سامانه ی ثنا، سامانه ی ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه می باشد که به تازگی راه اندازی شده است و قابل دسترسی برای طرفین دعوا، نماینده قانونی آنها، دفاتر خدمات قضایی، کارشناسان و.. می باشد تا از این پس افراد بدون مراجعه ی حضوری به شعب قوه ی قضاییه، با ثبت نام در سامانه ی ابلاغ الکترونیکی ثنا می توانند آرای خود را مشاهده کنند و یا اطلاعیه های خود را در سایت مشاهده کنند تا از ازدحام و شلوغی در این مراکز کاسته شود و روند خدمات رسانی به مردم سریع تر انجام شود.


سامانه ثنا چیست و چه مزایایی دارد ؟

بر اساس ماده 175 قانون دادرسی کیفری که در سال 1392 مصوب شده است ، قوه قضاییه مکلف شده است با استفاده از سامانه های الکترونیکی ، اوراق قضایی را به طرفین دعوی و وکلا ابلاغ کند. به همین علت بود که سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی ایران با نام کوتاه تر " ثنا " ایجاد گردید. که افراد بدون مراجعه ی حضوری، تنها با ثبت نام در سامانه ی ثنا و نهایی کردن ثبت نام خود با مراجعه ی حضوری به شعب قوه ی قضاییه می توانند زین پس از شر صف های طولانی این مراکز خلاص شوند و با دیدن آرای خود در سایت ثنانیاز به مراجعه ی حضوری آنها نباشد.

 

نحوه ثبت نام در سامانه ثنا

برای ثبت نام در سامانه ثنا لازم است ابتدا وارد سامانه به آدرس http://sana.adliran.ir/Signup شوید و پس از انجام مراحل ثبت نام اینترنتی با در دست داشتن کارت ملی خود به یکی از شعب قوه ی قضاییه مراجعه کنید و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

بعد از ورود به سایت در قسمت ثبت نام اشخاص حقوقی کد ملی، تاریخ تولد و سریال شناسنامه ی خود را وارد نمایید.

در مرحله ی بعد استعلام مشصات شما ظاهر می شود که با تایید آنها وارد مرحله ی بعدی می شوید.

در این مرحله باید اطلاعات تماس خود را به طور دقیق وارد نمایید.

در گام بعد اطلاعات محل سکونت از شما خواسته می شود که بعد از انجام این مراحل  با مشاهده ی کارت ملی خود آخرین مدارک تحصیلی و نام مستعار خود را وارد کنید تا ثبت نام اولیه  شما انجام شود.

 

 

 

 



منبع : ثبت نام سامانه ثنا چه مزایایی دارد