تنظیم مودم همیشه برای کاربرانی که در این زمینه سر رشته ای ندارند کاری دشوار بوده و معمولا انجام این عمل را از دیگران خواستارند ولی با مطالعه ی مطالب مربوطه برای تنظیم مودم ، به راحتی می توانید کانفیگ مودم خود را انجام دهید.  در صورتی که مودم تی پی لینک خریداری نموده اید و برای اتصال اینترنت ADSL خود با مشکل رو به رو می باشید، توصیه می کنیم کانفینگ مودم تی پی لینک را مطالعه نمایید تا با تنظیم مودم های تی پی لینک آشنایی پیدا نمایید. همچنین این نکته قابل ذکر است که بعضی از مشکلات اینترنت، مربوط به تنظیمات مودم شما می باشد. بدین منظورخواندن مقاله ی نحوی رفع مشکلات اینترنت را به شما توصیه می کنیم. با گروه مشاوره هیواتک همراه باشید.



 

معرفی مودم TP-LINK W8960n

مودم TP-LINK W8960n از استاندارد های سری N مودم های تی پی لینک می باشد که دارای پهنای باند 300 و 4 عدد پورت LAN صد مگابیتی است. این مودم می تواند پاسخگوی یک شبکه ی وایرلس خانگی باشد و آن را پوشش دهد. مودم های سری N درای بردی تا حدود سه برابر نسبت به سری های G بوده و پهنای باند آن ها نیز 3 برابر است. قسمت وایرلس این مودم ها از آخرین سیستم امنیتی یعنی WPA2 بهره مند است و توانایی کار با سیستم عامل های مختلف را دارا است. همچنین به راحتی تنظیم می شود و با تمام سرویس دهنده های اینترنت در ایران سازگار است. همانطور که مشاهده می کنید این مودم با ظاهری خاص و منحصر به فرد در بازار عرضه و در اختیار کاربران قرار داده شده است.


نحوه تنظیم مودم TP-LINK W8960n

برای تنظیم مودم TP-LINK W8960n ابتدا از طریق کابل مودم را به کامیپوتر خود متصل کنید.
 مرورگر خود را باز کرده و آی پی زیر را تایپ کنید.

 


با نام کاربری و پسورد admin (با حروف کوچک) واد صفحه ی تنظیمات مودم شوید( در صورت بروز مشکل در این مرحله، علت باز نشدن صفحه ی تنظیمات مودم را مطالعه نمایید)
پس از وارد شدن به صفحه ی تنظیمات مودم، گزینه ی Quick setup را انتخاب نمایید.
در پنجره ی زیر روی Next کلیک کنید.

 

 

 

 

 

مقادیر VPI/VCI را برابر با 0/33 قرارداده و کلمه ی عبور و نام کاربری که از شرکت اینترنتی خود دریافت کرده اید را وارد نمایید.

 


برای تنظیمات وایرلس خود از این صفحه می توانید اقدام نمایید.

 

 


به همین راحتی تنظیم مودم TP-LINK W8960n شما به پاییان رسید و زین پس می توانید تنها با روشن کردن مودم به اینترنت متصل شوید.

 

 










منبع : راهنمای تنظیمات مودم TP-LINK W8960n