حتما اصطلاح ریپورت تلگرام را شنیده اید . در خصوص این اصطلاح قبلا در مقاله های راهنمای خارج شدن از ریپورت تلگرام و تشخیص بلاک شدن در تلگرام و خارج شدن از بلاک در تلگرام ، مقالاتی را در گروه مشاوره هیواتک ارائه کردیم .  در مقاله امروز قصد داریم ریپورت کانال تلگرام را مورد بررسی قرار دهیم . با توجه به اهمیتی که گروه ها و کانال های تلگرام برای مشاغل مختلف در جهت تبلیغات محصولات و خدمات خود پیدا کرده است و مزاحمت هایی که بعضا برخی از این کانال های تلگرام برای کاربران به وجود می آورد ، در صورتی که در محتوای این کانال ها با مسائل غیر اخلاقی ، خشونت آمیز ، نژادپرستانه ، فحاشی و ... مواجه شدید می توانید اقدام به ریپورت این کانال ها نمایید .

 

 



نحوه ریپورت کانال تلگرام

برای ریپورت کانال تلگرام مراحل زیر را دنبال کنید :
1- برنامه تلگرام را باز کنید .
2- وارد کانال تلگرامی که میخواهید آن را ریپورت کنید شوید .
3- در اندروید روی آیکون ... و در آیفون روی تصویر پروفایل کانال در قسمت بالا سمت راست صفحه تپ کنید تا به صفحه channel Info هدایت شوید .

 


 



4- گزینه Report را انتخاب کنید .
5- با چهار گزینه در این بخش روبرو خواهید شد :

 

 

 

 

گزینه اول Spam : در صورتی که کانال تلگرام مربوطه spam یا پست هرز می باشد این گزینه را انتخاب کنید .


گزینه دوم Violence : در صورتی که کانال تلگرام مربوطه پست های خشونت آمیز منتشر می کند این گزینه را انتخاب کنید .


گزینه Pronography : در صورتی که کانال تلگرام مربوطه پست های غیر اخلاقی و برهنگی منتشر می کند این گزینه را انتخاب نمایید .


گزینه Other : در سایر موارد برای ریپورت کانال تلگرام از این گزینه استفاده نمایید . با انتخاب این گزینه صفحه دیگری نمایش داده می شود که در قسمت Description باید دلیل خود برای ریپورت کانال تلگرام مربوطه را وارد نمایید و سپس روی آیکون تیک در اندروید و گزینه send در آیفون که در قسمت بالا و سمت راست صفحه قرار دارد تپ کنید .

 

 


 

 



منبع : آموزش ریپورت کانال تلگرام