همانطور که می دانید اپل نسخه جدید و نهایی سیستم عامل خود یعنی iOS11 را به بازار عرضه کرد . تصور بعضی از کاربران این است که برای در اختیار داشتن iOS11 باید حتما آیفون 8 یا آیفون +8 را خریداری نمایند در حالیکه اینطور نیست و شما با آپدیت آیفون به iOS11 می توانید سیستم عامل گوشی خود را به iOS11 ارتقا دهید . البته با توجه به اینکه این سیستم عامل به تازگی روانه بازار شده ، گزارشاتی نیز مبنی بر وجود برخی ایرادات و مشکلات در iOS11 ارائه شده است بنابراین شاید بهتر باشد تا stable شدن iOS11 از نصب iOS11 روی آیفون خود صرف نظر کنید اما اگر امکانات و ویژگی های جدید iOS11 برای شما جذابیت زیادی دارد و قصد دارید که هر چه سریعتر آیفون خود را به iOS11 آپدیت نمایید مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک در خصوص آپدیت آیفون به iOS11 را مطالعه نمایید . به طور کلی دو راه برای آپدیت آیفون به iOS11 وجود دارد : یکی آپدیت آیفون با خود گوشی و دیگری آپدیت آیفون با آیتونز ، که در ادامه با این دو روش آپدیت بیشتر آشنا خواهید شد . همچنین می توانید با خواندن مقاله " بررسی باگ ها و مشکلات iOS11  " ، با ایرادات و باگ های این سیستم عامل جدید بیشتر آشنا شوید .

 

خواندن مقاله : آموزش کار با آیتونز یا آیتیونز را نیز به شما عزیزان توصیه می کنیم .

 

 


 با آپدیت سیستم عامل آیفون خود به iOS11 می توانید از قابلیت های این سیستم عامل در آیفون قدیمی خود بهره مند شوید . 

 

کدام دستگاه های اپل به iOS11 آپدیت می شوند ؟

سوالی که برای بسیاری از کاربران آیفون مطرح است این است که آیا گوشی من قابلیت آپدیت به iOS11 را دارد یا خیر ؟ در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی دیوایس هایی که قابلیت نصب iOS11 را دارند بپردازیم .

 

 

 

آیفون هایی که iOS11 را پشتیبانی می کنند :

iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone SE, iPhone 5s

 

آیپدهایی که iOS11 را پشتیبانی می کنند :

12.9-inch iPad Pro (1st & 2nd generation), 10.5-inch iPad Pro, iPad (2017 model), iPad Air 2, iPad Air, iPad mini 4,iPad mini 3, iPad mini 2

 

تنها آیپادی که iOS11 را پشتیبانی می کند :

Sixth-generation iPod touch

 


 



آپدیت آیفون با خود گوشی

اولین روش برای آپدیت آیفون به iOS11 از طریق خود دیوایس و به صورت بی سیم OTA می باشد . برای آپدیت iOS11 با این روش مراحل زیر را دنبال نمایید :
1- ابتدا گوشی خود را به اینترنت wi-fi متصل نمایید .
2- به مسیر Settings > General > Software Update بروید تا آپدیت جدید را مشاهده نمایید .
3- Download and install را بزنید تا دانلود نسخه جدید iOS آغاز شود .
4- بعد از پایان دانلود دکمه install را بزنید تا به روز رسانی انجام شود .

نکته : در صورتی که هنگام نصب iOS11 پیغام خطایی مبنی بر کم بودن حجم دیوایس دریافت کردید باید بعضی از اپلیکیشن ها ی گوشی خود را حذف نمایید و یا از روش آپدیت آیفون با آیتونز برای نصب iOS11 روی آیفون خود استفاده نمایید .

 


 شما می توانید از طریق خود گوشی و بدون نیاز به هیچ برنامه جانبی سیستم عامل گوشی خود را به iOS11 آپدیت کنید . 


آپدیت آیفون با آیتونز و کابل USB

برای آپدیت آیفون خود به iOS11 با آیتونز مراحل زیر را دنبال کنید :
1- ابتدا آخرین نسخه آیتونز را از طریق لینک دانلود آیتونز دریافت و نصب نمایید .
2- آیفون خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل نموده و آیتونز را اجرا نمایید ، کامپیوتر شما باید حتما به اینترنت متصل باشد .
3- بعد از آنکه آیفون شما توسط آیتونز شناسایی شد آن را انتخاب کنید و روی Summary کلیک کنید تا صفحه مربوط به دیوایس شما نمایش داده شود .
4- در این مرحله به دو طریق می توانید آپدیت آیفون خود را به iOS11 انجام دهید . یکی کلیک روی Check for update و دیگری انتخاب دستی فایل فریمور IPSW دانلود شده و مربوط به دیوایس شما . فریمور مربوط به دیوایس خود را می توانید از https://ipsw.me/ دانلود نمایید .
5- در صورتی که می خواهید آپدیت آیفون را به صورت خودکار انجام دهید گزینه Check for update را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دکمه Download and update نمایش داده شود . بعد از نمایش این دکمه روی آن کلیک کنید تا آپدیت آیفون صورت پذیرد .
نکته : حجم فایل های iOS بیش از 800 مگابایت می باشد بنابراین این مرحله ممکن است زمان زیادی طول بکشد .
6- در صورتی که از قبل فایل فریمور IPSW مربوط به گوشی خود را دانلود کرده اید ، آخرین نسخه iOS بسته به مدل آی دیوایستان را دانلود کنید ، سپس دستگاه را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید و از اتصال کامپیتورتان به اینترنت اطمینان حاصل فرماید ، سپس در itunes وارد منوی کنترل آی دیوایس خود شوید ، کاربران ویندوز دکمه Shift و کاربران مک دکمه Option را فشار داده و نگه دارید ، سپس روی گزینه Restore کلیک کنید . در پنجره باز شده فریموری که دانلود کرده اید را فراخوانی کنید . پس از فراخوانی فریمور مورد نظرتان پیامی نمایان می شود که شما گزینه restore را باید انتخاب کنید تا مراحل به روز رسانی انجام شود ، توجه داشته باشید به هیچ وجه نباید دستگاه را تا پایان کار از کامپیوتر جدا کنید .

 

نکته : در صورتی که بعد از آپدیت به iOS11 ، به دلیل مشکلات iOS11 و یا به هر دلیل دیگری منصرف شدید و قصد برگرداندن iOS11 به iOS10 را داشتید مقاله آموزش دانگرید از iOS11 به iOS10 در آیفون را مطالعه نمایید .

 

 

 



منبع : آموزش آپدیت آیفون به iOS11