چند روزی است که جدیدترین آپدیت تلگرام منتشر شده است تا کاربران بسیاری از دغدغه های مهم خود در این نرم افزار پیام رسان را رفع شده ببینند. در این نسخه از تلگرام امکانات مهمی چون حذف پیام ارسالی در تلگرام و حذف استیکر های ارسال شده گنجانده شده است که در ادامه این مطلب به آن ها اشاره می کنیم. همچنین نحوه بروزرسانی به این نسخه را نیز برای کاربران هیواتک توضیح خواهیم داد.


 امکان حذف استیکر بعد از ارسال از ویژگی های نسخه جدید تلگرام است.


 

حذف پیام ارسالی در تلگرام و حذف استیکر ارسال شده

یکی از مشکلاتی که کاربران تلگرام قبل از نسخه جدید داشتند ، حذف کردن پیام های ارسال شده قبل از خوانده شدن توسط طرف مقابل بود. در نسخه جدید این ویژگی قرار داده شده است که شما بتوانید پیام هایی که برای دوست خود یا یک گروه ارسال می کنید قبل از اینکه توسط مخاطبان خوانده شود پاک کنید. در گذشته شما فقط می توانستید پیام خود را بعد از فرستادن ، ویرایش کنید که البته این موضوع در مورد استیکر های ارسالی صدق نمی کرد. اکنون شما هم می توانید استیکر های ارسال شده خود را پاک کنید و هم پیام های ارسال شده خود را به راحتی حذف کنید.
علاوه بر مورد بالا ، باید ذکر کنیم که اکنون می توانید حتی پیام هایی که توسط طرف مقابل خوانده شده و به اصطلاح Seen شده است را نیز تا 2 روز پس از ارسال بطور کامل پاک کنید. با این کار پیام شما بطور کامل از گوشی تان پاک می شود و می توانید گفته ی خود را منکر شوید !

 


گزارش اینترنت مصرف شده در تلگرام

یک ویژگی خوب دیگر که به این نسخه اضافه شده است ، گزارش اینترنت مصرفی و پهنای باند مصرف شده توسط تلگرام است. این موضوع به تفکیک قابل مشاهده است یعنی شما می توانید با ورود به تنظیمات تلگرام و سپس بخش Data and Storage به تفکیک مشاهده کنید که توسط کدام اتصال اینترنت ، چه میزان دیتا مصرف شده است:

 

 

1-    گزینه Storage Usage: مشخص کننده وضعیت ذخیره سازی فایل ها در گوشی شماست.
2-    گزینه Mobile Data Usage: گزارش اینترنت مصرف شده توسط اینترنت سیم کارت شماست.
3-    گزینه Wi-Fi Data Usage: مشخص کننده میزان اینترنت مصرف شده توسط اتصال وای فای گوشی شما می باشد.
4-    گزینه Roaming Data Usage: معمولا کم کاربرد است. مربوط به اینترنت در زمان اتصال رومینگ و خارج از کشور است.


 میزان اینترنت مصرف شده توسط تلگرام را به تفکیک مشاهده کنید. 


ذخیره شدن محل خواندن آخرین پیام و ذخیره کردن آخرین اسکرول

بارها شده است که در یک گروه یا کانال هستید و در حال خواندن پیام های قدیمی تر گروه هستید. حال از آن خارج می شوید و به سراغ کار بعدی تان می روید. همانطور که می دانید در مراجعه ی بعدی به آن گروه ، محل آخرین پیامی که خوانده اید ذخیره نمی شود و شما مجددا ازآخرین پیام ارسالی در گروه ، وارد آن گروه می شوید. این مشکل در نسخه جدید تلگرام رفع شده است و محل آخرین پیام خوانده شده در یک گروه یا کانال ذخیره می شود تا در مراجعه بعدی دقیقا به همان محل منتقل شوید.

 

علاوه بر امکانات فوق باید گفت تعداد زیادی اموجی یا شکلک جدید نیز به تلگرام اضافه شده است .
حال که با جدیدترین بروزرسانی های تلگرام آشنا شدید باید برای دریافت آخرین ورژن نرم افزار تلگرام نسخه 3.16 فایل زیر را دانلود و نصب کنید.

 

دانلود تلگرام نسخه 3.16



 منبع : حذف پیام ارسالی در تلگرام و حذف استیکر در بروز رسانی تلگرام