حذف ناخواسته اطلاعات گوشی از مشکلاتی است که برای هر کاربر ممکن است پیش بیاید . هر کدام از ما در حین استفاده از گوشی خود ممکن است به طور ناخواسته فایل هایی را از حافظه گوشی خود پاک کنیم که برای ما فایل های مهمی بوده و این حذف اشتباها صورت گرفته است . با توجه به اهمیت این مسئله در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم نحوه بازیابی اطلاعات گوشی توسط برنامه FonePaw Android Data Recovery را آموزش داده و همچنین به معرفی بهترین نرم افزارهای بازیابی اطلاعات پاک شده اندروید بپردازیم . همچنین می توانید در مقاله چند روش برای ریکاوری عکسهای پاک شده اندروید روش های دیگری برای ریکاوری عکسهای پاک شده اندروید بیاموزید .

 

 


 برای ریکاوری رم موبایل باید از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات گوشی استفاده نمایید . 


نحوه بازیابی اطلاعات پاک شده گوشی اندروید بدون روت

در این مقاله قصد داریم نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندروید و ریکاوری رم موبایل با استفاده از نرم افزار FonePaw Android Data Recovery را خدمت شما عزیزان آموزش دهیم . بهتر است قبل از آموزش بازیابی اطلاعات گوشی با این نرم افزار بیشتر آشنا شویم . FonePaw Android Data Recovery ، یک نرم افزار با رابط کاربری بسیار ساده و آسان است و با استفاده از آن شما می توانید تمام اطلاعات گوشی خود مثل فیلم ، عکس ، موزیک ، پیام های متنی ، اطلاعات تماس مخاطبین ، اسناد حذف شده در گوشی و کارت SD گوشی اندروید خود را به راحتی بازیابی کنید . این نرم افزار برای اندروید 2.1 به بعد کاربرد دارد و تقریبا اکثر گوشی ها و تبلت های موجود در بازار از جمله : Sumsung ، HTC ، LG ، Sony ، HUAWEI ، MOTOROLA را پشتیبانی می کند . از این نرم افزار می توانید برای بازیابی اطلاعات سیم کارت ، حافظه خارجی یا SD Card و حافظه داخلی گوشی خود استفاده نمایید .

 


 



نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندروید با نرم افزار FonePaw Android Data Recovery

مرحله 1 : ابتدا نرم افزار FonePaw Android Data Recovery را نصب و اجرا نمایید و سپس گوشی اندرویدی خود را با کابل  USB به کامپیوتر متصل کنید و چند لحظه صبر کنید تا دیوایس شما شناسایی شود .

 

 

مرحله 2 : در صورتی که debugging را روی گوشی خود فعال نکرده باشید این برنامه از شما می خواهد که USB debugging را روی گوشی خود فعال نمایید .

 


- برای اندرویدهای قبل از 2.3 :

 

Applications » Development »  USB debugging


- برای اندروید بین 3.0 تا 4.1 :

Settings » Developer options » USB debugging


- برای اندروید 4.2 به بعد :


Settings » About Phone » Build number »

در اکثر مواقع تا زمانیکه متوجه نشوید در بخش Developer mode هستید بنابراین به مسیر زیر برگردید :

» Settings » Developer options » USB debugging

 

 

سپس دکمه Ok را در برنامه  FonePaw Android Data Recovery کلیک کنید .

 

مرحله 3 : بعد از اینکه گوشی اندروید شما با موفقیت توسط برنامه شناسایی شد ، نوع فایلی که قصد بازیابی آن را دارید انتخاب کنید و دکمه Next را کلیک کنید تا برنامه شروع به اسکن اطلاعات آن نماید . حتما قبل از اسکن بررسی کنید شارژ باطری گوشی شما بیش از 20% باشد .

 

 

مرحله 4 : بعد از اسکن ، پیش نمایش فایل هایی که انتخاب کرده بودید با جزئیات بیشتر را خواهید دید و در این بخش شما می توانید فایل های مورد نظر خود را تیک بزنید و بعد از آن دکمه Recover را برای بازیابی اطلاعات گوشی اندروید خود در کامپیوتر انتخاب نمایید .

 

 

 

 


معرفی بهترین برنامه های بازیابی اطلاعات پاک شده در اندروید

علاوه بر برنامه FonePaw Android Data Recovery ، برنامه های دیگری نیز برای بازیابی اطلاعات گوشی اندروید وجود دارند که البته برخی از آن ها نیاز به روت کردن گوشی اندروید دارند . از بهترین برنامه های بازیابی اطلاعات پاک شده گوشی اندروید می توان به  GT Recovery ، Hexamob Recovery ، DiskDigger ، Undeleter Recover Files & Data و .. اشاره کرد .

 

 

 



منبع : آموزش بازیابی اطلاعات گوشی اندروید