پیام رسان تلگرام ، در راستای رضایت داشتن کاربران خود از این اپلیکیشن و جلوگیری از مزاحمت ها و پخش محتوا های غیر اخلاقی در این نرم افزار یک سری امکانات به نام های بلاک در تلگرام و  ریپورت در تلگرام را برای کاربرانش تعبیه کرده است. که نحوه یریپورت کردن در تمامی گوشی ها با  سیستم عامل های اندروید ، آیفون و ویندوز فون یکسان می باشد و فقط چیدمان گزینه ها و محل قرار گیری گزینه ریپورت با یک دیگر تفاوت دارد که به شما توصیه می کینم مقاله ی ریپورت کانال تلگرام در اندروید را نیز مطالعه نمایید تا تفاوت اندک آن با تلگرام دسکتاپ و سیستم عامل های متفاوت را در یابید.

به همین منظور گروه مشاوره هیواتک این مقاله را برای کسانی تهیه کرده است که از تلگرام نسخه ی دسکتاپ استفاده می نمایند.



ریپورت کردن در تلگرام چیست ؟

با ریپورت کردن یک حساب کاربری در تلگرام در اصل نا رضایتی خود را اعلام می دارید که محتوای کانالی غیر اخلاقی یا فردی برای شما مزاحمتی ایجاد کرده که آن را ریپورت می کنید تا تلگرام آن حساب کاربری را مسدود نماید. همچنین ممکن است در بعضی موارد به صورت خودکار وارد کانال های تلگرام شوید که خود دلیل های متفاوتی دارد که در قبل تر نیز آنها را شرح دادیم. به همین دلیل می توانید به جای ریپورت کردن، از این کانال ها خارج شوید تا دیگر مزاحمتی برای شما ایجاد نکنند.


راهنمای ریپورت کردن کانال تلگرام در تلگرام دسکتاپ

برای ریپورت کانال در تلگرام دسکتاپ ابتدا وارد کانالی که قصد ریپورت کردن آن را دارید شوید.

در بالای صفحه روی اسم کانال تلگرام تپ کنید.

 

 

سپس وارد صفحه ی زیر می شوید که با انتخاب گزینه ی  Report 4 گزینه برای شما به نمایش در می آید که هر کدام  می تواند دلیل شما برای ریپورت آن کانال باشد.:

Spam : در صورتی که کانال تلگرام اسپم یا هرز می باشد و مطالب مفیدی ندارد این گزینه را انتخاب کنید.

Violence : در صورتی که کانال تلگرام مربوطه مطالب خشونت آمیزی را به اشتراک می گذارد این گزینه را انتخاب کنید.

Pronography : در صورتی که محتوای کانال تلگرام غیر اخلاقی می باشد این گزینه را انتخاب نمایید.

Other : در سایر موارد برای ریپورت کانال تلگرام این گزینه را انتخاب کنید.


 بسته به نوع ورژن تلگرام دسکتاپ شما، امکان دارد چیدمان و ظاهر گزینه ها با توضیحات این مقاله کمی تفاوت داشته باشد ولی اصول و روش کار یکسان است. 





منبع : ریپورت کردن کانال تلگرام در تلگرام دسکتاپ