تا مدت ها قبل ابلاغیه های قضایی به صورت حضوری در اختیار اشخاص حقوقی و وکلا قرار می گرفت که این روند با مشکلاتی رو به رو بود و حریم شخصی افراد رعایت نمی شد. به همین منظور قوه ی قضاییه با حرکتی پسندیده سامانه ی ابلاغ قضایی (ثنا) را ایجاد نمود که زین پس افراد و وکلا بتوانند از اطلاعیه، رای و احضاریه های خود را در این سایت با رعایت حریم شخصی شان با خبر شوند. به همین منظور در مقالات قبل نحوه ی ثبت نام در سامانه ی ثنا را به شما آموزش دادیم که این مقاله نیز در راستای تکمیل مقاله ی قبل تهیه شده است تا شما را در روند مشاهده ی ابلاغیه های قضایی تان راهنمایی کند.با گروه مشاوره هیواتک همراه باشید.




ابلاغیه دادگاه و احضاریه دادگاه به چه معناست ؟

سامانه ی ثنا معتبرترین سامانه برای ابلاغ الکرونیکی قوه قضاییه است که با ثبت نام در این سامانه می توانید زین پس اطلاعیه ها و آرای خود را به صورت اینترنتی مشاهده کنید و نیاز به مراجعه ی حضوری نداشته باشید همچنین با ثبت نام در سامانه ی ثنا، احظاریه ها و اطاعیه های افراد حقوقی و وکلا در پنل شخصی افراد قرار می گیرد که فقط خود فرد اجازه ی دسترسی به آن را دارد که این حرکت پسندیده باعث حفظ حریم افراد شده و بسیاری از روند های اداری که به کمک نیروی انسانی انجام می شد، از بین رفته است که در این خصوص به صورت مفصل در مقاله ی ثبت نام در سامانه ی ثنا صحبت کردیم.


نحوه مشاهده ابلاغیه و اخطاریه در سامانه ثنا

برای مشاهده ی ابلاغیه های خود در سامانه ی ثنا، بعد از ثبت نام در این سامانه و طی کردن دو مرحله ی ثبت نام اینترنتی و حضوری، زین پس با ورود به سایت سامانه ی ثنا به آدرس زیر، می توانید رمز عبور و کد ملی خود را وارد کنید و ابلاغیه ی خود را به صورت فایلPDF مشاهده نمایید.

http://eblagh.adliran.ir


 برای مشاهده ی ابلاغیه های قضایی خود لازم است یکی از نرم افزار های PDF را نصب داشته باشید. 



 

 



منبع : نحوه مشاهده ابلاغیه دادگستری در سامانه ثنا