم : سپس وارد قسمت About شده و همانطور که مشاهده می کنید، اطلاعات کاملی از دستگاه شما نمایش داده می شود که در همین صفحه باید گزینه ی Wi-Fi Address را پیدا کنید تا شناسه ای که همان مک آدرس شما می باشد را رو به روی این گزینه پیدا کنید.

 

 

 






منبع : پیدا کردن مک آدرس آیفون