شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به طور ناخواسته اطلاعاتی از گوشی خود را پاک کرده باشید که این اطلاعات می تواند عکس، ویدیو، یا فایل هایی که در خود اطلاعاتی را ذخیره دارند باشد و بعد از پاک کردن به این فکر باشید که برگشت اطلاعات آن ها کاری غیر ممکن است. ولی ما همانطور که در مقاله ی ریکاوری گوشی اندروید و ریکاوری عکس های پاک شده ذکر کردیم این نوید را به شما می دهیم بعد از پاک شدن عکس های خود از روی گوشی می توانید آن ها را بازیابی نمایید. اما اگر دارای گوشی های آیفون می باشید روش ریکاوری اطلاعات در سیستم عامل iOS با اندروید متفاوت است که گروه مشاوره هیواتک بر استناد به این تفاوت ها، امروز در این مقاله،ریکاوری عکس های پاک شده در آیفون را به شما آموزش می دهد.



 

ریکاوری در آیفون به چه معناست ؟

ریکاوری به معنای بازیابی اطلاعات گوشی است که می تواند این عمل در گوشی های اندروید ، آیفون و یا ویندوز فون انجام شود. ولی نحوه ریکاوری در هر یک متفاوت است و روش های خود را دارد. البته باید گفت در اصل همه یک هدف را دنبال می کنند آن هم بازیابی اطلاعات از دست رفته است. در گوشی های آیفون با استفاده از سیستم  آی کلود و وارد کردن اپل آی دی خود، می توانید اطلاعات را بازیابی کنید.


روش های ریکاوری عکس در آیفون چیست ؟

برای ریکاوری عکس در آیفون می توانید از سیستم آی کلود استفاده نمایید تا به راحتی فایل های خود را برگردانید.
برای بازگردانی عکس های پاک شده ی خود، ابتدا به سایت آی کلود به آدرس iCloud.com مراجعه نمایید و با وارد کردن اپل آی دی خود وارد اکانت آی کلود خود شوید.
مثل عکس زیر وارد تنظیمات Settings شوید:

 


در پایین صفحه گزینه ای با عنوان Restore Files وجود دارد که با کلیک روی آن وارد بخش بازیابی فایل در آی کلود خواهید شد.
سپس در پنجره ی باز شده لیستی از اطلاعات حذف شده توسط شما نمایش داده می شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در این قسمت تنها فایل هایی که 30 روز از پاک کردن آن ها گذشته باشد نمایش داده می شود. در کنار هر فایل یک مربع کوچک وجود دارد که با استفاده از آن می توانید لیست فایل هایی که قصد بازگشت آن ها را دارید را انتخاب نمایید و سپس روی گزینه ی Restore Files کلیک نمایید.
همچنین اگر پنجره ی جدید برایتان به نمایش در خواهد آمد، به منظور تایید فرایند بازیابی آی کلود است، گزینه Restore را انتخاب نمایید. که با اانجام این عمل، عملیات بازیابی اطلاعات شما آغاز می شود و تنها کافی است اکانت آی کلود شما با دستگاه آیفونی که از آن استفاده می کنید، همگام سازی شود تا طالاعات شما بازیابی و برگشت پیدا کند.

 

ولی در صورتی که حساب کاربری شما در آی کلود فعال نیست و میخواهید از مسیر آسان تری عکس های پاک شده ی خود را بازگردانی کنید روش زیر را پیش بگیرید:

وارد قسمت Photos شوید.

در پایین صفحه روی Album و سپس روی قسمت Recently Deleted تپ نمایید.

این آلبوم شامل عکس هایی می باشد که طی 30 روز گذشته آن ها را حذف نموده اید همچنین به شما نشان می دهد هر عکس چند روز دیگر تا مدت ماندگاری اش در این آلبوم باقی مانده است.

در قسمت بالای صفحه روی گزینه ی Select  ضربه بزنید.

بعد از انتخاب تصاویری که قصد باز گرداندن آن ها را دارید، در پایین صفحه روی گزینه ی Recover کلیک کنید و چنانچه قصد حذف کلی آنها را دارید، روی گزینه ی Delete کلیک کنید.

به همین سادگی می توانید اطلاعات حذف شده آیفون خود را بازگردانید.









منبع : روش های بازیابی اطلاعات پاک‌ شده از روی آیفون