همانطور که می دانید برای دسترسی به شبکه های مجازی نظیر تلگرام ، اینستاگرام و موبوگرام و همچنین وب گردی نیازمند اینترنت می باشید که برای دسترسی به آنها می توانید از اینترنت های همراه یا مودم ها استفاده کنید.. در مقالات قبل تنظیمات کلی راه اندازی مودم های زایکسل ، دی لینک و تی پی لینک را برایتان شرح دادیم که با مطالعه ی آنها  می توانید هر مدل مودمی را به راحتی تنظیم و کانفیگ نمایید. در این مقاله نیز با گروه مشاوره هیواتک همراه باشید تا نحوه ی تنظیم و راه اندازی مودم D-LINK DSL-2520U/Z2 را آموزش ببینید.




معرفی مودم D-LINK DSL-2520U/Z2

این مودم بسیار ارزان و مقرون به صرفه برای مصارف خانگی بوده و برای اتصال ADSL مناسب است و به راحتی تنظیم میگردد و با تمامی سرویس دهنده های اینترنت در ایران سازگاری دارد. که این مدل ارتقا یافته ی مودم D-LINK DSL-2520U بوده و تغییرات چشم گیر ظاهری و سخت افزاری ای نسبت به مدل قبلی اش دارد.


نحوه تنظیم مودم D-LINK DSL-2520U/Z2

برای تنظیم مودم D-LINK DSL-2520U/Z2 لازم است ابتدا ادرس زیر را در مرورگر فایرفاکس یا کروم خود تایپ نمایید.

 


در مرحله ی بعد صفحه ای برای شما قابل مشاهده می شود که باید پسورد و نام کاربری خود را وارد کنید که به طور پیش فرض  Admin می باشد و در صورتی که قصد تغییر آن را دارید مقاله ی تغییر پسورد مودم دی لینک را مطالعه نمایید.
پس از باز شدن صفحه ی تنظیمات مودم ( اگر این صفحه را مشاهده نمی کنید مطلب دلیل باز نشدن صفحه ی تنظیمات مودم را مطالعه کنید) روی گزینه ی Setup Wizard کلیک کنید.
در مرحله ی  بعدی نیز باید گزینه ی Next را انتخاب کنید. سپس اگر قصد تغییر رمز مودم دی لینک خود را دارید در همین صفحه بمانید، در غیر این صورت روی گزینه ی Skip کلیک کنید.
در صفحه ی بعد در هر دو کادر موجود گزینه ی Other را انتخاب و روی Next  کلیک کنید.
سپس گزینه ی PPPOE و PPPOA را انتخاب و Next را انتخاب کنید.
در قسمت بعد Username  و Password که از سرویس دهنده ی اینترنت خود دریافت کرده اید را وارد کنید و در قسمت VCI و VPI مقدار آنها را وارد کنید که آن را باید از سرویس دهنده ی اینترنت خود دریافت کرده باشید.
و آخرین قسمت را نیز رو ی PPPOE LLC قرار دهید و باز زدن دکمه ی Finish کارتنظیم مودم دی لینک شما تمام می شود.



 

 






منبع : راهنمای تنظیمات مودم D-LINK DSL-2520U Z2