روز به روز کاربران دنیای مجازی رو به گسترش می باشد و دسترسی به فضای مجازی و اپلیکیشن های متعدد نظیر اینستاگرام ، تلگرام ،ایمو ، اسکایپ و... نیازمند اتصال به اینترنت می باشد. به همین خاطر برای وصل شدن به اینترنت شما نیاز به یک مودم دارید که می توانید آن را از انواع اقسام مدل ها نظیر دی لینک ، تی پی لینک و زایکسل انتخاب نمایید. بعد از خرید مودم شما ناچار هستیدکانفیگ کردن مودم را نیز بلد باشید تا بتوانید با راحتی مودم خود را برای اتصال به اینترنت آماده کنید. گروه مشاوره ی هیواتک در این مقاله یکی از انواع مدل های مودم دی لینک را به شما آموزش می دهد. امیدواریم پاسخگوی نیاز شما باشد. با ما همراه باشید.



معرفی مودم D-LINK DSL-2750U

اگر بخواهیم از ظاهر این مودم صحبت کنیم می توان به دو آنتن بی سیم و پورت USB آن اشاره نمود که یکی از ویژگی های آن محسوب می شود که به کمک درگاه یو اس بی آن می توانید اطلاعات موجود در یک هارددیسک یا فلش مموری را به راحتی در یک شبکه به اشتراک بگذارید و یا یک دانگل   3G به آن متصل کنید و از اینترنت 3G گوشی خود به صورت بی سیم استفاده نمایید. همچنین سرعت انتقال  اطلاعات مودم D-LINK DSL-2750U 300 مگابیت در ثانیه می باشد

 


نحوه تنظیم مودم D-LINK DSL-2750U

برای تنظیم مودم D-LINK DSL-2750U ابتدا آی پی زیر را در مرورگر خود تایپ نمایید.  

 


سپس پنجره ای برای شما باز می شود که باید یوزرنیم و پسورد خود را در آن وارد کنید که اگر آن را تغییر نداده باشید در هر دو کادر کلمه ی admin را باحروف کوچک تایپ نمایید.

 

 


بعد از وارد شدن به صفحه ی تنظیمات مودم دی لینک، روی گزینه ی  Advanced Setup و سپس Layer 2 Interface کلیک کرده و در صفحه ظاهر شده روی ADD کلیک کنید:
در این صفحه مقادیر VCI وVPI خود را که از شرکت ارائه دهنده ی اینترنت خود گرفته اید را وارد کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

 

در صفحه ی بعدی می توانید نام وایرلس خود را از طریق گزینه ی Wireless Network Name و امنیت وایرلس خود را از طریق گزینه ی Security Level انتخاب کنید. همچنین در قسمت WPA2 Pre-Shared Key باید یک رمز عبور قوی قرار دهید و در انتها روی گزینه ی Next کلیک کنید.

 

 

تا این مرحله تنظیم مودم دی لینک شما انجام و گرفت و مابقی صفحات برای تغییر رمز عبور مودم دی لینک می باشد.





منبع : راهنمای تنظیمات مودم D-LINK DSL-2750U