تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی ، فرصتی مجدد برای ورود متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل در این دانشگاه ها می باشد . در ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی 96 ، آن دسته از رشته محل هایی که ظرفیت شان تکمیل نشده است ارائه می شوند و همه داوطلبانی که درکنکور سراسری 96 شرکت کرده و یا نکرده اند ، می توانند نسبت به ثبت نام در این مرحله اقدام نمایند . بنابراین ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی بصورت بدون کنکور نیز صورت میگیرد و متقاضیان می بایست از میان رشته محل های ارائه شده ، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند . لازم به ذکر است که رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 96 در مقطع کارشناسی پیوسته و رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی 96 در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می باشند . در این مقاله برآنیم تا اطلاعات و راهنمایی از زمان و شرایط و مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 96 را در اختیارتان قرار دهیم .


 ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی بصورت حضوری می باشد . 


 

زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی 96

در اطلاعیه منتشر شده از سازمان سنجش و آموزش کشور ، ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 96 از تاریخ 29 مهر ماه 96 آغاز و تا تاریخ 30 آبان ماه ادامه دارد . داوطلبان برای ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت چه در دانشگاه پیام نور و چه در موسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی ، کافیست پس از انتخاب رشته مورد علاقه خود و در دست داشتن مدارک مورد نیاز به دانشگاه مدنظر خود مراجعه حضوری نمایند . داوطلبان علاقه مند به شرکت در تکمیل ظرفیت پیام نور 96 می توانند برای مشاهده لیست رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 96 به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور به نشانی pnu.ac.ir مراجعه نمایند . همچنین علاقه مندان به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 96 نیز می توانند جهت مشاهده لیست رشته های تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 96 به سایت موسسه آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعیمورد نظر خود مراجعه نمایند . جهت مشاهده شهریه پیام نور و شهریه غیرانتفاعی روی شهریه دانشگاه پیام نور و شهریه دانشگاه غیرانتفاعیکلیک کنید .


شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی 96

در ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی ، سوابق تحصیلی داوطلب از جمله معدل وی بررسی نخواهد شد و مانند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 و همچنین  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96 ، چه در ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد و چه در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد ، هر داوطلبی که زودتر اقدام به ثبت نام نماید ، پذیرش می گردد . تنها نکته ای که متقاضیان ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیر انتفاعی 96 باید به آن توجه داشته باشند آن است که داوطلبان می بایست حداکثر تا تاریخ 30 شهریور ماه 96 دارای مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم ( دوره چهارساله ) یا پیش دانشگاهی و یا کاردانی ( فوق دیپلم ) باشند . بنابراین داشتن هر مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی شما را برای شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی مجاز خواهد کرد و این امکان به هر داوطلب داده می شود تا در مرحله تکمیل ظرفیت تنها در یک گروه آزمایشی و یک رشته محل متقاضی گردد . لازم به ذکر است داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی 96 مبلغ 200,000  ریال ( بیست هزار تومان ) بابت هزینه ثبت نام از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان پرداخت نمایند .

 در مدرک فارغ التحصیلان عنوان بدون کنکور درج نمی شود 


مدارک لازم برای ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی 96

طبق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 96 و تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی 96 به شرح زیر است :
1- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.
2- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.
3- اصل و یا گواهی مدرک پیش دانشگاهی با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.
4- گواهی اخذ مدرک کاردانی برای آن دسته از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی می‌باشند.
5- اصل شناسنامه و 2 برگ کپی از صفحات آن.
6- اصل کارت ملی و 2 برگ کپی از آن.
7- شش قطعه عکس 4×3 تهیه شده در سال جاری.
8- مدرک نظام وظیفه برای برادران مشمول.
لازم به ذکر است کلیه پذیرفته‌شدگان می‌بایست به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم و یا  گواهی پیش‌دانشگاهی خود، به « دفاتر پیشخوان خدمات دولت » مراجعه و تائیدیه‌ تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصیل خود را درخواست نمایند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند . همچنین پذیرفته‌شدگان حتماً نام ‌رشته و مؤسسه آموزش‌عالی یا مرکز و یا واحد آموزشی محل تحصیل خود را در فرم « دفاتر پیشخوان خدمات دولت » اعلام نمایند .

اگر جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که معدل خوبی دارید و مایل هستید برای ورود به دانشگاه از امتیاز آن استفاده نمایید ، می توانید در ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی شرکت نمایید . در آخر نیز یادآور می شویم که کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز می توانند بامشاوره تحصیلی تلفنی پاسخگوی پرسش های شما پیرامون ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 96 و ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی 96 باشند .



منبع : ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی 96