شاید بارها در نرم افزار پیام رسان تلگرام اصطلاح ریپورت تلگرام را شنیده باشید ولی نحوه ی ریپورت کردن کانال های تلگرام را بلد نباشید. در این خصوص در مقالات تشخیص بلاک شدن در تلگرام و ریپورت تلگرام ، نحوه ی بلاک و ریپورت کردن افراد، کانال یا گروه ها را به شما آموزش دادیم تا اگر با کانال تلگرامی که دارای محتویات غیر اخلاقی، خشونت آمیز، و.. برخورد داشتید، آن را ریپورت کنید. همچنین در بعضی مواقع امکان دارد خود کاربر نیز از طرف تلگرام ریپورت شود که به صورت مفصل دلایل آن را در مقاله ی راهنمای خارج شدن از ریپورت تلگرام توضیح دادیم. اگر در نحوه ی ریپورت کانال تلگرام مشکلی دارید یا نحوه ی ریپورت کانال تلگرام را نمیدانید این مقاله را دنبال کنید.


 


ریپورت یا ارسال گزارش در تلگرام چیست ؟

تلگرام امکان ریپورت کردن کانال هایش را برای کاربران خود محیا کرده است تا هنگامی که به کانالی برخورد کردند که قوانین تلگرام در آن رعایت نشده بود، آن کانال را گزارش دهند تا مورد بررسی و حذف قرار گیرد. به همین منظور برای کاربرانی که از پیام رسان تلگرام استفاده می کنند، لازم و ضروری است از امکانات آن نظیر پیام تصویری در تلگرام ، پیام صوتی تلگرام ، ایجاد گروه ، و.. خیلی امکانات دیگر آن آگاه باشند و از آنها استفاده کنند و در صورت نیاز کاربری را بلاک یا کانالی را ریپورت کنند.


نحوه ریپورت کردن کانال تلگرام در اندروید

برای ریپورت کردن کانال تلگرام در گوشی اندروید ، لازم است ابتدا وارد کانالی که قصد ریپورت کردن آن را دارید شوید.

روی سه نقطه ی بالا ی کانال تپ کنید و گزینه Report را گزینش کنید.

با انتخاب گزینه ی ریپورت، عناوین زیر برای شما نشان داده می شود که هر کدام را با توجه به دلیل خود از ریپورت آن کانال مشخص کنید:

Spam : در صورتی که کانال تلگرام اسپم یا هرز می باشد و مطالب مفیدی ندارد این گزینه را انتخاب کنید.

Violence : در صورتی که کانال تلگرام مربوطه مطالب خشونت آمیزی را به اشتراک می گذارد این گزینه را انتخاب کنید.

Pronography : در صورتی که محتوای کانال تلگرام غیر اخلاقی می باشد این گزینه را انتخاب نمایید.

Other : در سایر موارد برای ریپورت کانال تلگرام این گزینه را انتخاب کنید.


 با انتخاب گزینه ی Other صفحه ی دیگری برای شما نشان داده می شود که با انتخاب گزینه ی Description دلیل ریپورت خود را انتخاب و تیک را بزنید. 









منبع : ریپورت کانال تلگرام در اندروید چگونه است