همانطور که در مقالات ریستور آیفون و آپدیت آیفون نیز اشاره کردیم، قبل از انجام این امور و یا حتی برای اینکه اطلاعات خود را از دست ندهید نیاز است از آن ها بک آپ تهیه کنید. با بک آپ گرفتن از اطلاعات آیفون خود ، در اصل یک نسخه از آن را در دیوایس خود ذخیره می نمایید تا در صورت از بین رفتن اطلاعات امکان بازگشت آن ها برایتان محیا باشد. از چند روش می توانید از اطلاعات پشتیبان بگیرید که از آن ها می توان به بک آپ گیری با آیتونز و بک آپ گیری با آیکلود اشاره کرد کرد. البته باید گفت لازمه ی بک آپ گیری از اطلاعات، داشتن اکانت کاربری در هر یک است. گروه مشاوره هیواتک در این مقاله نحوه ی بک آپ گیری اتوماتیک آیفون به کمک آیکلود را در اختیارتان خواهد گذاشت. همچنین در ادامه خواندن مقالاتی همچون رمز گذاشتن روی آیفون و فراموش کردن رمز آیفون را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.




بک آپ گرفتن در آیفون چگونه است ؟

همانطور که در مقاله ی بک آپ گیری آیفون نیز توضیح دادیم، دو روش پیش روی شما قرار دارد تا حق انتخاب داشته باشید که به کمکآیکلود بک آپ گیری نمایید یا به کمک آیتونز. اگر نحوه ی کار با آیتونز را نمی دانید مقاله ی آموزش کار با آیتونز را مطالعه نمایید. بعد از بک آپ گیری به کمک هر یک از روش های بالا لازم است رمز ذخیره سازی بک آپ خود را ذخیره و در جایی مطمئن نگهداری کنید. همچبرای بک آپ اطلاعات خود حتما از رمز هایی با امنیت بالا استفاده کنید که مقاله ی ویژگی های یک پسورد خود می تواند در این زمینه کمکتان کند. در ادامه نحوه ی بک آپ گیری اتوماتیک در آیفون را به شما آموزش خواهیم داد ولی پیشنهاد کلی ما در این زمینه این است که این گزینه را غیر فعال نمایید زیرا با فعال بودن پشتیبان گیری به صورت اتوماتیک هرگاه به اینترنت متصل شوید، به صورت خودکار اطلاعات شما آپلود و در اکانت آیکلو یا آیتونز شما ذخیره می گردد و این موضوع می تواند اینترنت شما را کند کرده و حجم اینترنت شما را به سرعت مصرف کند.


فعال و غیر فعال کردن بکاپ اتوماتیک در آیفون

قبل از انجام فعال کردن بکاپ گیری اتوماتیک در آیفون ، ابتدا اطمینان حاصل نمایید که iCloud Backup شما فعال شده است. همچنین برای انجام این عملیات اگر از iOS 10.2 به بالا استفاده می کنید مسیر زیر را دنبال نمایید.
Settings/iCloud/Backup
و گزینه ی  iCloud Backup  را فعال نمایید.
بعد از دنبال کردن مسیر گفته شده نیاز مند است چند نکته را در نظر داشته باشید:
اگر گوشی همراه شما به شارژ باشد یا اگر صفحه  گوشی نیز قفل باشد، باز هم عملیات بکاپ گیری انجام می شود.
همچنین شما در iCloud فقط می توانید 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی به صورت رایگان داشته باشید  و برای داشتن فضای بیشتر باید آن را خریداری کنید.
همچنین برای غیر فعال کردن بکاپ گیری در آیفون لازم است مسیر زیر را طی نمایید:
Settings/ icloud/Backup و گزینه ی Backup iCloud را غیر فعال کنید بدین منظور اسلاید کنار این گزینه نباید به رنگ سبز باشد.

 

 

 






منبع : راهنمای بک آپ گیری اتوماتیک آیکلود آیفون