با پیشرفت تکنولوژی، گوشی های غیر لمسی جای خود را به گوشی های لمسی دادند و برای راه اندازی این گوشی ها سه سیستم عامل راه اندازی شد که شامل اندروید ، آیفون (iOS) و ویندوز فون می باشد. با گوشی های لمسی می توانید به راحتی عملیات ابتدایی یک لپ تاپ ساده را انجام دهید و نیاز خود را برطرف نمایید. حال برایتان جای سوال است که کدام شرکت سیستم عامل کامل تری را عرضه کرده است؟ در پاسخ این سوال باید گفت هر کدام از این شرکت ها نقاط قوت و نقاط ضعفی دارند که به مرور زمان آنها را با ارائه ی نسخه های جدید سیستم عامل هایشان حل خواهند کرد.  
شاید شما که خواننده ی این مقاله باشید از گوشی های آیفون استفاده کنید یا قصد آپدیت کردن گوشی آیفون خود را داشته باشید و بخواهید آن را به نسخه ی iOS11 تبدیل کنید. قبل از اقدام به این کار توصیه می کنیم به دقت معایب iOS11 را در کنار ویژگی هایش مطالعه نمایید و در صورت بروز مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری بهتر است ریست فکتوری آیفون را انجام دهید که گروه مشاوره هیواتک اطلاعات لازم را در این باره، قبلا در مقالات خود داده است.

 


 توجه کنید که iOS11 در کنار ویژگی های خوبش ضعف های مهمی دارد. 

 

نگاهی به تغییرات iOS11 و قابلیت های جدید آن

اگر بخواهیم نگاهی به تغییرات iOS جدید بیندازیم، در درجه ی اول اضافه شدن زبان فارسی به iOS11 اولین ویژگی جذاب این نسخه می باشد که فارسی زبانان را به سمت خود می کشد.

در مرحله ی بعد گزینه ی روشن و خاموش کردن دیتا آیفون قابل دسترس تر و به صفحه ی کنترل سنتر منتقل شده است که مشکل کسانی که زیاد با این گزینه سر و کار داشتند را حل کرده است. از دیگر تغییرات ظاهری آن می توان به خطی شدن آنتن اشاره نمود که ظاهر آن نسخه ی iOS های اولیه های را برایتان تداعی می کند.

علامت باتری و وی پی ان نیز منحی شده است و تغییراتی در اپل استور به چشم می خورد. قابلیت دارک مود نیز یکی دیگر از تغییرات iOS جدید می باشد که ظاهرا مورد استقبال قرار نگرفته است و کاربران انتظار بیشتری در این مورد از شرکت اپل داشته اند. یکی دیگر از گزینه هایی که به نوعی از سمت کاربران عیب به شمار می رود این است که  دکمه ی وای فای و بلوتوث در iOS11 خاموش می شوند ولی غیر فعال نه! که شرکت اپل در این باره اعلام کرده است که اگر کاربران اعتراضی نداشته باشند این مشکل را حل نخواهد کرد زیرا یک باگ نرم افزاری محسوب نمی شود.

از دیگر ویژگی های iOS جدید می توان به این اشاره نمود که روند راه اندازی در آن بسیار راحت شده است یعنی اگر یک گجت مجهز به iOS11 داشته باشید به راحتی می توانید تنظیمات آن را با نزدیک کردن به گجت جدیدتان به آن منتقل کنید.

 


از دیگر امکانات این نسخه می توان به تغییرات ظاهری آن اشاره نمود که یک تپ جداگانه برای بازی ها در نظر گرفته شده است و برای آموزش ها، لیست ها و توصیه ها نیز بخشی اختصاص داده است.
از جالب ترین ویژگی های iOS11 می توان به این اشاره نمود که شما می توانید برای راه یابی به یک مسیر ، به جای صحبت کردن درخواست مورد نظرتان را تایپ نمایید. شاید یکی دیگر از امکانات پر طرفدار نسخه ی جدید امکانات گسترده ی لایو فوتوز باشد که به کمک آن می توانید کلیپ های کوتاه را به لوپ تبدیل کنید که تا شبیه بومرنگ اینستاگرام شوند. همچنین فیلتر های جدیدی را شرکت اپل برایتان در نظر گرفته است که به کمک آن می توانید تصاویر زیبا تری داشته باشید. حال که بحث دوربین و تصاویر داغ است باید به این نکته نیز اشاره کنیم که قابلیت اسکن QR کد بدون نیاز به اپلیکیشن کمکی برایتان در نظر گرفته شده است که می توانید از آن استفاده کنید.
یکی دیگر از این ویژگی های اعمال شده iOS11 و پر طرفدار تایپ یک دستی می باشد که فقط کافی است روی ایموجی ها ضربه بزنید و آن را نگه دارید تا بتوانید صفحه کلید مناسب تایپ یک دستی را انتخاب نمایید.
حاشیه نویسی روی اسکیرین شات! شاید برایتان این جمله جالب باشد ولی بعد از گرفتن اسکیرین شات سمت چپ پایین گزینه ای وجود دارد که به کمک آن می توانید روی اسکیرین شات خود متنی را بنویسید و آن را ذخیره کنید. اگر از کنترل سنتر غافل نشویم تغییراتی در آن دیده می شود ولی از شرکت اپل انتظار بیشتری نسبت به طراحی آن می رفت.
رانندگی با حواس بیشتر! در این حالت گزینه ی Do Not Disturb فعال می شود که حواس راننده با نوتفیکیشن ها و دیگر موارد پرت نشود. اپلیکیشن Files در iOS 11 به کاربر این امکان را می‌دهد که بتواند به‌آسانی به تمامی فایل‌های موجود در حافظه و فایل‌های ذخیره‌ شده در آی‌ کلود یا سرویس‌ هایی مانند دراپ ‌باکس دسترسی داشته باشد.
تمامی ویژگی هایی که گفته شد، تغییراتی می باشد که در گوشی های اپل خود با اپدیت کردن iOS می توانید داشته باشید که امیدواریم با آگاهی لازم نسبت به اپدیت گوشی خود اقدام کنید و در صورتی که قصد برگرداندن گوشی خود به نسخه ی قدیمی را دارید، آموزش دانگرید از iOS11 به iOS10 را مطالعه نمایید.

 

 


چه دستگاه هایی از iOS11 پشتیبانی می کنند ؟

گوشی های آیفون 5s و بالاتر از این مدل می تواند تمامی تنظیمات گفته شده را روی خود داشته باشند.



 

 



منبع : با ویژگی های iOS11 بیشتر آشنا شوید