همانطور که می دانید  گوشی های آیفون که دارای سیستم عامل iOS می باشند، از کارت حافظه پشتیبانی نمی کنند و برای آن ها کارت حافظه طراحی و تهیه نشده است. ولی گوشی های اندروید و ویندوز فون امکان اضافه کردن حافظه به کمک کارت حافظه جانبی را به شما می دهند و در این زمینه دست شما را باز گذاشته اند  از هر مقدار حجم کارت خافظه ای برای ذخیره اطلاعات استفاده کنید. اما بعد از استفاده از کارت حافظه ها معمولا برای استفاده در یک دستگاه دیگر نیاز دارید آن را فرمت کنید تا آن دستگاه micro SD را شناسایی کند. اگر گوشی هواوی دارید مقاله ی فلش کردن گوشی هواوی را مطالعه و در غیر این صورت در ادامه ی این مطلب با گروه مشاوره هیواتک همراه باشید.



 

فرمت کردن به چه معناست ؟

فرمت کردن در اطلاح لغوی به معنای قالب بندی کردن است ولی کاربرد آن در راه اندازی کارت حافظه برای شناسایی در یک دستگاه دیگر است. شاید این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که کارت حافظه ی خود را هنگامی روی گوشی اندروید خود استفاده می کنید با آن مشکلی نداشته باشید ولی به محض اینکه آن را روی یک گوشی اندروید دگیر قرار می دهید، با مشکل شناسایی نشدن کارت حافظه رو به رو شوید. در این مواقع نیاز دارید کارت حافظه ی خود را فلش کنید که پاک شدن تمامی اطلاعات روی آن از معایب این عمل می باشد.

 

 


نحوه فرمت کردن کارت حافظه در اندروید

برای فرمت کردن کارت حافظه ی اندروید به تنظیمات گوشی Settings مراجعه نمایید.

وارد بخش Storage شوید که این قسمت با توجه به گوشی اندرویدی شما ممکن است اسم های متفاوتی داشته باشد. ولی در کل بخش مربوط به حافظه را پیدا کنید.

در این مرحله باید گزینه ی Format  SD card را انتخاب کنید.  در صورتی که این گزینه غیر فعال بود، باید گزینه ی  Unmount SD card را انتخاب کنید.

سپس انتخاب خود مبنی بر پاک شدن تمامی اطلاعات را تایید کنید که ممکن است این تایید چندین بار از شما سوال شود که در صورت اطمینان آن را تایید نهایی نمایید.

پس از تایید مراحل بالا کارت حافظه ی شما فرمت خواهد شد که با پاک شدن تمامی اطلاعات خود رو به رو هستید. همچنین مطالعه یفرمت کردن فلش و فلش گوشی هواوی را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.



 

 






منبع : فرمت کردن کارت حافظه در اندروید