تلگرام فارسی یا موبوگرام همان نسخه ای از تلگرام با امکانات جدید است که توسط گروه برنامه نویسی هانیستا برای کاربران فارسی زبان تهیه شده است. در این نرم افزار در کنار امکانات تلگرام اصلی، امکانات جدید تری مثل روح موبوگرام قرار دارد همچنین درباره ی دیگر امکانات نیز در مقالات دیلیت اکانت در موبوگرام و نحوه ی تغییر صدا در موبوگرام توضیحاتی را دادیم که امیدواریم پاسخگوی نیاز شما در زمینه ی امکانات موبوگرام بوده باشد. اما مسئله ی اصلی که وجود دارد این است که موبوگرام امنیت دارد؟ این سوال در ذهن تمامی کاربرانی که از این نرم افزار استفاده می کنند وجود دارد که گروه مشاوره ی هیواتک در این باره اطلاعاتی را به شما خواهد داد.



موبوگرام چیست ؟

موبوگرام نسخه ی فارسی نرم افزار تلگرام است که با قابلیت های جدید تری نسبت به تلگرام برای کاربران فارسی زبان تهیه شده است. این نرم افزار با منوی فارسی دارای تب های متنوعی می باشد که کانال ها ، گروه ها، سوپر گروه ها، چت های خصوصی و ربات ها را دسته بندی می کند تا دسترسی به آنها آسان باشد همچنین این امکان برای شما محیاست تا چت های خود را در بخش خصوصی قرار دهید تا برای دیگران قابل خواندن نباشد، یا با استفاده از حالت روح موبوگرام وضعیت آنلاین بودن خود را وقت هایی که در موبوگرام در حال فعالیت هستید نیز به صورت آفلاین در بیاورید. همچنین می توانید این نرم افزار را مثل تلگرام دسکتاپ در قالب موبوگرام کامپیوتر نیز داشته باشید.


آیا موبوگرام امنیت دارد ؟

بسیاری از کاربرانی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند این سوال برایشان پیش می آید که آیا موبوگرام امنیت دارد؟ موبوگرام به دلیل اینکه نسخه ی فارسی تلگرام اصلی به حساب می آید و فقط از لحاظ ظاهری و بعضی امکانات با تلگرام تفاوت دارد پس از امنیت سرور تلگرام بی بهره نیست. اما اگر بخواهیم بین موبوگرام و تلگرام اصلی از نظر امنیتی مقایسه ای کنیم، به افرادی که روی هک شدن تلگرام خیلی حساس می باشند توصیه می شود حد الامکان همان نسخه ی اصلی تلگرام را دانلود نمایند. با استناد بر اینکه این موضوع دلیلی بر ناامنی موبوگرام نیست زیرا تا کنون گزارشی درباره ی هک شدن موبوگرام دیده نشده است. همچنین چندی پیش یکی از کاربران ایرانی توییتر نظر Pavel Durav (پاول دوروف) ، مدیر عامل تلگرام را در خصوص حذف قسمت پروکسی در تلگرام های غیر رسمی مثل موبوگرام پرسید . پاول دوروف در پاسخ اظهار کرد " موبوگرام یک شاخه منسوخ و نا امن در ایران است و استفاده از آن را توصیه نمی کنم" . پاول دوروف ضمنا در خصوص تلگرام های غیر رسمی دیگری که در ایران فعال است و قابلیت هایی مثل حالت روح را به کاربران ارائه می دهد اظهار کرد که " این اپلیکیشن ها باید به زودی قابلیت هایی مثل حالت روح را حذف کنند زیرا این قابلیت ها رفتارهای متعارف و حریم خصوصی را نقض می کنند" . به همین منظور به خاطر دلایلی که گفته شد به کسانی که حساسیت روی این موضوع دارند پیشنهاد می شود همان تلگرام اصلی را نصب نمایید.


نحوه استفاده از موبوگرام فارسی

همانطور که پیش تر در مقاله ی تلگرام غیر رسمی یا موبوگرام چیست نیز توضیح دادیم برای استفاده از موبوگرام فارسی شما نیاز به یک سیم کارت دارید که بتوانید با شماره ی آن در موبوگرام اکانت بسازید. بعد از نصب این اپلیکیشن از بازار یا اپ استور وقتی وارد نرم افزار شدید می توانید از امکانات بی نظیر این نرم افزار بهره ببرید و در هر زمان که مایل بودید می توانید موبوگرام خود را دیلیت اکانت کنید ( به این منظور به مقاله ی دیلیت اکانت موبوگرام مراجعه نمایید.)




منبع : موبوگرام فارسی چیست ؟