شبکه اجتماعی اینستاگرام این روزها برای صاحبان مشاغل و کسب و کار های مختلف یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی به شمار می رود . قرار دادن کانتکت در اینستاگرام ، گزارش گیری و بررسی بازخوردهای کاربران نسبت به هر یک از پست ها ، توانایی خارج کردن یک پست از حالت معمولی و ارتقا آن پست و بسیاری از امکانات دیگر که در پروفایل های معمولی اینستاگرام وجود ندارد از نیازهای اساسی صاحبان کسب و کار می باشد که در بیزینس پروفایل اینستاگرام لحاظ شده است . بنابراین اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید و از اینستاگرام برای ارائه محصولات و خدمات خود استفاده می نمایید و قصد دارید اکانت اینستاگرام خود را از پروفایل معمولی به بیزینس پروفایل اینستاگرام تبدیل کنید مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک را دنبال نمایید .

 

 



نحوه تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل اینستاگرام

در صورتی که از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می کنید بیزینس پروفایل اینستاگرام (business profile  ) دارای دسترسی ها و ویژگی هایی می باشد که برای صاحبان کسب و کار می تواند بسیار مفید باشد .
برای تبدیل اکانت اینستاگرام خود به بیزینس پروفایل اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید :
1- در ابتدا اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید .
2- برنامه اینستاگرام را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید .
3- از قسمت پایین سمت راست صفحه ( آیکون آدمک ) وارد پروفایل خود شوید و روی چرخ دنده کنار Edit Profile تپ کنید .

 


4- در پنجره لیستی که باز می شود گزینه Switch to Business Profie را انتخاب کنید .

 


5- در صفحه بعدی Continue را انتخاب کنید .
6- در ادامه باید به صفحه فیسبوک برند خود متصل شوید برای این کار دکمه Login width Facebook را انتخاب کنید و اطلاعات صفحه فیسبوک برند تجاری خود را وارد نمایید . این صفحه فیسبوک باید صفحه ای باشد که خود شما ادمین آن هستید و برای هر بیزینس پروفایل اینستاگرامتنها می توانید از یک صفحه فیسبوک استفاده کنید .

 

 

در این بخش برای همگام سازی صفحه فیسبوک خود با اکانت اینستاگرامتان باید ایمیل یا شماره تلفن و همچنین پسورد اکانت فیسبوک خود را وارد نمایید .
7- در صورتی که ادمین چند اکانت فیسبوک باشید لیستی از اکانت های فیسبوک شما نمایش داده می شود که باید یکی از آن ها را انتخاب نمایید .
8- در مرحله بعد ایمیل و شماره تلفنی که می خواهید روی بیزینس پروفایل اینستاگرام شما باشد را وارد کنید . ضمن اینکه می توانید آدرس و موقعیت خود را روی نقشه و در قسمت Address  مشخص کنید .

 


به این ترتیب اکانت اینستاگرام شما تبدیل به بیزینس پروفایل اینستاگرام خواهد شد .

نکته : در صورتی که منصرف شدید و مایل بودید بیزینس اکانت اینستاگرام خود را مجددا به اکانت معمولی تبدیل کنید از قسمت تنظیمات گزینه Switch to Regular profile را انتخاب کنید . به این ترتیب بیزینس اکانت اینستاگرام شما به راحتی تبدیل به اکانت معمولی خواهد شد .

 


 



نحوه مشاهده بازخوردهای کاربران در بیزینس پروفایل اینستاگرام

برای مشاهده گزارشات روزانه بیزینس پروفایل اینستاگرام خود ، روی آیکون نمودار میله ای که در زیر آیکون چرخ دنده در بیزینس پروفایل اینستاگرام تان وجود دارد تپ کنید . بعد از هر پست جدیدی که منتشر می کنید می توانید بازخوردها و کلیک های صورت گرفته در سایت خود را در قالب این نمودار ببینید .

 


با تپ کردن روی لینک Filter می توانید این اطلاعات را بر اساس جنسیت ، رده سنی و موقعیت مکانی به صورت طبقه بندی شده ببینید . این اطلاعات می تواند در برنامه ریزی های تجاری آینده شما بسیار موثر باشد .

 

 

 

 


چگونه پست های خود را در بیزینس پروفایل اینستاگرام ارتقا دهم ؟

برای ارتقا هر یک از پست های اینستاگرام در بیزینس پروفایل اینستاگرام می توانید پست ها را از حالت معمولی ارتقا دهید . برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :
1- روی سه نقطه بالای هر پست در بیزینس پروفایل اینستاگرام خود تپ کنید و گزینه Promote را انتخاب نمایید .
2- گزینه Call to action را انتخاب کنید .
3- صفحه landing page خود ، رده سنی ، و بودجه خود برای ارتقا هر پست و زمانی که می خواهید این پست اینستاگرام به صورت متفاوت برای کاربران خاص نمایش داده شود را انتخاب کنید . با انتخاب گزینه Automated می توانید انتخاب مخاطبان خود از بین کاربران اینستاگرامتان را به خود اینستاگرام محول کنید .
4- بعد از انجام پرداخت فاکتور پست شما از حالت معمولی ارتقا خواهد یافت و Promotion برای آن پست فعال خواهد شد .

 

 

 



منبع : بیزینس پروفایل اینستاگرام و چگونگی تبدیل اکانت معمولی به بیزینس پروفایل