بسیاری از کاربران در خصوص چت در اینستاگرام اطلاعات محدودی دارند و با سرویس دایرکت اینستاگرام آشنا نیستند . با توجه به اینکه استفاده از این سرویس می تواند کاربردی باشد در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم به بررسی سرویس دایرکت در اینستاگرامبپردازیم و بعد از آموزش چت در اینستاگرام نحوه حذف دایرکت اینستاگرام و بستن دایرکت اینستاگرام را آموزش دهیم . ضمن اینکه خواندن مقالات دیگر اینستاگرام مثل : رفع مشکل باز نشدن عکس در اینستاگرام  و مخفی کردن استوری اینستاگرام و حذف استوری از اینستاگرام وآموزش بستن کامنت اینستاگرام را نیز به شما عزیزان توصیه می کنیم .

 



آیا دایرکت اینستاگرام همان پیام خصوصی اینستاگرام است ؟

بله دایرکت اینستاگرام همان پیام خصوصی اینستاگرام است . همانطور که می دانید نرم افزار اینستاگرام یک نرم افزار پیام رسان نیست و برایبه اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها به وجود آمده است . اما این بدان معنا نیست که امکان ارسال پیام خصوصی و چت در اینستاگرام وجود ندارد . سرویس دایرکت در اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که تصاویر و ویدئوهای مورد نظر خود را به همراه متن دلخواه برای فرد یا افراد خاصی به صورت پیام خصوصی اینستاگرام ارسال نمایند و این پیام فقط بین کاربر و افرادی که او انتخاب کرده قابل مشاهده است .

 

 


 



نحوه چت در اینستاگرام

برای ارسال پیام خصوصی در اینستاگرام ( چت در اینستاگرام ) مراحل زیر را دنبال کنید :
1- وارد اکانت اینستاگرام خود شده و روی آیکون دایرکت اینستاگرام در بالا سمت راست تپ کنید .

 


2- در صفحه دایرکت اینستاگرام که برای شما باز می شود بر روی آیکون + در بالا سمت راست صفحه تپ کنید و مخاطب یا مخاطبینی که می خواهید عکس یا ویدئو خود را با آن ها به اشتراک بگذارید انتخاب نمایید .

نکته : در صورتی که قبلا به کسی پیام خصوصی داده باشید و یا او به شما پیام خصوصی داده باشد در این صفحه به صورت لیستی همه آن ها را مشاهده خوهید کرد .

 

 

می توانید تا 15 نفر را برای ارسال پیام خصوصی و چت در این قسمت انتخاب نمایید و سپس Next را انتخاب کنید .

 


3- حال می توانید در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود تصویر یا ویدئوهای خود را انتخاب کرده و به همان ترتیبی که به صورت عادی در اینستاگرام پست می گذاشتید ویدئو یا عکس خود را برای فرد یا افراد مورد نظر ارسال کنید .

 

 

ضمن اینکه با تپ کردن روی آیکون قلب می توانید چت اینستاگرام یا همان پیام خصوصی اینستاگرام را لایک کنید .


4- برای ارسال یک ویدئو محو شونده در دایرکت اینستاگرام در این بخش روی دوربین آبی که در کنار ...Write a message قرار دارد تپ کنید و پیام محو شونده خود را در این قسمت ارسال نمایید . در صورتی که طرف مقابل قصد گرفتن اسکرین شات از آن پیام را داشته باشد با دریافت نوتیفیکیشن از این موضوع مطلع خواهید شد .

 

 

 


آموزش حذف دایرکت اینستاگرام

برای حذف دایرکت اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید :
1- وارد دایرکت اینستاگرام خود شوید .
2- پیامی که قصد پاک کردن آن را دارید انتخاب کنید و انگشت خود را روی آن نگه دارید .
3- گزینه Unsend را انتخاب کنید .

 


به این ترتیب موفق به حذف دایرکت اینستاگرام خواهید شد .

 

 

نحوه بستن دایرکت اینستاگرام

سوالی که برای بسیاری از کاربران مطرح است این است که آیا امکان بستن دایرکت اینستاگرام و قفل کردن چت دایرکت اینستاگرام وجود دارد یا خیر ؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که تاکنون چنین امکانی در نرم افزار اینستاگرام لحاظ نشده است و در صورتی که مایل نیستید شخص خاصی با شما در اینستاگرام چت کند باید او را بلاک کنید تا دیگر نتواند به شما پیام دهد . قبلا در مقاله های بلاک کردن در اینستاگرام بدون اطلاع افراد و پاک کردن کامنت آنها و آنچه در مورد بلاک اینستاگرام باید بدانید در خصوص بلاک اینستاگرام توضیحاتی ارائه کردیم .

 

 

 

 

 



منبع : راهنمای دایرکت اینستاگرام