حتما اصطلاح اینترنت TD-LTE را شنیده اید . این سرویس با ورود و گسترش نسل چهارم تلفن همراه در کشور به وجود آمده است و در حال حاضر تنها شرکت ایرانسل اینترنت TD-LTE را به کاربران خود عرضه می کند . کاربران می توانند با خرید یک سیم کارت و مودم TD-LTE از این سرویس استفاده کنند البته به شرطی که در محدوده پوشش دهی این سرویس قرار گرفته باشند . بنابراین قبل از خرید این مودم ها از طریق سایت ایرانسل از محدوده پوشش دهی آن اطلاع کسب کنید .  با توجه به اینکه اینترنت TD-LTE این روزها کم کم جای خود را در بین کاربران باز کرده و جای مودم های وایمکس را گرفته است در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم نحوه راه اندازی مودم ، کانفیگ مودم و تنظیمات مودم یکی از انواع مودم های TD-LTE یعنی TD-LTE TK-2510 را آموزش دهیم . همچنین قبلا در مقالات متعددی تنظیمات مودم ADSL را برای انواع مختلف مودم در مقالات مجزایی نظیر : تنظیمات مودم دی لینک و کانفیگ مودم دی لینک ، تنظیمات مودم تی پی لینک و کانفیگ مودم تی پی لینک و تنظیمات مودم زایکسل و کانفیگ مودم زایکسل آموزش دادیم که خواندن آن مقالات را نیز به شما توصیه می کنیم . در صورتی که با مشکل اتصال به اینترنت مواجه شدید نیز ممکن است نیازی به دستکاری تنظیمات مودم نداشته باشید و اشکال از تنظیمات اینترنت شما باشد بنابر این مقاله تنظیمات اینترنت و نحوه رفع مشکلات اتصال به اینترنت را نیز مطالعه نمایید .

 


آشنایی با قسمت های مختلف مودم TK-2510

 

 

1- دکمه ریست یا راه اندازی مجدد : برای راه اندازی مجدد مودم باید این دکمه را فشار داده و به مدت کمتر از 5 ثانیه نگه دارید . برای ریست فکتوری و بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه نیز باید این دکمه را فشار داده و به مدت بیش از 10 ثانیه نگه دارید .


2- محل سیم کارت : این قسمت ، محل سیم کارت است و باید سیم کارت را در جهت صحیح در آن قرار دهید .


3- پورت LAN یا شبکه محلی (RJ-45) : این پورت با استفاده از کابل اترنت (RJ-45) ، مودم را به کامپیوتر شما یا سایر تجهیزات شبکه متصل می کند .


4- سوکت آداپتور برق : این پورت محل اتصال آداپتور برق می باشد .

 

 


1- وضعیت خاموش و روشن بودن : وضعیت خاموش و روشن بودن دستگاه را نشان می دهد .


2- LAN : روشن بودن این قسمت به این معناست که LAN فعال است و خاموش بودن آن به معنی غیر فعال بودن LAN است .


3- وضعیت Wi-Fi : روشن بودن این قسمت به معنی روشن بودن وای فای و خاموش بودن آن به معنای خاموش بودن وای فای است .


4- وضعیت سیم کارت : روشن بودن این قسمت به این معنی است که سیم کارت شناسایی شده و خاموش بودن آن به این معنی است که سیم کارتی در مودم یافت نشده است .


5- قدرت سیگنال : روشن بودن این قسمت نشان دهنده قدرت سیگنال است . خاموش بودن آن به این معنی است سیگنالی وجود ندارد و چشمک زن بودن آن به این معنی است که در حال جستجوی ایستگاه پایه است .

 

 


راه اندازی مودم TK-2510

برای راه اندازی مودم TK-2510 مراحل زیر را دنبال کنید :

 


1- یک کابل اترنت (RJ-45) ، به همراه مودم شما وجود دارد . یک سر این کابل را به پورت LAN دستگاه و سر دیگر آن را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود متصل کنید .
2- سیم کارت خود را به صورت صحیح مطابق تصویر در محل سیم کارت وارد کنید .
3- سیم برق را در پورت مختص آن وارد کرده و دو شاخه را به پریز بزنید .

 


تنظیمات مودم TK-2510

برای کانفیگ مودم TK-2510 و انجام تنظیمات اولیه آن مراحل زیر را دنبال کنید :
1- آی پی آدرس این مودم 192.168.1.1  می باشد ، بنابراین مرورگر خود را باز کرده و آی پی گفته شده را در مرورگر خود وارد نمایید .
2- صفحه لاگین برای شما باز می شود ، در این بخش در قسمت username و password کلمه admin را با حروف کوچک وارد کنید . ( این بخش نسبت به کوچک و بزرگ بودن حروف حساس است )
3- در صفحه ای که برای شما باز می شود ، در گوشه بالا ی صفحه سمت چپ دو علامت وجود دارد که وضعیت اتصال دستگاه را می توانید در این قسمت مشاهده کنید .

 

 

 این علامت به این معنی است که مودم شما با موفقیت به شبکه TD-LTE متصل شده است ، هر چه ستون های سبز رنگ بیشتر باشد به این معنی است که سیگنال دهی قوی تر است .  و این علامت نشان دهنده این است که مودم شما به شبکه TD-LTE متصل نشده است و بنابراین باید تنظیمات دستگاه را کنترل کنید .

 


 

 






منبع : تنظیمات مودم TD-LTE TK-2510