تنظیمات مودم برای کاربران عادی ، همیشه کار دشواری است و در بسیاری از موارد کاربران در این کار با مشکل مواجه می شوند . در صورتی که به تازگی یک مودم خریداری کرده اید و یا به دلایل مختلف مثل فراموش کردن رمز یا مشکلات اتصال به اینترنت قصد دارید مودم خود را مجددا کانفیگ نمایید ولی با نحوه تنظیم مودم ADSL آشنایی چندانی ندارید ، خواندن مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک در خصوص تنظیمات مودمADSL می تواند کمک زیادی به شما نماید . البته باید به این نکته توجه کنید که برخی از مشکلات اتصال به اینترنت مربوط به تنظیمات مودمنمی باشد و به تنظیمات اینترنت بر می گردد . بدین منظور خواندن مقاله " تنظیمات اینترنت و نحوه رفع مشکلات اینترنت " را به شما عزیزان توصیه می کنیم .

 

 

 



چگونه تنظیمات مودم ADSL را انجام دهیم ؟

•  در مرحله اول برای کانفیگ مودم و تنظیمات مودم ADSL ، باید نام کاربری و رمز عبور اتصال به شبکه ADSL را از ISP خود ( فروشنده اینترنت ، در صورتی که اینترنت ADSL خود را از مخابرات تهیه کرده اید این اطلاعات را باید از مخابرات دریافت نمایید ) دریافت نمایید . همچنین علاوه بر نام کاربری و رمز عبور ، اطلاعات دیگری که باید از ISP خود دریافت نمایید VPI و VCI می باشد .


•  در مرحله بعدی ، شما باید وارد صفحه تنظیمات مودم خود شوید . برای ورود به صفحه تنظیمات مودم ابتدا مرورگر خود ( فایرفاکس ، کروم و .. ) را باز کرده و در قسمت آدرس بار آدرس آی پی 192.168.1.1 را وارد نمایید . ( در صورتی که در این مرحله با مشکل مواجه شدید و مرورگر شما در حالت لودینگ باقی ماند و هیچ صفحه ای برای شما باز نشد مقاله " رفع مشکل باز نشدن صفحه تنظیمات مودم " را مطالعه نمایید . )


•  بعد از وارد کردن آی پی بالا از شما نام کاربری و پسورد مودم پرسیده می شود ، به صورت پیش فرض نام کاربری و پسورد اکثر مودم ها admin و admin می باشد . بعد از وارد کردن نام کاربری و پسورد ، شما وارد صفحه تنظیمات مودم خواهید شد . در این مرحله گزینه ها و منو های زیادی برای شما نمایش داده می شود . از این مرحله به بعد در مودم های مختلف مراحل کار کمی متفاوت است که در ادامه مقاله بررسی خواهد شد .

 

 

 


 



نحوه تنظیمات مودم دی لینک و کانفیگ مودم دی لینک

 

 

نحوه کانفیگ مودم d-link به طور مفصل در مقاله " راهنمای کانفیگ مودم دی لینک و تنظیمات مودم دی لینک " شرح داده شده است . همچنین با خواندن مقاله های زیر می توانید با نحوه تنظیم مودم های مختلف دی لینک آشنا شوید  :

 

 

 


نحوه تنظیمات مودم تی پی لینک و کانفیگ مودم تی پی لینک

 

 

در صورتی که مدل مودم شما TP-Link می باشد برای تنظیم مودم ADSL خود مقاله " راهنمای کانفیگ مودم تی پی لینک و تنظیمات مودم تی پی لینک " را به دقت مطالعه نمایید . در این مقاله در ابتدا با چراغ های موجود در مودم TP-Link خود آشنا خواهید شد و سپس نحوه تنظیم مودم تی پی لینک را خواهید آموخت .

 

 

 

نحوه تنظیمات مودم زایکسل و کانفیگ مودم زایکسل

 

 

در صورتی که مدل مودم شما zyxel می باشد ، برای تنظیم مودم خود مقاله " راهنمای کانفیگ مودم زایکسل و تنظیمات مودم زایکسل " را مطالعه نمایید . در صورتی که مدل مودم شما هیچ یک از این مدل ها نمی باشد و یا با وجود خواندن این مقاله همچنان در تنظیمات مودم خود دچار مشکل بودید ، می توانید با تماس با کارشناسان گروه مشاوره هیواتک ، مشکل خود را با آن ها در میان بگذارید .

 

 

 

 



منبع : تنظیمات مودم اینترنت ADSL را بیاموزیم