شاید شما نیز در مطالب قبلی ما مقاله ی دانگرید کردن گوشی آیفون را خوانده باشید و متوجه کارایی گزینه ی DFU در آیفون شده باشید. این عمل هنگامی کاربرد دارد که قصد دارید گوشی خود را به نسخه ی قدیمی تر سیستم عامل ببرید، آموزش دانگرید از iOS11 به iOS10 را مطالعه نمایید تا در زمینه اطلاعات لازم را دریافت کنید. اگر گوشی آیفونی با ریکاوری همچنان روشن نشد می توانید با حالت DFU آن را زنده کنید که برای این کار نیاز به نرم افزاری به نام آیتونز دارید که گروه مشاوره هیواتک برای تکمیل گفته های خود آموزش کار با آیتونز را نیز برایتان در نظر گرفته است.



حالت DFU چیست ؟

حالت DFU زمانی کاربرد دارد که شما قصد آپدیت کردن iOS گوشی آیفون خود را دارید. همچنین این اتفاق می تواند زمانی رخ دهد که می خواهید سیستم عامل گوشی را به نسخه ی قبل تر خود برگردانید. که حالت DFU با ریکاوری گوشی دو مقوله ی کاملا جدا می باشد و برخلاف تصور کاربران یک کار مشابه را انجام نمی دهد و برای DFU کردن گوشی آیفون خود نیاز به برنامه ی آیتونز دارید، آموزش کار با آیتونز را مطالعه نمایید را اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید. حالت DFU در زمان هایی که آیفون شما هنگ می کند نیز کاربرد دارد. مثلا هنگامی که تاچ آیدی گوشی تان کار نمی کند و یا گوشی روی لوگوی اپل گیر می کند می توانید با استفاده از این عمل ، گوشی خود را مجددا زنده کنید.


آموزش ورود به حالت DFU در آیفون 7 و آیفون 7 plus

برای ورود به حالت DFU لازم است ابتدا گوشی آیفون خود را خاموش کنید و به کمک کابل لایتینگ آن را به کامپیوتری که روی آنآیتونز نصب می باشد متصل کنید و از اجرا شدن آیتوز اطمینان حاصل فرمایید.

سپس دکمه ی پاور را 3 ثانیه نگه دارید و در همان حالت دکمه ی کم کردن صدا را نیز به صورت همزمان 10 ثانیه نگه دارید. در تمامی این مراحل باید صفحه ی گوشی شما خاموش بماند.

 

پس از 10 ثانیه دکمه ی پاور را رها و فقط به تنهایی دکمه ی کم کردن صدا را 5 ثانیه نگه دارید.

اگر در این مدت گوشی شما صفحه ی Plug Into iTunes را نشان داد به دلیل این می باشد که دکمه ی کم کردن صدا را بیش از حد نگه داشته اید و به جای وضعیت DFU آن را به حالت ریکاوری برده اید. ولی در صورتی که مراحل بالا را درست انجام داده باشید، آیفون شما همچنان خاموش باقی می ماند و رایانه ای که به آن متصل می باشید، به شما هشداری با مضمون iTunes has Detected می دهد که در این مرحله می توانید آیفون خود را ریستورکنید.


نحوه خروج از حالت DFU در آیفون 7 و آیفون 7 plus

برای خروج از حالت DFU در آیفون7 و 7plus لازم است به طور همزمان دکمه های پاور و کم کردن صدا را نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل برایتان نشان داده شود.




منبع : حالت DFU در آیفون 7 و 7 plus